Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettofftopic
Läst 3245 ggr
zeretki
0

OT Hund biten!

Ursäkta, men jag måste få lite stöd av er kära vänner! Jag behöver prata av mig lite. Gråter 

Så typiskt, när man tror att han måste ha blivit skadad så är det inget men när man tror att det inte blivit nåt alls, ja då blöder det som fan!

Vi kom hem från hundgården. Axl lekte med två hundar, en hane sa till honom när han var för på. Det såg inte farligt ut alls.

När jag kom hem märkte jag efter ett tag att han skakade på huvudet ofta. Jag kollade runt halsen och sen märker jag att hela örat är alldeles blodigt! Blod överallt! Kladdigt och kletigt! Får panik. Ringe folk men ingen hemma. Har inte Caijas nummer i boken. Går in till grannen o frågar om hon är van vid hund? ja det är hon. HOn hjälper mig att hålla i honom och tvätta örat ordentligt. Hon gick dessutom vårdutbildning så hon var van vid blod.

Såret ser inte så farligt ut nu. Vi tvättade med alsol och la på lite blodstoppande vadd.

Men fan, jag har ju tenta imorrn… Jag orkar inte med detta!!! Och jag blir så stressad när nåt händer honom. Min bebis är det ju. Min bästa vän. Jag blir så ledsen när han blir skadad.

Jaja, jag hoppas att det går bra nu… Kan ni skicka lite healing till min älskade vovve? Gärna till mig också, för att lugna mina nerver… Tack för att ni finns…

Elisabeth-J
0

Självklart skickar jag healing till er båda två!!!

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Pendlan
0

Förstår hur du känner det!  Tro mig! 

Har haft några hundar genom livet som även dom blivit biten i öronen… de blöder som tusan i början. De läker säkert ihop så småning om. Kan ta lite tid för dom skakar ju på huvudet för det gör säkert  ont eller svider å sånt i början….sen när de läker ihop kliar de. Tvätta de rent mellan varven å ha koll på var å svullnad, så ska du se de ordnar sig.   Lycka till med tentan imorgon!!!     Glad

gejsa
0

Har haft en hund som blev biten i örat så det blev en flik i det. Men jag var tvungen att anlita en veterinär. För hon fick lite var i öppningsfliken. Kolla noga så att det verkligen torkar upp och börjar läka. Nu när det är varmt ute också så kan ju det ta längre tid för det att läka.

dilba
0

jAPP, KOMMER DET EN SVULLNAD ÄR DET BARA ATT GÅ TILL VETERINÄREN, DÅ BEHÖVS ANTIBIOTIKA. men rent generellt är det bättre att det går hål på örat än att det blöder inne i det, då får de blodöra vilket närmast kan liknas vid brottarnas blomkålsöron…inte fint alltså och klumpigt för en hund att ha.

Använd gärna jodopax att tvätta rent sår på jycken! Finns på apoteket eller djuraffären och kostar en tjuga typ.

Morsan1
0

Stackars Freja och vovve! Jag kan inte sända healing men jag kan banne mig försöka. Så det gör jag nu till dig och hunden.

Kram Å

zeretki
0

Uppdatering: Jag tvättade med alsol igår och lade sen på blodstoppande vadd. Då slutade det att blöd, funkar jättebra.

Idag har jag tvättat lite med Jodopax men tänkte sen att det får vara ifred nu.

Jag ser inget riktigt sår. Där det kom blod ifrån igår var så litet, bara som att ett blodkärl gått sönder. Inget bitsår ser det ut som. Kanske blev han bara riven på nåt sätt? Ja, det är inget stort sår iallafall. :)

Vi hoppas på det bästa!

dilba
0

Nä det är säkert ingen fara med honom…de gör illa sig ibland och det får man leva med. Du gör helt rätt i att låta det vara nu….jag brukar säga så här: tvätta med jodopax en gång och sen får det vara. Man ska inte hålla på flera gånger om dagen som en del gör, då störs hundens naturliga läkprocess. Om det uppstår infektioner är det ju sen en helt annan sak!

Pussa lite på vovven från mig! Vad är det för ras?

zeretki
0

Han är en Kerry Blue Terrier. Här kan ni se honom in action. :)

http://www.youtube.com/profile_videos?user=Nixenji

dilba
0

vilken arbetsvillig och fin kille han verkar vara!

Tita
0

Ja fy man blir så upprörd när det händer ens små älsklingar något =(, skönt att det inte verkar vara så illa endå =)

zeretki
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill bara tacka för alla snälla ord och tankar. Sa jag det att skitungen gick och bröt en klo i förra veckan? Så det var Vet besök och operation. Nu har vi ett nytt sår som ska läka… Jaja, nu ska vi ta det försiktigt ett tag tror jag. :)

Pendlan
0

Har en katt ifs. hade klippkort hos vetrenaren. Han e mitt allt idag- Födelsdag 17 mag. Haft 9 underbara katter

dilba
0

hahaha…ja jag är glad att det finns försäkring ska jag säga…och att jag har en underbar vän som är veterinär!!

dilba
0

Nu är det min tur att prata av mig lite…imorgon ska jag avliva min ena älskling. fy farao vad det känns tungt nu….

Elisabeth-J
0

#14 Fy vad jobbigt! Känner verkligen med dig i de jobbiga känslorna  Gråter

Sänder Ljus och Kramar!

Elisabeth 

zeretki
0

Tråkigt, dilba. *stor kram*

Pendlan
0

#14  Känner oxå med dig för det är otroligt tungt. Har varit med om det några ggr.

*värmande kram*

EwaKristina
0

Oh,dilba!!All kraft och ljus till dej i den svåra stunden som väntar.Men trösta dig även åt att du gett ett underbart djur ett gott liv./Kram Ewa

Skriv av dej här om du känner att du behöver.

drutten53
0

säger som evakristina…trösta dig att du har givit djuret ett gott liv…kram

Moka
0

Tänker på dej imorgon,dilba!

dilba
0

Tack snälla ni. Tyvär känns det inte som att jag hunnit ge henne ett gott liv, hon är bara två år. Sen en tid tillbaka har hon ont i en höft och det gör att hon inte kan leva "life to the max". Jag känner djupt i mitt hjärta att denna hund blir mycket olycklig om hon ska vila sig genom livet. Dessutom har vi ju småbarn och jag kan inte riskera att hon hugger ett av barnen pga smärta. Men usch vad det känns tungt idag. Om några timmar ska vi åka.

Elisabeth-J
0

#21 Du har fått ge henne ett gott liv den tid ni har varit tillsammans, var glad och tacksam för den tiden och att hon nu slipper ifrån sin smärta och slipper lida och vara olycklig./Kram

Elisabeth 

dilba
0

mmm…det är det som ligger till grund för beslutet. Vi ska snart gå på en promenad så hon får busa och ha kul. Jag vill att hon ska få med sig massa positiv energi.

zeretki
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

sänder en kram till dig, dilba!

dilba
0

Jaha ja…då var det gjort, min vackra lilla schäferflicka är i himlen. En sak är säker- himlen blir sig aldrig mera lik!

drutten53
0

småler nu dilba…tror dig..himlen blir sig aldrig lik…vet än som kommer med hela sitt hjärta välkommna denna schäferflicka….tänker tyst nu..ser hur glad en blev..med öppen famn får hunden en varm kram…kram vännen

dilba
0

tackdrutten och tack alla ni andra för varma ord när det känns tungt.