Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 3748 ggr
johannasand
0

Anden i Glaset

Tänkte berätta om den absolut sista gången jag var med på "anden i glaset".

Det var för ett par år sedan, jag var tonåring. Jag och 7 kompisar spelade och vi hade lgervis av massa snaks, chips, cola.. ja de man brukar ha när man är tonåring. Vi bestämmde oss för att spela Anden i glaset. En regel vi alltid hade var att man aldrig fick fråga om döden. En killkompis till mig bestämmde sig såklart för att trotsa allting. (Denna kille hade ätit två hela chipspåsar den kvällen. Viktigt för historian). Så han trotsade vår regel och frågade när han skulle dö.

De första gångerna svarade inte "anden". Vi satt förresten i ett gammat övergivet torp där gardinerna brukar bytas trots att ingen bor där. Så vi var helt säkra på att de spökade där (vilket vi även fick bevis för under kvällen). Som sagt så svarade inte vår ande de första gångerna. Men min killkompis fortsatte fråga och tillslut började glaset vibrera under våra fingrar. Vi släppte glaset allihop men det fortsatte vibrera. Efter ett tag slutade det  , men började istället röra sig till N och sen U alltså ordet NU. Alla blev Galet rädda men tänkte att vi kanske ska fortsätta och fråga lite lugna, roliga och snälla.

Men så hände det som vi inte ville skulle hända. Chipsskålen började skaka och även de två chipspåsar som killen hade ätit började lixom flyga runt. I chipsskålen låt TVÅ chips. Så många påsar han ätit. Min killkompis la sig ner på golvet och fick ett anfall. Han började skaka och spärrade upp ögonen och började dreggla. Vi ringde en abulans som kom kort inpå.

Min kompis dog den natten.

Dagen efter fick vi reda på att vår killkompis var allergisk mot ett visst ämne i chipsen. Det visste ingen om. det hade aldrig påverkat honom förut. Men han retade upp anden… och nu finns han inte längre. Aldrig spelar jag det igen. ALDRIG

Denna kommentar har tagits bort.
Carrolinline
0

usch vad hemskt.. då förstår ja att du aldrig mera spelar det "spelet"

Fjäril
3

Hej johannasand, Beklagar händelsen, otrevlig situation för er alla! Jag tror inte att det hade med själva spelet att göra, utan han var väl allergisk som du skrev. Däremot så är det inget spel som jag rekommenderar. #1 Även om det är din åsikt så anser jag inte att man bör uttrycka sig så "konkret" bara för att man tror så själv!

Sajtvärd på Övernaturligt

[Lady-Oona]
4

Hmm.. blev medlem den 26 mars och inget berättat om sig själv… en spökhistoria som jag väljer att ta med en nypa salt…..sorry.

Fjäril
2

#4 Må så vara, fast man kan inte alltid utgå från att allt är påhitt ;)

Joggan
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kontaktar du andar via ouija eller Anden i glaset,
så bjuder du in främmande väsen över din tröskel.

Effekten kan också visar sig först efter flera år.

Cancer = teratoma

Teratom är den medicinska termen för en groddcellstumör.

Teratom förekommer både bland män och kvinnor och är ofta godartad,
men finns även i en mer odifferentierad elakartad form.
I den högdifferentierade godartade formen hittar man ofta vävnader
som ben, tänder och brosk, därav namnet; teratom härrör från ordet 'monster' (teras) på grekiska.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Teratom

Här vill man ogärna kolla in…..

https://www.google.com/search?hl=sv&noj=1&q=teratoma&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=ZvBxT_jtFYnm4QTP39WVDw&biw=1584&bih=1004&sei=bfBxT9SUBYfb4QSxt8TADw

Häls/Joggan

Fjäril
0

Kontaktar du andar via ouija eller Anden i glaset,
så bjuder du in främmande väsen över din tröskel.

Effekten kan också visar sig först efter flera år.

Cancer = teratoma

Du får ursäkta, men (utan att läsa länkarna) vart kommer det här ifrån? Att man inte bör spela Anden i glaset då man kan bjuda in "fel" andar är en sak, men att man kan få just cancer är väl att ta i?

En negativ energi i sig (om vi mår dåligt överlag) kan säkert göra att vi drar på oss fler sjukdomar, men det här är lite överdrivet.

Joggan
1

Bara ett exempel

Tibetan medicine….
classifies 84,000 types of diseases divided into four main types;
those due to early life, present lifestyle, past life (karma) and spirit influence.
Diagnosis

Diagnosis is based on pulse taking, urine analysis, observation (of the tongue, skin, eyes, ears and/or gait, for example) and questioning. The best Tibetan doctors are said to be able to make a diagnosis using pulse alone. Pulses for each internal organ are taken on the radial arteries of the wrists; there are also seven ‘wondrous’ pulses for determining pregnancy and spirit influences. Astrological charts may be used to determine predisposition to disease and underlying cause.
Treatment

more…

http://www.totnescancerhealthcentre.com/tibetan-medicine/

Annars googlar…..

"Spirit influences, leading to disease Cancer"

https://www.google.com/search?hl=sv&noj=1&q=Spirit+influences%2C+leading+to+disease+Cancer&oq=Spirit+influences%2C+leading+to+disease+Cancer&aq=f&aqi=&aql=&gs_l=serp.3…1305l1910l0l65733l2l2l0l0l0l0l3195l5915l9-2l2l0.frgbld.

Häls/Joggan

Joggan
1

Ja ,om den stannar i auran!
Men också cancertumörer utan att vara gravid!
Cancer kommer därifrån eller miljögifter/gifter

Som sagt, bara ett exempel för att visa hur mycket allvarligt det kan vara 
att göra fel när man kör Anden i glaset eller liknande..

Jag boktipsa..
Edith Fiore
"The unquiet dead"

Fjäril
5

Jag tycker inte att man ska "leka" med andra sidan genom att spela Anden i glaset, men att det i sin tur skulle ge specifika sjukdomar köper jag inte Glad

Att vi som sagt kan dra "på oss" energier som kan "skada" oss är en sak - men att just säga "du kan få cancer" eller andra specifika sjukdomar, nej det tror jag inte på.

Dessutom tycker jag att vi bör försöka använda oss av "jag tror" "jag anser" "så här tror jag" - inte att så här är det!

Vi uttrycker oss inte med "fakta" som kan upplevas som skrämmande heller!

Joggan
0

@Fjäril

o.K
Ursäkta, nu vill jag inte skrämma dig…

"så här är det"
med detta menas att t.ex. i den
tibetanska buddistiska påstår dom
att det är så!

Fjäril
0

Det finns andra personer som kan uppleva det skrämmande!

Det påstås alla möjliga saker och alla får ha sin tro, men vi får ändå tänka på hur vi förmedlar det och hur andra kan uppfatta det.

Joggan
2

Jag förstå dig, tematiken om andar är ju skrämmande,
liksom med cancer.
Men hur bevarar man sig själv när sanningen kräver sitt pris?
Det gäller att vara modig, eller?

Fjäril
2

#14,

Men du talar om din sanning - den gäller inte alla.

Man får gärna lämna sina åsikter men bör ha med sig att inte lägga fram det med "fakta" som att det är så här det är. Vi tycker och tror olika.

Det jag vill påpeka är att vi inte talar om onda andar (på en djupare nivå) där man uttrycker sig med meningar som kan upplevas som skrämmande (besatthet osv)

Det här är ett öppet forum vilket innebär att det finns ungdomar (bla) som kan bli skrämda/rädda.

mie65
0

Syrran åkte på teratom och jag fick cancer.. Måste fråga min mor om hon lekt med onda andar..

Joggan
0

o.k.
Jag ska uttrycka mig mer försiktig..
Jag talar egentigen om en objektiv sanning.
får man det eller är det oönskat?

Fakta om cancer
är det också en mening?
min mening?
eller en objektiv sanning?

@mie65

Det handlar inte om "anden i glaset" och onda andar

det handlar on andar!

Ni borde läsa texten!

Fjäril
2

Objektiv sanning? Nu pratar du om att onda andar kan ge oss cancer - det är inte acceptabelt! (även om en tro säger så)

Du får gärna dela med dig av dina tankar, funderingar och din tro - men vi uttrycker oss inte på det sättet. Vill man förmedla sin "fakta" får man välja sina ord lite.

Jag tackar för din engagerande som säkert är för gott upsåt, men nu vet du hur vi bör förhålla oss här inne.

Joggan
0

Snälla Fjäril
Jag har inte sagt någonting om "onda" andar!
Jag påpekade bara att det det finns tibetanska medicin och studier

https://www.google.com/search?hl=sv&noj=1&q=Spirit+influences%2C+leading+to+disease+Cancer&oq=Spirit+influences%2C+leading+to+disease+Cancer&aq=f&aqi=&aql=&gs_l=serp.3…1305l1910l0l65733l2l2l0l0l0l0l3195l5915l9-2l2l0.frgbld

och engelsk och amerikanska vetenskapliga undersökning som påstår!

http://books.google.se/books?id=QoBKzWjw2vYC&pg=PR3&hl=sv&source=gbs_selected_pages&cad=3#v=onepage&q&f=false

men jag hålla mig tyst nu.

Häls/Joggan

Fjäril
3

#19, Nej, du har använt ord som "främmande väsen" - fel av mig. Däremot är det inga "goda" andar som skulle orsaka något sådant i så fall, enligt mig. Men oavsett så handlade det enbart om att "tona" ner det lite, just för att man inte säger att det ÄR så det är! Men man kan ha en tro/uppfattning.

Anaid
2

Jag har lite svårt för att tro att onda andar/illasinnade väsen, eller vad man nu väljer att kalla det för, skulle orsaka nån form av cancer öht. Teratoma som Joggan skriver om är bara en form av cancer som finns, att tumören kan innheålla benvävnad, tänder och broskvävnad låter skrämmande naturligtvis, det är ju ingenting man vill ha i sej och många av de som drabbas av den cancerformen kan må dåligt psykiskt just pga att det upplevs skrämmande och obehagligt/äckligt att ha sån vävnad i sin kropp i en tumör. Man behöver hålla i minnet att det (förenklat) är celler som muterat och blivit till andra celler.

Vad som orsakar cancer börjar vara ganska välkänt idag, det är bl a strålning, ärftlighet, könsbundet, tobak, alkohol(missbruk), virus mm.

Jag kan ju inte riktigt påstå att jag tror på första inlägget men Anden i glaset är nog inget jag rekommenderar åt nån -speciellt inte åt yngre personer- efter att ha testat det själv. Tack och lov så fanns det ändå någonting inom mej som bad om beskydd så det som ville in till oss slapp inte in. Och jag tycker heller inte att man ska leka med andar, man ska visa respekt.

"Rädslan klänger fast vid och håller kvar allt vi har, kärleken ger bort allt vi har."
ur Samtal med Gud

Fjäril
0

Bra skrivet Anaid,

Jag tycker inte att man ska spela Anden i glaset av två anledningar, dels för att man "leker" med andra sidan enligt mig men också för att man kan bjuda in vilket väsen som helst.

Att det i sin tur leder till att man "drar" dem inpå livet kan mycket väl stämma/hända. Jag känner en kvinna som mådde väldigt psykiskt dåligt och genom hennes negativa tankar om sig själv så drog hon även på sig likasinnade väsen/energier. (hon mår bättre idag)

Vad jag menar är att jag tror inte att andarna i sig vill skada någon, men de kan "ta med" sin negativa energi - ung som att två personer som mår extremt dåligt kan dra ner varandra.

Att en "negativ" person som mår dåligt kan dra på sig sjukdomar "mer" än friska personer kan säkert också hända/stämma, men "felet" i vad som har skrivits här i tråden är att man säger att man kan dra på sig cancer av att spela Anden i glaset - det bli för specifikt och så tycker jag inte att man skriver.

Joggan
2

Nu måste jag förtydliga mina tankar, Jag tänkte inte att skapa någon oro kring det, men på andra sidan vill jag också tydlig varna för”Anden i glaset” Min mening är som shaman vad som orsakar cancer är inte känt idag. http://www.socialstyrelsen.se/statistik/statistikefteramne/cancer strålning, ärftligt, tobak, alkohol, eller virus det är bara definierat faktorerna som skada människans energifält/auran. Många mänskorna tänka inte vad händer efter döden ibland bli dom traumatiserad av dödsprocessen och lever sen i en förvirrad tillstand (Bardo) och dom kan inte se att deras anhöriga komma och hämta dom, så är det så att dom fastna i mellanvärldens bardo( lat. purgatorium) och kan inte gå vidare mår dåligt och behöver hjälp att bli medveten om deras öde. Sen händer det ofta att dom fastna i människans energifält/auran. men detta är bara möjligt om människans energifält / auran är instabil har fått hål eller spricka pga tex narkotika, miljögifter eller psykologiskt destruktivt beteende mot sig själv eller/och stor brist på villkorslös egen kärlek! Dom behöver ta upp energi för att kunna hålla sig i denna tillstand liksom betyder det symboliskt de drabbade behöver har ett bilbatteri kapacitet för 1,5 bilar för dom som är omedveten över situationen visar det sig detta frekventa beteendet som parasitära får man inte bort energierna mår man dåligt eller man bli sjuk, enligt min mening. Långt bort från onda eller goda andar! Tyvärr så tycker jag! Visst kan man göra något om man vill! Tex http://clairvision.org/about-us/samuel-sagan-facts.html Terapefter i Sverige Stockholm Eva Bengtsson - eva.bengtsson@comhem.se Stockholm Ewa Maria Roos - info@stillness.se Stockholm Jeanette Johansson - info@firesnow.eu

Joggan
1

Nu måste jag förtydliga mina tankar
Jag tänkte inte att skapa någon oro kring det,
men på andra sidan vill jag också tydlig varna för”Anden i glaset”

Min mening är som shaman
vad som orsakar cancer är inte känt idag. 
http://www.socialstyrelsen.se/statistik/statistikefteramne/cancer
strålning,  ärftligt, tobak, alkohol, eller virus 
det är bara definierat faktorerna som skada människans energifält/auran.

Många mänskorna tänka inte vad händer efter döden
ibland bli dom traumatiserad av dödsprocessen
och lever sen i en förvirrad tillstand (Bardo)
och dom kan inte se 
att deras anhöriga  komma och hämta dom,
så är det så att dom fastna i
mellanvärldens bardo( lat. purgatorium)
och kan inte gå vidare
mår dåligt och behöver  hjälp att bli medveten om deras öde.

Sen händer det ofta att dom fastna i människans energifält/auran.
men detta är bara möjligt om 
människans energifält / auran är instabil
har fått hål eller spricka pga
tex narkotika, miljögifter eller psykologiskt destruktivt beteende mot sig själv
eller/och stor brist på villkorslös egen kärlek!

Dom behöver ta upp energi för att kunna hålla sig i denna tillstand
liksom betyder det symboliskt
de drabbade behöver har ett bilbatteri kapacitet för 1,5 bilar
för dom som är  omedveten över situationen
visar det sig detta frekventa beteendet som parasitära
får man inte bort energierna mår man dåligt eller man bli sjuk,
enligt min mening.
Långt bort från onda eller goda andar!

Tyvärr så tycker jag!

Visst kan man göra något  om man vill!
Tex

http://clairvision.org/about-us/samuel-sagan-facts.html