namn på guide
Hej!!
Undrar om någon här har fått namn på någon eller flera av era guider?

Jag vet att min guide heter Augustus men börjar undra om kvinnan som visat mej sitt ansikte flera gånger och gett mej namnet Moira så tydligt också upprepade ggr kanske är ännu en?

#1 Det mycket väl vara en till guide som du har fått kontakt med, vi har ju inte bara en guide, vi tilldelas guider beroende på var vi står och vad vi behöver i livet. Vi kan ha guider för olika ändamål. Om man arbetar med healing så har man en healingguide t.e.x.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
För nåt år sedan då jag provade automatisk skrift, fick jag till mig att jag kallades för DONNA *gapskrattar* Ja, mitt själsnamn eller nåt…Men det var ju namnet på nån guide ni ville ha…Och det vet jag inte…eh…inte säker ska jag kanske säga…ev MEA.

Jag fick namn på min, jag har nu druckit två glöas vin hehehe och kan inte ens stava på sveska! Men ikwndoo hur som helst så har jag skrivit det i nåt inlägg förrut men det betyder i alla fall I do know fast på ett helt annat stavningssätt. kan ju bara säga att han är en idian,
en högre man ser lite skräckinjagande ut …
Okej..jag har en guide som är en präst och han brukar ge mig healing..en gång så satt jag o mediterade, tänkte då på honom..kände att han var nära mig..undrade om jag kunde få ett namn och då fick jag fram Thomas..

Jag tror mig veta att min guide är någon slags präst han har mörkblå kåpa o kalott på huvudet ,uppenbarar sig i drömmen ,inte så ofta men speciellt vid viktiga händelser m.m V.H Tinkerbell
Min ena guide som är präst har en lila kåpa..fint
Vet inte om det är en guide, någon form av ängel eller en person från tidigare liv. Men Mikael heter han i alla fall :)

Jag har fått namnet Helena på min guide som trätt fram för mig vid några tillfällen :o)
Fast inte Helena så som vi säger det på svenska utan med betoning på L och N så det blir [Hellenna] :o)
Det var länge sedan jag mediterade och jag känner faktiskt att det börjar bli dags igen…kan nästan känna mig retlig om jag inte har mediterat på ett tag.
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.
Ja min nuvarande heter URD! var tvungen att googla på det för det låter som nåt namns som inte finns men se där hade jag fel
Va spännande att ni fått fram namn på era guider.. Det måste jag försöka också..
Hej! Min guids namn fick jag när jag gjorde en affirmation utifrån en bok av Sylvia Browne. Jag kan rekomendera den varmt! 
Ta kontakt med din guid "Contacting Your Spirit Guide" ..heter den och finns på www.internetbokhandeln.se som pocketbok för 149 kronor. Den är på engelska men har man sin skolengelska så klarar man sig fint!
Namasté Carina

Hej har en Guide som heter Lark han är av ljusfolket,han har många fina budskap som kanaliseras genom mig till dom som behöver det.
Sedan har jag en jätte fin kvinna med stora bruna ögon långt lockigt hår ,lång blå klänning,med ett långt snöre typ som nunnorna har,hon heter Franceska..
Jag har fått till mig att min guide just nu heter Dravcena…..och det konstiga är att hon också "coachar" min lillasyrra…