Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: redskaptarotpendelkristaller
Läst 3019 ggr
Morsan1
0

Tarot hjälp sökes

Hej hopp!

Min man köpte en tarotlek till våran dotter. Han skulle dra ett kort ur leken och drar då kortet döden.

Betyder det något? Är döden ett negativt kort? Har för mig att jag hört att det inte är det.

Åsa

Elisabeth-J
0

Döden är positivt. En ny start på något. En ny positiv start =)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Anna-K
0

Hej ÅsaGladJag är inte så hemma med korten…men jag vet,precis som Elisabeth skriver att det är slut på något gammalt & början på något nytt!Jag tror att ni går en ljus,positiv framtid till mötes…!En riktig nystartGladLjuskram/Anna

Morsan1
0

Härligt!

Undra om det är så att det är Amandas nya tid som startar? Den tid då hon ska utforska sin andlighet? Kortleken är nämligen en present till henne.

Vad tror ni?

Perla
0

En allmän betydelse av Tarotkortet Döden är förändring. Kortet visar också att det kommer att bli nödvändigt att släppa något gammalt för att ge plats för det nya som väntar.

Drog din man ett kort för Amanda? Isf är budskapet riktat till henne annars är det din man som kan vänta sig en förändring.

zeretki
0

Jag håller med #4 helt och hållet.

Anna-K
0

Detta är Ylva Trollstiernas ord om kortet "döden" i stora drag…Rättvänd,En förändring som kan vara slitsam men som är defenitivt till det bättre.Omvänd,svårt att komma vidare,kört fast ordentligt,ev något som tas i från en utan att man accepterar det!

Hoppas det gav lite hjälp…Ylva är ju jätteduktig!GladLjus/Anna

EwaKristina
0

Instämmer med Perla!

tarotlasse
0

Ja visst har ni rätt att döden isäg är ett väldigt positivt kor.

För mig bettyder Döden att man äntligen lämnat det gamla och jobbiga bakom sig och man går in i ett nytt positivt liv i storm steg.

Men får jag upp döden i kombination med andra kort så kan döden tolkas på att annat sätt.

SÅ nu när du gett din dotter en tarotlek.

Hoppas jag inte att hon sitter och pluggar in alla betydelsserna genom en bok.

För den som skrivit boken tolkar ju korten på sitt sätt och sina känlor för bilden.

Författaren kanske ser en katt i kortet och vädrar fara och vara på sin vakt  eftersom hon kanske blev klöst av en katt när hon var barn.

Medans du som tolkar kater skulle tolka kortet på ett helt annat sätt  så släpp boken och skaffa dig egna grunder för dina kort.

Jag rekomenderar att lära sig grunderna för dom olika familjerna  och grunderna för stora arkanan där döden ingår.

För dom är väldigt lika i dom olika lekarna  medans lilla arkanan kan skilja väldigt mycket på motiov färger osv.

Så det är inte möjligt att läsa sig till alla betydelser.

Så jag råder istället flickan att hon ta kort för kort i leken tittar på vara och ett kort skriver ner vad hon ser och vad hon känner för just det kortet.

Inte så konstigt är det tv personer som krams och visar glädje ja tolka då det på ditt vis.

Ser du ett kort på ngn som visar ilska och hytter med näven ja vad säger då kortet.

Och lägg märke  till vad du själv känner inombords i kroppen när du titar på korten får du ont i magen tex så använd dig av detta i tolkningen.

Så skriv ner detta kort för kort så har du helt plötsligt fått den bäsat bok du kan tänka dig om din egen lek och dess betydelse-

Som gäller för dig själv.

I ljus och Kärlek Lasse

Perla
0

Bra att komma ihåg: 

Det finns inga positiva eller negativa Tarotkort eftersom varje Tarotkort i sig självt är neutralt. Det vårt förhållningssätt som bygger på vår känsla och andliga mognad som avgör om vi tolkar kortet som negativt eller positivt, ensamt eller i samband med läggningen i en stjärna.

Korten kommer till att börja med att spegla de ouppklarade känslor och situationer som finns inom den som närmar sig korten så är du t ex rädd för Döden så är det troligt att du kommer att få väldigt starka, jobbiga reaktioner när det kortet kommer upp. Efterhand du själv mognar och kommer till insikter så kommer korten att visa på fler nyanser av innehållet för dig.

Morsan1
0

#4 Han drog inte kortet åt henne. Han bara öppnade leken och drog fram ett kort. Han hade inte någon tanke med att han gjorde så, skulle nog bara kolla hur ett kort ser ut. SÅ kortet är nog riktiat till honom i så fall. Semestern om 1 vecka kanske…?

Tack tarotlasse! Ska skriva ut ditt inlägg och ge henne tillsammans med kortleken!

Kram Åsa