Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettermässorstorseansevenemangträffar
Läst 1581 ggr
EwaKristina
0

Ramsbergsgården

Ett litet tips till er som bor i närheten av Lindesberg/Ramsberg.

Storseans med Marion Dampier-Jeans från Förnimmelse av Mord,Marion kommer att hålla storseans tillsammans med Jane Lyzell 10 Maj. Entre 150:-Ewa

För er som är intresserade skickar jag med länk,där hittar ni telenummer ni kan anmäla er.

www.janesenergioas.com

Elisabeth-J
0

Synd att jag har flyttat så långt därifrån Ledsen

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

EwaKristina
0

Jag bor ju inte alltför långt bort,jag kommer att åka dit.Vill inte missa Marion,inte Jane heller för den delen.

Elisabeth-J
0

#2 Hoppas att du berättar för oss efter seansen? Fundersam

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Tita
0

Hm jag bor i Degerfors ca 5,5 mil från Örebro  vore ju något för mig, men tyvärr har jag ju ingen bil =(

Denna kommentar har tagits bort.
EwaKristina
0

Nu har jag bokat biljetter till denna Seans,ser verkligen fram mot den.Ska bli otroligt kul!!

magma
0

Bor ju bara ett par mil därifrån (Lindesberg), ska kika om jag är ledig då så kanske jag kan åka dit..

EwaKristina
0

Påminner även om detta evenemang med Marion och Jane…Kul när 2 Medium ska hålla storseans./Ewa

soulwings
0

Japanese Cherry Blossoms                Spännande Bounty!

För långt bort men hoppas att du delar med dig av din upplevelse.

lightworker
0

Hoppas att du får det trevligt Bounty och berätta gärna hur det var. Marion har jag sett på tv och jag har läst hennes bok. Spännande att se två stora medium arbeta tillsammans.

EwaKristina
0

#9,10

Ja det lovar jag att göra./Ewa

Denna kommentar har tagits bort.
Snuttenuttan
0

Har läst en bok av Marion,hon skriver lättfattligt och bra…:-) tyvärr har vi ingen barnvakt så det blir min man som åker till Ramsberg imorgon…men det går fler tåg *tröst*

one-with-universe
0

Tog tråden plötsligt slut, det finns inga kommentarer om hur Marion var på seansen, och Jane också.  Jag har tjuvkikat på forumet tidigare men registrerar mig nu då jag är spänd på att se vad alla tyckte.
Jag satt ganska långt bak men tyckte att Marions minspel var som på TV, hon härmade och stod i på scenen
och åtminstone jag tyckte hon var himla bra och kul. Nu fick jag inget budskap själv men jag pratade med några
 andra som fick och de tycktre att det var klockrent. Jane var också bra, jag har ju sett henne förut några gånger
och hon har oftast rätt också vad jag förstår. Det skulle vara kul om någon som var med på kursen de körde kunde berätta
om hur den var, jag vill gärna själv gå men vill först veta om det är något för min nivå (ej nybörjare).

/one

EwaKristina
0

Här har man tappat bort sej vill jag lova.Tack för påminnelsen.Var oxå på denna seans Med Jane Lyzell och Marion Dampier-Jeans .En trevlig kväll med mycket folk,och en blandning mellan skratt och gråt.Skratten för att de hade sån härlig humor,lite gråt för en av de kontakterna som togs,berörde mej,då de som tog emot grabben som kom igenom,blev märkbart berörda.Förövrigt kan jag inte säga så mycket,mer än att det var första gången för mej på många år som jag INTE fick en kontakt genom Jane,annars har mina nära lyckat bra med att komma igenom henne*L*Men så är det,jag gläds istället åt de andra som fick besök och bra budskap.Det var ju otroliga träffar av dem båda mellan varven.Båda har jobbat som Medium i många år,och har otrolig rutin och kunskap,men ändå ödmjukhet inför uppgiften de hade framför sig.Och i mina ögon,en fantastisk storseans.

Var lite avis på de som skulle gå kursen i Nordiskt Mediumskap,men tyvärr fanns inte ekonomi till detta denna gång,men nån gång ska jag gå den.Otroligt fint ställe,det var första gången jag var på Rambergsgården,och det var ju lite spännande isej,bara det.Dessutom gott kaffe och hembakt efteråt,inte illa,mycket gott och trivsamt!!/Ewa

miramis2
0

Jag vill gärna tillägga att janes sida har ett forum som jag tycker om. Jag har fått kanonbra respons där på alla mina frågor. Både snabbt och träffsäkert. Mycket behjälplligt i min nuv situation. Som ovan nämt är Jane verkligen kanonduktig o framförallt oerhört go. Ramsbergsgården verkar för mig oerhört lockande.

one-with-universe
0

Jag kan bara instämma med föregående inlägg, Jane svarar på frågor i forumetvutifrån generella ståndpunkter och det hela blir då aldrig snaskigt och rotande offentligt i någon liv och känslor. Jag hoppas få ekonomi att kunna gå en kurs själv på Ramsbergsgården som verkar vibrera av energier och andar från förr. Vad jag förstått av hemsidan är det Colin Fry som äger stället, ett Engelskt medium som har en egen show i England på TV, precis som John Edwards har i USA. Jane och hennes man Joel är värdpar och man kan se att hon driver firman Energioasén eller nåt sådant. När det gäller hennes kapacitet som medium kan jag bara lita till det jag sett av henne på några seancer, både i Avesta och en gång i Eskilstuna och nu i Ramsberg och jag tycker att hon verkar mycket träffsäker där, det är skänt att se när hon väljer sanningen, rätt person för anden istället för att få så mycket sagt som möjligt. Då blir det inget svamlande, hon är rak och ärlig och det tror jag andra sidan hjälper henne med. Nåt annat jag undrar över är om någon var på den där kursen som Anders Åkesson hade i Lindesberg när det var ett annat Engelskt medium där. Som jag förstått det var det han som var lärare då, kursavgiften var astronomisk för mig och jag förstår inte varför den skall vara på ett hotell där det redan är dyrt att bo och äta. Är det någon här som var där? Nu skall det ju tydligen bli en kurs till där, men det står att de väljer ut vilka som får gå, är det för att kursen är avancerad ellr vad kan det bero på. Jag har ju inga känningar i England men vet ju att det är många som vill gå på Stansted Hall, några på demonstrationen på Ramsberg sa att kvaliten på lärarna där har sjunkit otroligt, till och med Mervin Johnson skulle tydligen ha en kurs där men det var borttaget från de här SNU:s hemsida när jag tittade nu. Det är kanske inte så konstigt då han sitter i fängelse nu, det måste ju vara skämmigt för den förening han var ordförande i, det är för bedrövligt att han har förstört för så många nu då alla misstror dom som är healers. En annan sak som jag reagerat på är det här testet som Ylva Trollsjärna gjorde i TV3 i Insider för några veckor sedan när hon skulle pricka ett antal frågor rätt med hjälp av Tarot. Snacka om skämmigt, hon fick inte ett enda rätt, jag kan inte förstå att hon kunde ställa upp, de skrattade ju åt henne och nu har ju alla som inte tror på andevärlden fått vatten på sin kvarn. Det skulle vara intressant att höra vad andra tycker om det!
//One

Fdtr
0

Ramsbergsgården i sig tycker jagär ett ställe med bra energier, det känns som de har funnits där och byggts upp där under lång tid.

Nuvarande värdpar har jag inte träffat men jag tror att de som driver det måste stå i "samklang" med själva Ramsbergsgården pch de energier som lever kvar där sedan långt tillbaka.

Är det någon som vet om Colin fortfarande har/kommer att ha kurser på gården eller är det historia numera när han blivit kändis?

Det är ingen vits att ha huvudet upp i det blå om du inte har fötterna stadigt förankrade på jorden.

zeretki
0

#17 Inlägget i TV3 har väl inte riktigt med denna tråd att göra men jag tänker svara ändå. :)

Jag förstår inte varför det spelar någon som helst roll? Jag bryr mig inte ett dugg om vad Robert Aschberg eller större delen av Sveriges befolkning tror om Tarot eller Ylva Trollstierna. Jag vet att det funkar, det räcker för mig. :)

Jag vet ju också hur personligt Tarot är och om någon ljuger så är det väl inte konstigt att det blir fel i tolkningen? Det säger sig själv egentligen…

Sen din kommentar om Mervin Johnson (som jag aldrig hört talas om), den är väl kanske inte så lämplig? Det är inget du upplevt själv utan det är skvaller och rykten, helt enkelt.

Men det är bara min åsikt. ;) Den kan gott stå kvar så folk kan lära sig skillnade mellan just en egen åsikt och skvaller. :)

--Freja

one-with-universe
0

Angående inlägg #19, du kan ha rätt i att Tv3-spektaklet inte har med denna tråden att göra, att gå in på den får väl ses som tankens frihet och bör bokföras på kontot för stundens inspiration.

I övrigt vill jag vidhålla att vad andra Tarotläggare presterar  offentligt i avsikt att visa skeptikerna att det är en vederhäftig metod i högsta grad angår alla andra läggare. Här är det fråga om att ute i landet finns x antal tarotläggare som då får en släng av den sleven också, det handlar om trovärdighet. När jag lägger tarot har jag redan fått kommentarer om detta, det kan jag knappast vara ensam om, det kan vara bra att vara enade mot skeptikermaffian, just den attityd att "det bryr inte mig" är nog en stor orsak till att vi i den mediala världen inte alltid mentalt lever i världen utanför, verkligheten brukar skeptikerna kalla den- och där åker vi på spö och skickas tillbaka till medeltidens häxjakt när TV-fjantar bröstar upp sig.

Skvaller och rykten….även i detta fallet handlar det om någon slags heder enligt "kårandan" att samtala och reflektera i avsikt att skapa insikt och därigenom förhindra att det kan upprepas. Alla har vi ett ansvar för vår medmänniska och att relatera fakta är knappast skvaller och rykten. För övrigt kan jag upplysa om att jag faktiskt har erfarenhet av den mannen och på ett mycket obehagligt sätt. Det vore snaskigt att relatera rena detaljer, alldeles frustrerande, det lämnar jag till var och en att tänka ut själv. Jag kan inte förstå att någon alls kan missa att Mervin Johnson som kallade sig healer begick grova övergrepp, dels genom att bryta mot alla etiska riktlinjer som finns men också att rent praktisk efter lagens bokstav ha begått våldtäckt och det på underårig. Detta har det skrivits om i dagspress tillika i de Engelska dito. Om du dessutom läser på olika forum har det också där diskuterats. Som medie och healer är jag lika mycket människa som den med andra intresseriktningar, dvs, att fråga om andras åsikter är att välja att utvecklas genom andras kunnande och just åsikter.

Men som sagt, det har knappast med denna tråden att göra och du kan ju självfallet starta en ny tråd om du känner dig manad och ser fel enligt formalia.

/One

zeretki
0

#20  Oj! Jag trampade visst på en öm tå, det var inte meningen. :(

1. Alla är vi skyldiga till att inte hålla oss till trådarna, jag är definitivt en av dem. Det var bara en liten kommentar att diskussionen om Ylva Trollstierna kunde föras på en ny tråd, om vi nu skulle diskutera den. Och det kan vi ju naturligtvis göra. Men vad hon just hade med Ramsbergsgården förstod jag inte…

2. Jag bryr mig inte ett dugg om vad skeptiker säger. Detta faktum kan du inte ändra på. Vad som är verkligt och inte spelar ingen roll för mig. Jag tror på det jag tror på.

3. Jag har som sagt var ingen aning om vem denna Marvin Johnson är men ditt inlägg innehöll inga fakta, inga länkar till artiklar om vad mannen har gjort alls. Alltså bedömde jag det som rent skvaller. Har du fakta att visa fram så var god länka till detta, annars kan jag ju inte bedöma det du säger?

4. Om du själv råkat ut för något så kan du ju skriva det. Då är det DIN åsikt och din upplevelse som står för fakta.

5. Jag är inte medlem i något annat forum för healing eller tarot eller övernaturligt och kan heller inte forma min åsikt från något sådant. Att du utgår ifrån att jag VET exakt vad du talar om, är inte mitt fel. Eller hur? :)

Jag tror du missförstår mig totalt. Det var inte min mening att anklaga dig för något, bara påpeka vad som är skillnaden mellan åsikter och fakta, något som jag gjort alltför ofta den senaste tiden…

one-with-universe
0

Svar till #21. Anledningen till mitt första inlägg var att jag är nyfiken på vissa företeelser inom vår sfär, den mediala, däribland Mervyn Johnsons 5-åriga fängelsedom. Jag förstår inte varför du är så aggresiv i tonen, några ömma tår har jag inte, jag är snabb med att rycka undan fötterna innan nån går i mina fotspår.
Jag känner dock att denna lilla ordväxling inte är fruktbar och vill inte vidare fortsätta då det skapar misstämmning, det motsatta till den upplysning jag sökte.

Eftersom du tycks tvivla på "healerns" skuld, skickar jag med länkar till några av de många l kommentarer och rapporter som publicerats i tidningar. Jag hörde mig lite för i min vänkrets, av 12 tillfrågade visste alla om den här domen, och det trots att merpartern inte är intresserade av frågor rörande medier. Detta visar på en tydlig signifikans, händelsen är väl känd.  Jag förutsatte att de flesta kände till händelsen. Därmed inte sagt att du bör veta om det, det är ju inte alla som läser tidningsnyheter och tittar på nyhetsprogrammen. Det som skiljer åsikter från sanning kan  ju definieras som bekräftelser och bevis. Bevisen finns i tingsrätten, tillgängliga för alla, tidningsrubrikerna är ett resultat av de skrivandes rapporter från domstolsförhandlingarna.
Får man 5 års fängelse så torde brottet varit grovt. Ledsamt är det under alla förhållanden.

Därvid är nu vidare kommentarer i denna tråd från min sida slut. Slutligen; fred och frid önskar jag dig och alla andra, (inklusive healern).
/One

Här följer länkarna:

SvD
http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_14220911.asp

http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_14335303.asp

TV4
http://tv4.se/510239.html

nyhetsrubrik.se
http://www.nyhetsrubrik.se/?s=healer

orebro.expressen.se
http://orebro.expressen.se/index.jsp?a=782719

nyhetsindex.se
http://nyhetsindex.se/2006/12/07/

Expressen
http://expressen.se/1.515105

corren.se
http://archive.corren.se/archive/2006/12/28/j0b0ahoh037fqf1.xml?category1=1096984640-2&

http://www.thelocal.se/6854/20070330/

ParanormalReview.com News
http://www.paranormalreview.co.uk/News/tabid/59/cmd368/arch/archDt368/112006/Default.aspx