Ett tips!
Ett litet tips då vi vet att ljuset helar!Föreställ dig en sol ovanför ditt huvud-använd din fantasi & se solen med dina inre ögon så tydligt som möjligt!Låt solen skina i ditt inre,från huvudet,neråt,låt den fylla hela dig med ljus,med ny kraft.Låt ljuset skina in i alla dina delar,speciellt de som känns mörka & skuggiga!Det finns bara ett sätt att ta bort en skugga-lys på den.Positiva tankar är ljusa,negativa är mörka.Det negativa är brist på ljus & det kan vi alla ändra på!
Fantasi är viktigare än kunskap!
Mycket ljus & Kärlek till Er alla//Anna

-: Det finns bara ett sätt att ta bort en skugga-lys på den.
Så sant och så vackert. Tack Anna för dom orden dom kändes lite mysiga denna mulna morgon.
Ha en underbar dag, det ska jag. Stänger affären 15:00 sen är det ledigt i flera dagar!
Kram Åsa
God morgon Åsa:-)
Lika mulet här idag…!Skönt det i alla fall om du ska arbeta i affären ….:-)Ha en toppendag iaf!Ljuskram till dig/Anna

Visst låter det underbart men ur ett andligt perspektiv (om man får flika in det här på övernaturligt) är det också bra att ha i minnet att ljus och mörker endast är metaforer för kunskap resp. okunskap.
Allt som händer är laddat med det värde, positivt eller negativt, som vi själva ger det pga av de individuella filter vi bär på. Händelsen i sig själv är neutral, dvs varken positiv eller negativ.
En händelse (eller person) som vi nu upplever som negativ kan om några år, eller tidigare, när vi ser tillbaka på den ha ett helt annat värde pga att vi vunnit mer kunskap om oss själva och ökat vårt medvetande.
"Det finns bara ett sätt att ta bort en skugga-lys på den." betyder egentligen då att den okunskap som man idag upplever som mörker eller skuggor, försvinner då man vunnit kunskap om de områden som mörkret står för.
Fantasi är bra att ha när man söker kunskap. ;)
Så sant som du skriver Perla!Vi får ofta kunskap av det vi lär oss av att uppleva då vi får "känna av" det mörka!Efter en tid…med facit i hand så förstår vi…!Så är ju livets skola!Ljus/Anna
Åhh perla…nu gick det verkligen upp ett ljus för mig…plötsligt fattade jag en sak som jag grunnat på länge. Tack för dom orden!
#3 Jag håller med. Det finns en anledning till varför vi råkar ut för smärta och negativa saker. Det är inte för att jävlas med oss utan för att det kanske är en utmaning, att komma över något, att ta sig igenom något, att lära sig något etc. Utan smärta kanske vi inte kan uppskatta livet när det är bra? Jag minns själv hur jag kände det när jag blev "frisk" efter min depression. Att bara få slippa en dag utan avgrundsjup ångest var total lycka och jag insåg många saker under den tiden. :)
Precis så tror jag att det är Zeretki!Att vi ibland behöver denna kontrast för att se det positiva!Allt ska ju vara i balans!Ljuskram
# 6 När man har en annan verklighet att jämföra med så kan man till fullo uppskatta "vardagen" man bara tagit för given förr.
#3 Igår satt jag och filade på en text och försökte hitta rätt ord och idag så uttrycker du dig på ett så klart sätt att jag fick ännu större klarhet i det jag skrivit. Tänker spara dina ord för att komma ihåg dom i framtiden, hoppas det är OK för dig.
Det är ingen vits att ha huvudet upp i det blå om du inte har fötterna stadigt förankrade på jorden.

# 8
Orden är fria att användas så länge som de behövs. :)

# 6
Värk och lidande försätter oss i tillstånd där vi "tvingas" att se på vårt liv ur en annan synvinkel än tidigare. Hur vi använder oss av detta beror på den individuella potentialen till utveckling. Ibland bromsar man och stannar upp i omedveten rädsla för förändringar medan man i nästa stund ser möjligheterna att frigöra sig och utvecklas genom lidandet.
Efter min "nära döden upplevelse" så vaknade jag så enormt mycket på många plan…särskilt det andliga!Ser allt på ett helt annat,tacksamt sätt idag!:-)