Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 3395 ggr
Arvid11
2

Orolig!

Jag har en son på ett år som sover jätte oroligt på nätterna. Han vaknar och är helt förtvivlad, ibland vaknar han inte alls, utan skriker i sömnen. Detta händer flera gånger per natt. Sedan detta började har jag haft "drömmar" om spöken/andar. Att det står flera stycken över hans spjälsäng t.ex. Men har även andra drömmar om dom! Känner stort obehag när det blir läggdags och det kryper i huden på mig. Vi har provat allt, bytt välling osv. Men inget hjälper! Kan det vara som jag tror, att det är någon här som stör sömnen?

liawilson
0

pröva att lägga honom i ett annat rum?? kanske kan det hjälpa..Eller säg högt innan han går å lägger sig att låta honom få sova i lugn & ro. Ofta hjälper det om man pratar med dom & säger åt dom

*Kärlek & lycka*

Arvid11
0

Har sagt till att dom ska lämna honom ifred, men det hjälper inte mkt tyvärr.

Fjäril
2

Hej Arvid11,

Du har fått bra tips av liawilson, så jag vill bara tillägga att tänk positiva och kärleksfulla tankar, ta bort alla tankar som ger upphov till rädsla (låter säkert lättare än vad det är) men eftersom du om kvällen känner den där känslan, så blir man ofta extra "rädd" också. Man ställer sig in på att känna så helt enkelt.

Tänk dig en ren och vacker vit "genomskinlig" färg där din son sover (eller i hela ert hem) och säg högt eller inom dig själv - här är bara glädje och kärlek. Även om det säkert inte är något ni behöver känna rädsla inför, så förstår jag att det kan upplevas obehagligt (ja man känner något - men inget ser) Därför brukar det ofta lätta lite om man gör så här.

Det innebär att du sänder ut en trygghet (även inom dig själv), du kan också säga  - tack för att vi får sova gott och vakna upp utvilade, glada och pigga.

Mycket handlar om vad vi själva sänder ut - det vi tänker och känner, kommer tillbaka.

Sajtvärd på Övernaturligt

Arvid11
0

Tack för svar! Jag har försökt att göra ungefär så som du säger också flera kvällar. Men det täcker liksom inte. Han har varit lite lugnare, men fortfarande orolig och skriker i sömnen. Detta har pågått sen i höstas, så det börjar bli jobbigt nu! Och man vill ju veta om det är någon och vad dom vill i så fall.

Fjäril
0

Vad får du för känsla? Vad säger din känsla om vad någon skulle vilja säga i så fall? Om det sker vissa nätter, kan du se ett samband?

När man lägger ett ljus/sänder ut en dessa känslor så behöver man känna att det kommer från hjärtat, på riktigt. (jag säger inte att det inte är så) men sätt dig ner och fokusera en stund varje dag.

Arvid11
0

Jag kan inte se något samband och har ingen aning om vad dom skulle velat säga mig. Dom drömmarna jag har är ju obehagliga. Det känns inte som att det är någon som vill väl. Ena gången var det 4 andar som stod vid huvudändan på min sons säng och försökte tränga dig ner i den samtidigt. Precis som att dom ville ta honom eller skada honom. Dom andra drömmarna händer det inget speciellt, utan andarna bara är här och jag försöker få dom att försvinna. Men vaknar och mår skit dåligt av drömmarna! Tycker att alltihopa är märkligt!

Fjäril
0

#6 Jag förstår att det måste kännas jobbigt/otrevligt, men just nu tror jag att du visuellt behöver rena ditt hem. Även om man inte behöver ha besök från andra sidan, så kan man må dåligt av energier som sätter sig. Dagsform osv och sedan "eskalerar" det, ja oroskänslorna. När jag känner mig hängig och ur balans (och när jag själv inte kunde hantera känslor och andebesök) så ber/bad jag till Ärkeängeln Mikael om beskydd samtidigt som jag visuellt placerar/placerade ljuspelare i mitt hem.

Arvid11
0

Jag får väl helt enkelt prova mig fram och se om något fungerar :)

Fjäril
2

Ja gör det, bestäm dig för att det fungerar! Glad

Tuva-C
0

Vet du om det finns något som din son kanske skulle kunna vara stressad över? I vardagen alltså.

Puffis
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Du kanske kan rena lite med salvia? Särskilt i din sons rum, i varje hörn och så. Och som liawilson sa, kanske lägga han i något annat rum eller en annan del av rummet, kanske rummet står mitt i en kraftlinje som din son känner väldigt starkt obehag av eller kanske tillochmed mår dåligt av. Sen kan du säga, innan du lägger han att du vill ha det lugnt hos honom, vill inte att någon stör hans sömn, fast det kanske inte hjälpte för dig. 
Mitt sista tips är att rita ett såkallat pentagram eller pentakel i luften(det är ingen fara i det utan det står för jordens element och fungerar som skydd) "rita" med handen och tänk att du skyddar det området där du ritar, känn dig avslappnad och trygg när du gör det. Skickar med en bild så du ser hur den ser ut om du inte vet.

Hoppas allt blir bra och att något funkar! Glad

Om du följer spår du aldrig sett förr, kan du lära med ditt hjärta här och nu.

Arvid11
0

Tack så mycket! Jag får prova! :)

Arvid11
0

Nej stressad är han inte. Vi har verkligen försökt hitta anledningar till detta, som att han vatt sjuk, haft en tand på gång m.m. Men så kan det ju inte va när det händer varje natt! Och att det hållt på så länge.

Tuva-C
1

#13 Okej, har ni varit i kontakt med någon barnläkare/barnpsykolog för att utesluta att det skulle vara något annat? Förstår att det måste vara jobbigt, men jag tycker att det är viktigt att först och främst kollar upp andra alternativ innan man går in på att det skulle vara andliga problem, framför allt när det gäller barn.

tarotlasse
2

Jag håller fullständigt med dig om detta att kolla upp om det finna någon medicinsk förklaring till problemen.

Vi hade samma problem med vår dotter när hon var bebis och sitt första levnads år.

Det visade sig att hon hade problem med sin mage och känslig för mjölk produkter så dels fick henens mamma dra ner på intaget av mjölk produkter undr tiden hon ammade sedan blev det speciell välling och medecin.

Så hon hade helt enkelt magknip vilket hon vaknade av och skrek på nätterna av.

Men med medecin annan välling och minskning av mjölk produkter så fick dottern en bättre sömn och slutade skrika på nätterna.

Så allt ska vi inte beskylla andevärlden för.

Små barn är väldigt öppna och ser troligtvis andevärlden men ser det som ngt helt naturligt och inget dom varken blir rädda för eller reagerar konstigt på.

Det är först när dom blir lite äldre då vi vuxna präglar dom med våra rädslor och sagor och berättelser om spöken.

Då blir dom också rädda och reagerar andra barn där andevärlden inte ses som ngt farligt eller skrämmande ja dom barnen har oftast sina låstats kompisar och leker med dom istället för att reagera med rädslor.

Så vi vuxna som skapar dessa rädslor hos barnen och detta barn på ett år är fortfarande för litet för att bli påverkad av detta.

Så är väldigt tveksam till att det skulle röra sig om störningar från ande världen.

Lasse

Arvid11
0

Anledningen till att jag att undrar över detta är för att jag har sådana drömmar. Och jag undrar om dom har någon betydelse. Man drömmer inte om spöken och andar utan anledning har jag hört. Men jag vet som sagt inte!? För övrigt så är min son fullt frisk och har inga sådana bekymmer. Vi har spekulerat i allt sånt. Men ska prova att byta sovrum ikväll så får vi se om det hjälper.

Tuva-C
1

#16 Jag tror inte att man ska haka upp sig alltför mycket på drömmar och deras betydelse som "bokstavlig", dvs att det skulle stå en massa andar vid din sons säng i detta fall. Jag själv tolkar det mer som att du är orolig för din son och att ditt undermedvetna skapar fram "monster" - monstrena är alltså din oro för att din son mår dåligt. Sen kan jag självklart har fel, men det är så jag tänker i alla fall. Glad

Men sen kan visualisering som du fått råd om här också hjälpa väldigt mycket eftersom att du hjälper till att skapa en mer harmonisk atmosfär både för dig själv och din son. Tycker absolut att du ska gå in för att rena ditt hem med tanken, omge dig och din son med skyddande ljus men se det mer som ett komplement och fortsätt att leta förklaringar på vad det skulle kunna vara.

Arvid11
0

Okej! Tack så mkt! Ska försöka göra det :)