Fråga via min pendel....
jag undrar om det finns någon här som kan tala om för mig då jag ställt olika frågor och sedan pendlat fram svar. Jag ställer frågan och sedan pendlar jag med vänster hand och får fram ja eller nej. Är det alltid "rätt" svar som kommer? Ibland kan pendeln stå stilla eller bara "darra" på stället, men i de flesta fall så visar den antingen ja-snurrar eller nej-pendlar.
Den kanske inte vet svaret eller om det är så att du kanske inte ska veta? Ibland är det bättre att man inte vet i förväg hur något ska bli, för att man ska reagera på det bästa möjliga sättet.
Ja, det vet jag att det kan vara så. Men när den ger ett svar, kan jag alltid lita på att det är "rätt" svar?
Eftersom jag frågat en väldigt väsentlig fråga och jag fått svar på den, kan jag vara säker på det då?
Tack för ditt svar förresten ;-)
Pendel är inte "mitt" redskap så att säga, jag har försökt men blir bara frustrerad. Föredrar tarotkort, man får så mycket mer utförliga svar än ja, nej, kanske eller inget alls 
Men det du kan göra är väl att ställa en fråga som du vet att du kommer att få svar på snart, typ om det är sol imorgon klockan ett, och på det viset träna.
Tack för svaret och jag ska testa nåt som jag snabbt kan kolla om det "stämmer" med….
Hej minasand,
Nu använder jag mig inte av "pendelverktyget" men jag funderade på varför du testar med olika händer för samma fråga?
Min känsla säger att du inte litar på svaret du får till dig (jag tror också att du får ett svar inom dig samtidigt som pendeln "svarar) och när du byter hand så går din egen tanke in - är det ja eller nej. Förstår du hur jag menar?
Lyssna till det första som kommer till dig - det är din intuition och det går fort.
Sajtvärd på Övernaturligt
Med vissa verktyg måste man jobba lite för att de ska bli pålitliga. Antingen så tar du reda på hur pendeln funkar genom att fråga den saker du vet svaret på. Om den svarar rätt, så vet du att den funkar. Om det verkar som att den inte vet vad du vill, alltså svarar olika, kan du pröva att träna den. Ge den igen frågor du vet svaret på och putta sedan till den med din andra hand, alltså rör inte på handen som håller i pendeln, för hur du vill att den ska svara. Visa den alltså hur den kan uttrycka ja eller nej -svar så att du kan förstå. Det kan ta en tid att skola den, men kan vara värt ett försök ;)
Tack för båda era svar, jag vet nog egentligen att svaret känns först inuti mig och det är det svar jag först känt fast jag kanske velat ha ett annat svar :-/
Jag frågar alltid ja och nej frågor med vänster hand och använder höger för att kolla energier.
Varför jag frågar om svar som jag får stämmer är p g a att jag fått höra att om man frågar samma fråga flera gånger, alltså "tvivlar" på svaret då kanske det liksom tarotkort kan bli missvisande. Jag fick höra att om man använder tarotkort och frågar hela tiden liknande frågor så kan det bli "felaktig" information tillslut.
Det där har du fått helt rätt, det är ingen idé att fortsätta ställa samma fråga bara för att man är tveksam eller inte nöjd med svaret. Man kan omformulera den om man känner att man varit otydlig, men att tjata funkar inte.