Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettupplevelser
Läst 1321 ggr
MariaJ
0

Trancemedium

Jag har en fråga till er som jobbar Medium..

Vad ska man göra vid en gruppsession om man märker att en ande är där för att störa samt att han/hon vill gå in och ta över och ser mig som ett trancemedium ? Min upplevelse i lördags i min redan etablerade grupp var lite kuslig. Jag har aldrig upplevt något likande innan. jag blev störd under hela sessionen, men kunde ändå leverera budskap till gruppen, men när jag kom till den sista personen så var det precis som om en ande gick in i mig och gav sin röst och sitt budskap genom mig, utan att jag kunde kontrollera det. Detta skedde endast för några få sekunder kanske ½ min…tills jag tog mig samman och var mig själv igen. Jag blev lite orolig för vad som hänt, och började läsa fader vår och motade ut honom . Han hade också under hela kvällen gett mig en enorm huvudvärk..det dunkade rejält på höger pannhalva och ner vid tinningen..kan detta vara en del i min utveckling ? eller kan det vara så att någon såg att jag var lite i obalans och visste att jag skulle jobba medialt, så han tog tillfället i akt ?

Jag är själv nu ganska övertygad om att det är en utveckling, men skulle också vilja veta om det är fler som har upplevt detta ? jag är nog ändå lite osäkert på vad som egentligen skedde med mig ..Jag har nu bett om att inte få uppleva detta igen utan att jag vet om det. Det var en kuslig upplevelse då det hände, men nu ser jag det som en stor erfarenhet. Hur kan man förhindra att sånt här händer i framtiden…jag vill inte att det ska hända igen då jag har fler gruppsessioner att åka ut på nu i vår.

Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Fdtr
0

Jag är inte medium men har haft möjligheten att prova det du beskriver på kurs. 

Kan du ta kontakt med dina guider och be dom blockera och inte "släppa fram" så starka energier som har för avsikt att använda dig som trancemedium?

Det är det enda jag kan komma på, att be antingen guider eller andevärlden om beskydd för sådana situationer. Skulle själv inte våga om jag inte var absolut övertygad om att jag hade "väktare" eller hjälpare både på andra sidan och fysiskt på den här sidan som vet vad det handlar om. 

Kanske finns det något svenskt trancemedium som du kan kontakta för att få råd?

Det är ingen vits att ha huvudet upp i det blå om du inte har fötterna stadigt förankrade på jorden.

miramis2
0

Hej!

Jag tycker du ska fråga Jane på Ramsbergsgåden för hon har både stor erfarenhet o kunskap i denna frågan. Personligen har jag fått mycket svar på mina frågor. Då jag själv har frågat samma fråga o fått fint svar så rekommenderar jag dig såklart detta.

Gå in på www.janesenergioas.com o gå in på forumet där o ställ frågan. Jag har haft liknade erfarenhet som du men inte upplevt det så obehagligt. Jag tror att du kommit en bit på vägen o blir nu prövad. Jag har märkt att man blir det med olika moment. Vi hade den diskussionen häromdan. Jag tror t ex som ovan Fdtr att åkalla dina guider som denne sa. Själv vart jag bara helt bestämt övertygad att göra si eller så o lämnade ingen väg för tvivel eller rädsla. Sätten är många o olika, då vi alla är olika.

Du skrev att du upplevde detta i ca 30 sek o du verkar ha parallyserats eller på nåt vis chockats av upplevelsen? När du hädanefter som du skrev, upplever att du håller på att störas av någon, så får du helt enkelt giv akt på detta o göra vad som krävs. Lite som att man tar sin medicin när man märker att man håller på att få ett migränanfall. Jag vet inte om du haft problem med huvet  men jag har det ibland o jag kan tycka att jämförelsen är bra. Om jag låter anfallet stegra så är det svårare att häva med medicinen. Samma har jag upptäckt det i trance tillstånd som är oönskade….  

Jag lärde mig på en mediumkurs att när jag tar in en ande i kroppen som visar mig vad denne dog av  t ex en hjärtinfarkt o jag får dessa hemska symptom då sa Anders till mig att bekräfta högt det jag känner för då släpper det. men det är lätt att paralyseras o förfäras då det just händer. Med rutin så lär du dig det med.

Jag hade en ganska liknande situation som din, då jag hade en grupp hemma för seans o intuitionsövningar. Det var några där som jag upplevde hade tunga energier o det tryckte på ungefär som hos dig, höger sida o tinnningarna… Jag hade Eva Sköld med mig, som jag rekommenderat som medium i forumet, o hon såg att det var nån som ville få ingång.  Jag var rätt oerfaren då o var lite skärrad men då jag BESTÄMDE mig så blev d bättre. 

Jag tror att du med största sannolikhet går igenom en slags prövan nu (en ny anhalt i din mediala o andliga utveckling) o fler saker väntar dig. 

Jag har upplevt att sådana uppleveler gärna kommer i "klasar" liksom.  Du kan säkert fråga vilket medium som helst om att man blir prövad o får "smaka på " olika fenomen o moment. Rätt logiskt egentligen då du ju bestämt dig för att vara seriös o jobba med detta? S e det som att andevärlden ger dig olika uppgifter som du kan välja att hantera eller ej.

Jag tror du ska försöka se på det hela positivt, men det gör du nog, o se hur du kan backa bandet o vända det till din fördel? Det är nu det är extra viktigt att lyssna in på ditt högre jag hur du ska anamma dig detta på bästa sätt. Jag tycker för övrigt att deta som händer dig visar vilken potential som finns i dig o håller på att utvecklas. Du utvecklar med detta även själsegenskaper som tillit tålamod mod o kärlek mm. Sånt lär man sig bara i motvind.

Det sägs att nöden är uppfinningarnas moder, o om du tycker detta är en nödsituation så är det kanske dax att gå utanför ramarna, för det är ju där vi växer??

Håll tankarna i schack med på det ljusa. När mot förmodan nåt obehaglit närmar sig mig, nåt jag blir rädd för så ber jag inom mig. Jag har haft förvånandsvärd hjälp av deta. Underskatta således ej bönens kraft.

Jag upplever dig som en oerhört ljus o kompetent person o som just nu prövas.

Jag vet även att Satyam på www.retreat.nu går i trance o han kan man alltid fråga för frågan är fri. Jag önskar dig innerlig lycka till o fortsatt tro på dig o ditt syfte.

Varmaste, miramis2                Lycka till, hör gärna av dig o berätta hur det gick sen? Det vore intressant.

Elisabeth-J
0

Hej Maria!
Hoppas att allt går bra med flytten? Jag har varit med om det du beskriver och första gången så blev jag också väldigt rädd. Nästa gång märkte jag i ett tidigare skede vad som var på gång att ske och sade ifrån, jag sa till anden att h*n fick förmedla sig på ett lugnare sätt och det respekterades =)
Jag förstår din rädsla och du har gjort rätt som har sagt till att du inte vill och om det skulle hända igen så känner du det säkert innan och kan säga ifrån.

Det kanske händer väldigt mycket nu medialt för dig och en del saker kan komma som man inte är redo för än. Huvudvärken berodde nog på det som hände, det tog mycket kraft och energi av dig och samtidigt händer det mycket medialt. Tala om för dina guider och andevärlden att du inte tillåter det här hända igen.

Kramar och Lycka till!

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

tarotlasse
0

Hej på dig det jag vill råda dig till är när ni har er cirkel.

Så alltid innan ni börjar cirkeln så ber  cirkleledaren om beskydd och hjälp av ljuset och att få den hjälp ni behöver till hela gruppen.

Detta du berättar om låter inte riktigt som trance  för under trancen går man väldigt djupt ner i sitt medvetande och många gånger så kommer inte mediumet  i håg vad som sagts under en trance.

Nu var jag inte med på  eran cirkel så jag kan inte säga säkert på vad som hände just vid detta tillfälle.

Vi har ju även vilsna själar som kan dyka upp på en cirkel om man inte ber om beskydd och dom kan hitta på lite luriga saker med oss  så viktigt att be om beskydd och om att jobba med ljuset när man har en cirkel eller en seans.

Sedan får du som medium ha disiplin och  vara bestämd med vad jag jobbar med när jag jobbar.

Jobbar jag med en cirkel eller en seans så ber jag ju min guide om hjälp med just detta.

Guiden är din dörrvakt så han släpper inte in en räddning eller låter dig gå i trance så diciplin från din sida at jobba med det du ska göra  och den hjälpen ber du  om hos din guide.

Ps När det gäller deta med huvud värk och  andra smärtor man upplever  så tala om det för din klient.

Då släpper smärtorna släpper dom inte med en gång be din kontakt att släppa denna smärta.

Detta sätt att jobba underlättar så mycket när man länkar till dom anhöriga att själv kunna känna hur personen mår eller har för sjukdom.

Första gången jag kände en hjätrtinfarkt blev jag rädd för jag trodde det var jag som fick en hjärtinfarkt.

Men så fort jag sa till min klient att jag känner en hjärtinfarkt så sa klineten ja det var det han dog av och mina smärtor släppte.

Så vad glad att du har den gåvan för den kan du ha mycket hjälp av  även om det kan vara lite obehagligt en kort stund.

Hoppas du har fått ngn klarhet med mitt svar.

I ljus Lasse

Lasse

MariaJ
0

TACK…snälla ni för alla svar. Jag ryser i hela kroppen då jag läser era svar och jag skrattar av glädje för att jag nu fått veta att jag inte gjort något fel. Jag ber alltid om beskydd för gruppen innan vi börjar, men kommer även där nu att be dem släppa in våra andliga besökare en och en. Jag vet att jag upplevde massor denna kvällen, så viss prövade dom mig. Jag vet nu hur jag borde gjort, men det visste jag inte då. Jag skulle hanterat det långt tidigare, men jag lyssnade inte på mina känslor och min smärta..men förstår nu vad som hände.

Jag är så otroligt tacksam för alla er råd ni ger mig, och det känns fantastisk att veta att det just är en medial prövning. Jag kände ju mig så ljus den kvällen, och upplevde själv en enorm ultraviolett aura runt mig. (det brukar jag inte göra) så det har ju säkert uppmärksammats från ovan, då de ansåg att nu var det dags att testa mig. Det var obehagligt då det skedde och jag trodde att mitt huvud skulle sprängas tillslut.. Även efter sessionen så kunde jag knappt se så ont jag hade i huvudet. När jag då även berättade det för min syster så säger hon …men du ska inte vara rädd för det, dom testade ju dig..

Just nu känner jag mig helt tillfreds med att fortsätta mitt mediala arbete och jag kommer alltid vara noga med att be om extra skydd innan jag går in och jobbar med vår underbara andevärld. För det är ju precis så jag ser på vår andevärld…att den är underbar !

Tack .. än en gång för alla svar.

Varma hälsningar MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör