Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 6175 ggr
Daniel Brander
0

Mystiska klockslag!

Hejsan. Jag har den senaste tiden, ca en månad tillbaka börjat med något riktigt obehagligt enligt min mening. Jag kollar på telefonen/klockan av en slump och allt som oftast så är klockan typ 10.10, 11.11, 16.16 osv. Jag vaknade en natt för en vecka sedan och tog upp mobilen och klockan var då 01.01!! Då jag har en iPhone så kunde jag fotografera displayen så att jag kunde visa min sambo dagen efter att det börjat hända även nattetid. Kan någon tolka detta och förklara vad detta betyder?? Med vänlig hälsning, Daniel

powerofthebass
0

när klockan står lika i h/m   el tim/min     så brukade min syrra säga att det betyder att någon tänker på en    men undra om det finns några mer tolkninhgar

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

Amandla
0

Liknande frågor kommer upp lite då och då, här är en av de senaste trådarna: http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/4ea5ab0888f4720517004e6f-1111

tarotlasse
2

Inget konstigt alls detta är ngt man kan träna upp rent mentalt.

Under kursen i mental träning jag gick var en av uppgifterna att vakna på ett specifikt klockslag.

Att du rent mentalt bestämde ett klockslag du skulle vakna på och det funkar alldeles utmärkt.

Blev alltid lika förvånad att det funkade varje gång.

Prova gärna att bestäma ett annat klockslag så ska du se att det också fungerar.

Vår hjärna är en helt fantastisk maskin och klarar mer en vad vi kan ana.

Vi kan tänka oss till väldigt mycket så det mesta kan vi faktiskt klara genom vårt mentala tänkande.

Ngt vi kan träna oss till precis som att träna vår kropp rent fysiskt på ett gym.

Så kan vi även träna vår hjärna rent mentalt till fantasiska resultat.

Lasse

Jerrie
0

#3: Ja exakt, det där med att bestämma sig för när jag ska vakna har jag lyckats med många gånger. Hur det egentligen går till vet jag inte, men jag vet att jag kan bestämma mig för att vakna en viss tid, och så gör jag det.

Ofta när jag har ställt ett alarm så vaknar jag ofta lite innan alarmet ringer, oavsett hur få timmar jag har sovit innan dess. Det är märkligt, men på något sätt verkar kroppen ha någon sorts klocka.

tarotlasse
0

#4 jo men det stämmer kroppen har en egen dygns klocka.

Därför regelbundna sov tider är väldigt viktiga speciellt tiden då vi går upp är den samma varje dag sa min sömnforskare till mig tills han konstaterade att min dygns klocka inte fungerade som den skulle längre vilket händer en dl som under perioder atbetat nattetid.

Lasse

Joggan
0

Hej jag och min fru har samma fenomen,

hittade en kvinna på webben

som påstå att detta är änglar som har budskap till dig.

Doreen Virtue heter hon och här kan man kolla upp siffrorna.

http://www.sacredscribes.net/angelnumbersequences.htm

Häls/Joggan

Ghosthunter
0

Jerrie - Det är samma för mig. Har jag klockan på väckning så vaknar jag alltid ett par minuter innan. Jag har bara väckarklockan för säkerhets skull om det skulle gå snett nån gång…..men det är mycket sällan!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

agneta-43
0

Stämmer för mig med, jag sätter alltid klockan, samtidigt undrar jag varför då jag alltid vaknar innan den Skrattande

Sedan har jag mina magiska klockslag jag alltid vaknar, de kan skifta lite i perioder. Ofta är det klockan 02… 04…. ibland kan det vara redan 12.30 eller 01.30…. 03.30…

Jag har bestämt mig efter att du skrev detta att ha papper och penna vid sängen och skriva upp exakt klockslag för det har jag inte gjort här utan det är bara ca så som jag vaknat

Jag som trodde att jag började vakna så för mitt skift jag började fast iof så borde detta slutat för länge sedan då jag gick från skiftet 5/11-02. ja jobbade 5-skift sedan 3-skift från 1997-2002, men nu tror jag inte det längre Glad

Medarbetare på Druid & Shaman 

Ghosthunter
0

jag vaknar ofta 0.31 och riktnumret här i Göteborg är ju 031.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Rumblebee
0

Hehe, när man talar om trollen så står dom i farstun :P Tittade just på klockan och den visar 11:11 skratt, just som jag tänkte på att jag själv har varit med om sådana här identiska siffror flera gånger.

En annan sak som ofta har börjat hända sedan några månader tillbaka är att jag kan titta på klockan som visar 9:11. Antingen morgontid eller kvällstid, som då blir 21:11 på en digital klocka.