Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterredskaptarotpendelkristaller
Läst 814 ggr
Soffe
0

Tarotkort

Jag undrar över det här med att rena tarotkorten, finns det någon här som brukar göra det? Jag har alltid en rå bergkristallspets i tygpåsen där jag har tarotkorten, men jag vet inte om det gör någon nytta?

MariaJ
0

Rå oslipad bergskristall är alltid bra vid rening, så viss är det bra att ha i din påse med tarotkorten. Om du känner att den ska vara där, så tro på den känslan. Det är viktigt att vi tror på det vi får till oss.

Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Soffe
0

Ja på något sätt så känns det bra att ha den där, jag försöker att lita på min känsla.

AnnaL
0

Jag undrar också! Vad är det man "tvättar bort"? Vad menas med att rena?

Soffe
0

#3 Som jag har förstått så renar man energierna som sätter sig i korten..en del tarottolkare låter ju andra människor få ta i korten när dem ska göra en läggning o så..att man renar den när man har gjort flera tolkningar av andra människor så behövs kanske korten bli renade..Jag e ju ingen tarottolkare, har börjat lite själv, men jag e inte så kunnig på allt om tarot, så att dem som kan det här mer får rätta mig om jag har fel..

Glad

miramis2
0

Hej, som Maria säger så ska man lita på känslan. Sen tror jag att det man föreställer sig är det man skapar. I mitt fall så föreställer jag mig i tanken att jag renar dom. Allt (föreställningar) sitter i huvet, o om man tror att en sten renar så gör den det, men detär olika hur vi funkar. Följ alltid ditt innersta väsen, det goda. Alla vägar bär till Rom. I början av min mediala utveckling så läste o hörde jag en massa experter säga att de gjorde  si o så, det stod o lika i olika böcker osv. Men en dag så sa en bekant till mig, minns ej vem, "Susanne, du ska ta åt dig det som stämmer med DIN sanning! " Åh va härligt det var, för det hade varit så jobbigt at thålla reda på allas olika tillvägagångs sätt. Det är så å lätt att tro att desom varit i branchen mer än en själv kan o vet mer.

Jag tror många ser förbi den egna visdomen. Vi letar gärna utanför oss själva o missar på så vis den egna inre skatten. Börja ha vördnad för dina egna teorier, lyssna gärna på andra men skapa dig en egen sanning. Sanningen kan ju sen variera för tid till annan. Många lyckönskningar, till alla på livets stig!

zeretki
0

Rena saker och kort kan man göra om man nyss köpt dem eller om man känner nån slags negativ känsla med dom. Annras behöver man nog inte rena dem.

Ladda dem med din egen energi och kraft kan du göra när som helst.

Du kan låta dom ligga ute under månljuset eller i solen. Gör en liten ceremoni och blås in din kraft i korten.

Bäst skapar du din egen ceremoni med det du känner är vacker och som ger dig kraft.

Själv sitter jag på golvet, har tända ljus, rökelse. Kanske lite vacker instrumental musik. Tänker mig ljus och energi som omger mig. Kraft kommer från mina händer till korten. Samlar från sol och måne. :)

AnnaL
0

Skratta inte nu, och jag menar det här helt allvarligt: när jag skapar kraft runt min lek har jag som många andra tända ljus, rökelse och en lugn miljö… och lyssnar på Dream Theater (heavy metal). :S

Det är sant, det är vad som funkar för mig! Och det går igen med vad som sägs i #5, att man ska hitta sin egen väg. Jag hade vågskvalp och valsång i flera år innan jag hittade att det var min musik som gav mig lugn.

zeretki
0

#7 Det är så det funkar. Det som funkar för dig är viktigt. :)