är mediumlistan rätt ?
Har läst inläggen i mediumlist mm . Nu hat det blivit bråk ,om vad andra tycker o tänker. ngn nervärderas på ngt sätt. Först fins det gudar som är såååååååååå bra. Allt eftersom hur man marknadsfört sig. Nu är ngn lite sårbar individ, som är så lätt att trycka ner. För henne/honom är ett ord av stor betydelse. Man kommer inte lätt åt dem, som är så stora. Detta tycker jag, detta är ingenting annat en avund. definitivt inget att göra med vibrationen, som goda ord föder fram. Läs vad värden skriver, det är värt mer en guld.
ha en bra dag

Ja,personligen tycker jag det är bra att kunna gå på rekommendationer ifrån andra.Det är ofta kostsamt att anlita ett medium…alla har inte råd men skulle vilja.Om du då inte blir nöjd eller kan lita på personen som du varit hos-blir man ju väldigt utsatt känslomässigt.
Varför ska då vissa ta illa vid sig som arbetar andligt-jag förstår inte…Alla andra i samhäller måste visa rekommendationer vid arbetssökning….tom ibland utdrag ur brottsregistret…
Helt klart är det så med. Men det jag menar är att om ngn tycker eller bara säger ett enda ont ord för den som redan ligger. Hur lätt är det då. Den stoooora berömda kan bara strunta i det. Är inte det naivt lyssna med de örat.

Men det handlar väl också om personkemi?! Jag och en vän har diskuterat det här med olika medium och dem jag tycker är bra gillar inte hon och vice versa. Jag tror det är bra att man bildar sig en egen uppfattning och provar själv innan man dömer.

Håller med dej Sanna

Det kanske är så att om man arbetar som medium,ska man inte ta kunder den dan man själv inte mår bra…Ex hade en frissa i Gbg för många år sen-hennes personal fick ringa i god tid och säga ifrån om man kände sig halvdan.Hon ville inte att dom skulle arbeta då och göra ett dåligt jobb kanske.Dålig reklam för företaget!!!!
Detta är en kostnadsfråga att springa runt och prova på olika medium ju.
Hörde en historia häromdagen:En äldre kvinna tog sitt liv.Hade sprungit runt hos olika medium sista året……Det var dom enda hon litade på….Hon sa inget till nån annan än dom och vem vet vad hon fått till sig??

Så är det nog i vilket yrke man än har där man jobbar med människor. Mår man inte bra själv så gör man heller inget bra arbete.
Visst kostar det att anlita ett medium och då går man så klart på rekomendationer. Nöjda kunder är bästa reklamen. Men om någon säger: "Gå inte till henne hon är inte alls bra" så går man ju inte dit så klart men då har man ju heller inte bildat sig någon egen uppfattning och därför kan man ju inte säga det till nästa som undrar… Så tänker jag.
Jag tycker inte att man ska/kan döma någon innan man provat själv.

Jag har bara varit på storseans 1 gång och hos medium 1 gång.För min del tycker jag att det var ett stort steg-även om jag är intresserad…Men visst är det lite moment 22.

Vad är moment 22?

Hur du än gör har du rumpan bak.Kostnadsfrågan gör att du måste göra ett bra arbete för att få rekommendationer för att få andra kunder som blivit rekommenderade av den första kunden.PUH-Gör du ett dåligt jobb trots priset/Tagit betalt får du inga nya kunder….pga att ingen vill rekommendera dig som medium….=Moment 22
kram ar

Aha! Tack så mycket för det! Man lär sig nåt nytt varje dag 
Nu ska jag dricka kaffe. Kram Sanna

Eller Du måste ha ett fast arbete för att få lägenhet.Inget fast jobb ingen lägenhet.Också vad man kallar moment 22.Det ena tar ut det andra.

jag personligt tycker så här..om jag inte tycker att detta medium eller läkare eller vad som helst för yrke är bra..jag säger min åsikt då och även till mina vänner…men sen om dom själva vill besöka detta..då är det upp till var och en…men dom ska då inte komma efteråt till mig och säga..den eller den var ju inte bra..men oxå…om jag tycker att den o den är bra..så kanske inte mina vänner tycker lika..där spelar personkemin in mycket…det är vi själva som väljer..kram på er i regnrusket

#2 Jag förstår inte riktigt vad du menar med ditt inlägg?Vem är den stoooora och vem är den lilla-som man sparkar på?????Om jag tolkar det rätt så är det ju så att dom små måste vara bättre på sin marknadsföring för att kunna hävda sig!Det är ju samma med stora och små företag!Dom stora klarar sig alltid medan dom små lättare går under.

Jag tycker också det här är en viktig fråga…Istället för att det blir en kraftmätning emellan Er som medium/kollegor-borde ni stötta varandra,råda varandra.Den som blir lidande i slutänden är era kunder….Får nån fel budskap får man vara psykolog och rätta till det-annars kan det gå som med den kvinnan jag skrev om.-Som tog sitt liv.Och ni ska höra barnen nu,hon var hos en massa medium och…Vilken reklam va…Alltså det handlar ju om ert sätt att arbeta på.Att vara trygga i er yrkesroll.Att lämna fram rätt sorts budskap,att tolka budskapen rätt..det är där man är helt utlämnad som kund…Så trodde jag i alla fall-att det fungerade i er värld!
Om jag gör ett dåligt jobb-kan jag få sparken….Och jag jobbar/Har alltid jobbat med människor också…
Hej alla
Vad livet kan vara litet ibland. Ritade här några ord imorse utryckte mitt angående att bli orättvist behandlad. var o jobba under dagen ö diskuterade andligheten bla med min kund. jag höll gå på baken när jag hör…ja just det om den lilla varelsen som blivit utfryst i somligas ögon. Jag måste säga,blir faktiskt ledsen, hur somliga agerar här. det är tydligen så att det som är ren bluff ska existera .Det rena o äkta ska försvinna. Undrar vad är syftet med det.

#15 men hallå vad menar du nu?Ren bluff är det vi som medlemmar du kallar för det eller?Alla är väl inte medier här -gudskelov…är du orättvist behandlad?Av vem?
Vad jag menar. Tja det räcker som det är. har inget behov, det ska tyckas synd, om just mig.
Man depatterar om sårbara människor som försöker leva ärligt på den smala vägen. sedan dömer man den som verkligen är äkta i medial sammanhang. hade just detta specifika varit bluff, vilket det annars finn gott om hos många lyckosökare. När det verkligen inte är bluff utan ren budskap. Då tycker jag här fins ingen som ska ens ska försöka döma det.

Är det fler än jag som fattar 0?
strunt i det hela , gå vidare ,all right
Oftast "sväljer" det som skrivs å kan hålla mig utanför vissa diskutioner för jag vet det bara kommer bli "värre". Men här måste jag bara få yttra mig.
#19 Startar man en tråd i ett forum så får man väl "ta" att det blir olika reaktioner. Att sen säga " strunt i det hela, gå vidare" är för mig mycket förmätet. Ska vi andra då inte få säga vår mening? *skakar på skallen* Vill man "röra" om så får man väl ta till sig det som sägs "på gott å ont"
Ville bara säga de här utan att starta bråk.. de e inte de jag är ute efter.
Önskar alla en bra kväll 
Om man fattar nada. Då kanske man ska gå vidare , behöver inte fastna på en skrivelse.
Konstigt det har blivit så populärt vara medium. jat tror inte det flesta ens vet vad det innebär. Somliga pratar som bara den o folk ska köpa det. En del är riktiga som hämtar informationen från den akaliska biblioteken. Om det nu heter så. har tyvärr inte sett ngt riktigt medium varken i tv eller film. det fans en riktig som hette Edgar Cayce . Det fins några andra med. Som jobbar idag som medium. I sverige fins kanske ett par stycken.
# 21
Vad är ett riktigt medium enligt dig?
Skulle vara intressant att veta.
Eva
Ett medium är som Edcar Cayce var men det finns några andra .
Det behövs inte tänka särskilt djupt för att förstå. Detta me dmedialitet är inte mycket annat en penningkarusell. Man blir inte medium, antingen är man det eller inte. Har sett dett på nära håll hur detta fungerar.
Men det positiva är, det kan ge en individ hopp om sig själv nå en plattform, där man tryggt kan stå. Att kunna den vägen skilja verkligheten från fantasin är fantastiskt, om det innan varit osäkert. Människa lever den allra mesta tiden i ett transliknande stadium. Om man frågar en person vad gjorde du igår exackt den här tiden. Oftast vet man inte det, om inte ngt påminner om tiden.
Kan det inte vara så också att tiderna förändras - och med det detta med mediumskap? Att det är fler som faktiskt kan lära sig och växa in i detta med mediumskap? Edgar Cayce var onekligen ett fantastiskt medium. Men i dessa tider kanske vi har fler medier som jobbar på olika sätt - alltefter personlighet. Likaväl som synen på tarot och spådomar förändrats under tidernas lopp. Förr gick man kanske till spåmannen (en som hade "gåvan") en gång i livet för att få "veta sitt öde" och sedan var man nöjd. Numera finns det många som lägger tarot och kallar det att tolka, inte spå, utan använder det mer som et verkningsfullt redskap för personlighetsutveckling, att se sina möjligheter - och kanske på detta sätt förutsäga framtida utfall.
Man KAN lära sig bildspråket tarot och kanske alla har "gåvan" men alla väljer inte att satsa på att utveckla den, men fler än förr i tiden.
Och penningkarusell? Är det verkligen SÅ mycket pengar i att vara medium?? Om man rätt och slätt var ute efter pengar borde det finnas listigare och mindre energikrävande sätt.
Visst ska man alltid vara uppmärksam och med en sund försiktighet i kontakten med medier - likaväl som man inte kan lita blint på vare sig läkare eller bilverkstäder.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
# 23 tyvär så har jag ingen aning vilken Edcar var och hur han arbetade. Glädjande att höra att det finns flera…Va bra gå inge djupare för min hjärna förstår inget iallafall.
Mina celler och jag har kommit fram till att det finns väldigt många synpunkter men väldigt få svar.
Kramiz

Jag tror som Magi-cat. Nya tider och öppnare landskap.
Håller med tiderna har förändrats. snart är alla sk mediala. Jag fick en fråga vem jag tyckte var medium. jag tycker alla är det i grunden. Den som marknadsfört sig mest är den bästa, så fungerar det.
#27 flymybike, jag förstår av dina tidigare inlägg att du har kritik mot vissa medium och tycker att dom får mer positiv uppmärksamhet än vissa andra. Men tänk så här, det ÄR så i livet! Inte alltid de bästa får den uppmärksamhet de förtjänar!
Vad jag tycker DU och andra ska göra åt det, är att istället prata väl om de medium NI tycker är bra. Det är det enda man kan göra för att folk ska få en bättre bild. :)
Tack, då har jag lärt ngt idag med.