Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: upplevelser
Läst 2116 ggr
sussi.s
0

Se med stängda ögon

Hej, tänkte bara kasta ut en fråga om det är någon som har ert svar på den.frågan är, är jag knäpp eller inbillningssjuk? Nej men jag sov er alltid med lampan släckt och då blir det verkligen kolsvart i rummet. Man kan inte ens se handen framför sig, men jag kan se takets konturer och garderoben,fastän jag blundar. flera gånger har jag tänkt att jag måste öppnat ögonen fastän jag inte varit medveten om det,så jag har verkligen koncentrerat mig när jag sett upp i taket och jag känner verkligen hur ögonen e stängda. Hur korkad tycker ni jag är på en skala? Eller vad beror det på?

JonasDuregard
1

#0 "är jag knäpp eller inbillningssjuk?"

"Hur korkad tycker ni jag är på en skala?"

Det är verkligen inget korkat eller knäppt med din fråga! Glad Jag känner igen känslan du beskriver av att man inte vet om ens ögon är öppna eller stängda när det är helt mörkt, och att man då "ser" saker som man vet är där.

"Eller vad beror det på?"

Jag tror att det beror på att du är så bekant med rummet att din hjärna "fyller i" det förväntade synintrycket. Det man måste tänka på är att synen inte fungerar som en videokamera, synintrycken tolkas (och misstolkas) av hjärnan och ibland kan hjärnarn hitta på saker helt själv.

Ett enkelt test man kan göra (om man är intresserad av sådant) är att prova i ett annat rum (helst ett rum som man inte sett alls, men det är ju lite krångligt att ordna) eller så ber man en vän att ställa ett väl synligt föremål i rummet och sedan provar man om man kan se (utan att öppna ögonen) var föremålet står.

Fjäril
0

Hej sussi.s,

Testa JonasDuregards råd, jag skulle också kunna tänka mig att du har "sparade" intryck av ett rum du känner väl igen, jag kan också "se" med stängda ögon ibland.

Tycker du inte att det blir bättre är du självklart välkommen att fråga efter fler tips (även nu)

Sajtvärd på Övernaturligt