Oförklarlig upplevelse
Hej. Är en 20 årig kille som aldrig haft några övernaturliga upplevelser någonsin så vitt jag vet. Men inatt upplevde jag något som jag inte alls kan förklara..jag låg i min säng när jag plötsligt blir "medveten" om något ovanför/snett ovanför mig. Tror jag bäst kan förklara det som en kraft av något slag(inga konturer överhuvudtaget). Jag får väl säga att jag fortfarande sov, även om jag ändå är mycket tveksam att så var fallet. Men jag var iallafall fullständigt livrädd, och det jag tar med mig mest från "drömmen" är att jag verkligen kämpade för allt jag var värd. Det var som jag kämpade för mitt liv, och jag vet att jag skrek åt "kraften" att den inte skulle få ta mig. Dessutom försökte jag tända lampan men det var precis som om någonting höll emot mig, armen var som fasthållen och jag kämpade verkligen allt jag kunde. Det som gör att jag fortfarande är alldeles skakad är att jag kände mig totalt medveten, och när jag skrek en del saker som för allas trevnad inte behöver upprepas, släppte det plötsligt, och jag vaknade SAKTA ur drömmen eller vad det nu ska beskrivas som. När jag sen hade kontroll igen var jag helt slut i kroppen och hade skyhög puls, precis som när jag nyss avslutat en fotbollsmatch. Först trodde jag att jag hade fått ett anfall av något slag, som epilepsi eller liknande. Men då jag alltid har varit fullt frisk, känns det inte rätt. Dessutom hade jag den kvardröjande känslan av att det inte var naturligt, då jag hade kännt att jag var tvungen att kämpa för mitt liv, och hade spontant skrikit att "du ska f-n inte få ta mig". Jag har som sagt ingen som helst erfarenhet av sånt här, och hoppas att jag på något sätt skulle kunna få svar av personer med mer kännedom i ämnet. Vill förtydliga att det enda jag vet är att det inte var en vanlig mardröm, då jag aldrig någonsin upplevt något liknande, och att jag aldrig varit så rädd i hela mitt liv.
Inlägg #1 borttaget då det kan upplevas som stötande.
Sajtvärd på Övernaturligt

Hej!
Det du upplevde var något som förr brukade kallas för "Mara". Det finns ett annat namn för det också vilket jag inte kommer ihåg just nu! Hade själv sådana upplevelser ibland när jag var i 12-15 års åldern. Det var mycket skrämmande och något som man aldrig glömmer. Man tror att man är vaken när det händer, men sedan inser man att man förmodligen inte var det ändå!
Hoppas du slipper vara med om detta fler gånger!
Hälsningar/Bjarvamor
Du kanske fick en Sömnparalys?
Hej Ditz91,
Det du beskriver låter lite likt en UKU jag var med om. (utanförkroppen upplevelse)
Det var fruktansvärt men i sig inte farligt. Kroppen var påväg att resa på en astralresa, men min fysiska del var inte beredd just då.
Jag minns att jag var som förlamad, jag försökte skrika men inget ljud kom fram. Jag minns också att jag upplevde en ljus skepnad bredvid min säng som "drog" i mina armar "följ med nu"
Då var det otrevligt, men jag förstod att jag behövde jorda mig.
Läs mer om det under "Tipstråden" i menyn.
Sajtvärd på Övernaturligt
Hej det du upplevde var en Sömnparalys.Du behöver inte oroa dig för någon"kraft".Funderar på om:tränar du mycket exempelvis body building eller så?
Vissa delar är borttagna ur inlägget då man "läser" av en person utan dess tillåtelse!
Vill Ts ha en avläsning så kan det göras via pm.
/Fjäril
Jag håller med andra att du förmodligen varit med om en Sömnparalys. http://sv.wikipedia.org/wiki/S%C3%B6mnparalys Själv utsätts jag ibland för det om jag är väldigt stressad, också om jag sitter för mycket vid datorn innan jag lägger mig. Om man klarar av att slappna av när det händer (inte lätt, man är så rädd oftast) så kan man komma in i en klardröm eller få en ut ur kroppen-upplevelse/ uppleva astralprojektion/ göra en resa. Det kan alltså bli fint om man på något sätt kan minnas och förstå vad som händer.