Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: offtopic
Läst 846 ggr
agneta-43
0

Bågskytte

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Finns det någon här som har bågskytte som intresse? Kanske finns det några skyttar här? Nyfiken då jag själv nyligen börjat och är helt fast SkrattandeJag började bågskytteskola den 5/10-11 och förra veckan fick jag hem min första egna båge och håller just nu på at skjuta in den Glad

Jag kan säga att det är ett perfekt sätt att slappna av på, gå helt in i dig själv och släppa allt annat som annars rör runt i huvudet, för mig är det en reset för att, ja släppa saker och gå vidare med det som kommer sedan Glad

I många år har jag tänkt att jag med min värk inte kan skjuta, men efter mycket förfrågningar av våra vänner så valde jag att pröva. Visste inte mycket om bågskytte och hade tanken som min syster att det är tungt, nu vet jag att det finns många olika styrkor och även barn skjuter så det gäller att ta reda på hur det fungerar mm mm.

Själv har jag fibro, men med medicinen och mitt intresse här gör att jag kopplar bort även det och det viktigaste av allt jag tränar upp mina muskler i kroppen Glad

Mina systrar har även de fibro och den äldsta systern säger nu att jag INTE har fibro då jag skjuter båge Förvånad spelar ingen roll vad jag säger om sporten, men men vill hon inte lyssna så behöver hon inte. Jag har gjort mitt val och det valet är att leva mitt liv, hålla kvar min sport som jag älskar och framför allt leva för att leva inte leva för en diagnos som hon gör

Jag vet att jag kan, jag vill bli duktig och jag får massor av beröm och jag kom 2:a i vårt KM i lördags och jag ska kämpa vidare.

Om ni inte har bågskytte så berätta gärna vad ni brinner för Glad

Medarbetare på Druid & Shaman 

Fjäril
0

Oj vad fräckt! Det måste verkligen kräva muskler i armarna det!

Det närmsta jag kommer en pil är genom dart Tungan ute

Sajtvärd på Övernaturligt

Magi-cat
0

jag provade att bågskytta en gång! Dottern och hennes kompisar höll på med det och jag skulle också försöka.

Första pilen satt jättebra. Nästa hamnade i taket! Då började resten av deltagarna se lite nervösa ut, så jag slutade….Skrattande

Men det är nog kul, det förstår jag….

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

agneta-43
0

GladKyss Precis så tänkte jag också Fjäril, men med tanke på min värk så har jag en lättare båge så kanske jag jobbar upp musklerna så jag blir starkare. Men självklart finns det de som klarar mycket starka bågar, min gubbe till exempel har en som jag inte ens kan dra upp till hälften, och vår sons båge var så tung att jag drog upp den en gång och sedan inte mer Skrattande

Min värk har gjort att jag tappade mycket kraft och har fått jobba mycket för att komma tillbaka. Tack och lov att jag jobbar med barn i förskola, där använder jag barnen som motkraft och lyfter dem för att få styrka. Då gäller det ju att lyfta rätt också och det har gett bra för musklerna och så måste jag börja på syrketräning när jag nu klarar att ta mig dit ObestämdTungan ute

Medarbetare på Druid & Shaman