Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettmedialitet
Läst 1298 ggr
dilba
0

Flash

I går kväll fick jag en flash eller vision eller vad man ska kalla det. Jag ser detta som att jag sitter vid ratten på en bil. Bilen åker in mot en rondell i enköping som jag känner igen pga hur den är upplyst. Men istället för att köra runt i rondellen så kraschar bilen in i murarna i mitten. Sen blev det svart. Även om jag såg det som att jag satt vid ratten så kändes det inte som att jag körde. Men  läskigt kändes det, hoppas att inget hänt eller händer där nu bara. Själv kommer jag att köra extra försiktigt där nästa gång jag är i enköping.

EwaKristina
0

För många år sedan var det en man från mina hemtrakter som kraschade in vid infarten till Enköping.Det var en singelolycka,och han omkom omedelbart.Kom bara att tänka på detta direkt då jag läste ditt inlägg.Är lite osäker om han körde in i muren……

mandymoo
0

Tror inte att just den rondellen som dilba tänker på fanns fpr några år sen … för om jag tror rätt ..upplyst - så är det väl den nya rondellen som har ljus runtomkring som byter färg?

EwaKristina
0

Aha,denna händelse jag tänker på hände för runt 20 år sedan.Var bara en tanke som slog mej.

dilba
0

Du har så rätt mandymoo…det är den nya rondellen med mångfärgade lampor. Jag har hållit lite koll i tidningarna för att se om det har varit någon krasch där under veckan  men inte sett något. Kanske det var en varning till mig själv om att ta det lugnt där, i enköping tror alla att högerregeln gäller överallt …även i rondeller.

dilba
0

Jaha…då har jag mer eller mindre fått en förklaring till detta. Någon försöker helt enkelt skrämma mig. Igår kväll under Meditation som förövrigt var riktigt lyckad till en början började plötsligt liknande bilder som denna om rondellen dyka upp i huvudet. Jag såg framför mig hur jag tittade ut genom ett fönster och såg min hund hänga livlös ifrån hängrännorna på huset. Han var liksom upphängd där av någon. Jag jagade bort denna bild och fortsatte meditationen. Då kom en syn av min dotter lekandes med andra barn invid en djup vattenpöl, plötsligt knuffar ett av barnen henne handlöst ner i pölen.

Då insåg jag att någon var där som inte blivit inbjuden, någon som faktiskt vill skrämma mig, för det kändes inte alls som att detta var en varning av någon som bryr sig om. Jag avslutade meditationen och bad denne någon att lämna mig ifred, och sa att sådant inte var välkommet här.

Det var en skakande upplevelse!

Anna-K
0

Hej DilbaGladJag tror säkert att du kan ha fått "förnimmelser" vilka ibland inte är så trevliga..Var bestämd & "tala om" för andevärlden att du inte vill få dessa,det är du som bestämmer!

Lycka till

dilba
0

Jag kände av en närvaro i rummet som inte hör hit, jag kände starkt att det var skrämsel bilder han gav mig och inte varningar, är det det du menar med förnimmelser? Jag tror han är kopplad till en person jag har en konflikt med i livet. Jag är normalt sett lite konfliktflyende men nu står jag på mig…jag tror denne någon känner det och ville jaga bort mig från konflikten!

Anna-K
0

Förstår att du klurar på detta…Förnimmelser kan man också kalla varsel,dvs att man "ser" något som ska inträffa,det är då det är viktigt att "säga ifrån" så att man inte behöver uppleva detta!Jag tror att det är manliga energier som du har hos dig & att denne vill ge dig en "fingervisning"!Tacka för det!Jag tror att han vill skydda dig!Glad

dilba
0

Jag är ledsen att säga att jag tror du har fel! Känslan av att detta inte var en man som ville mig väl var stark, så också känslan av att det var skrämsel han utövade. Jag har fått lära mig att man ska gå på magkänslan så det gör jag i det här fallet. Men visst finns här också manliga energier som vill mig väl, fast de var inte inblandade i detta!

Anna-K
0

Självklart ska du lyssna på din magkänsla där!Själv tror jag inte på "onda andar" men att det kan vara negativa energier eller någon vilsen själ som ställde till det!Hoppas du får svaren & lugn & roGlad

dilba
0

nja…jag är inte heller så benägen att tro på onda andar, om det jag tror stämmer så är detta helt enkelt en ande som försöker att hjälpa sin anhöriga i jordelivet i den konflikt vi hamnat i. Det stämmer ganska bra överens med hur han skulle ha agerat i det liv han levde här på jorden. Han har inte varit borta så länge och jag misstänker att ränderna helt enkelt inte gått ur ännu. Kanske han fortfarande är jordbunden vad vet jag. Hur som helst får vi väl se om han lämnar mig i fred nu när jag sagt åt honom. Jag vill inte att han ska störa min meditation….den är avsedd för annat just nuFlört

Anna-K
0

GladHan har säkert kvar det han minns här från jordelivet!Bra att du var bestämd så kanske han lugnar ner sig lite i alla fall så du får meditera i lugn & ro:-)