Drömmar om min döda mamma
Hej! Jo det är så här kort och gott att min mamma gick bort för ett år nästan prick på dagen.. Det kom plötsligt och oförberett.. Vi hade väl en skakig relation sista tiden tyvärr.. Men mitt "problem" är att under det här året som gått så har jag drömt många mardrömmar om henne.. Inte en enda trevlig dröm har uppkommit med henne i.. Och i varje dröm så vet jag konstigt nog att jag drömmer och blir typ med egen och säger till henne "men du är ju död!!!" och varje gång så tittar hon på mig och ler typ som att "tror du inte att jag vet om de??" Vad kan detta vara? Är det min hjärna som strular till det för mig?? Det är riktigt obehagligt och jag vaknar varje gång drömmen kommer med känslan av att hon typ finns i min närhet.. Förvirrande :( Ska dock påpeka att jag drömt om en annan avliden släkting någon gång och då var det en positiv och glad dröm..! Hjälp tack!!! Alla idéer är välkomna :)
Svårt att veta riktigt, men alla drömmar har ju betydelse för den som drömmer tycker jag.
Till exempel vaknar jag ibland, och ser som en ljus skepnad, eller ett spöke där jag sover. Känns som jag är halvvaken. Har även sett en stor boll av ljus, ovanför huvudet i sängen för något år sedan.
Kommer inte att tolka din dröm, för jag tycker att betydelsen är så självklar ändå, och vill heller inte förstöra för dig. Antingen ett minne som kommer från ditt undermedvetna, eller att hennes ande får form i drömmen, att du möter henne på ett annat plan än det fysiska.
Beklagar er relation innan hon gick bort, låt det bearbetas i drömmen, och kanske även på dagen om drömmarna blir för jobbiga? Finns flera sätt att göra det på.
Vissa verkar inte ens drömma under natten, i sån djup sömn. Men det är väl en annan tråd!
Mvh, trewq
Tack så mycket :) problemet är ju att det är riktigt jobbigt och otäckt.. Väntar dock fortfarande på den dagen jag inser att hon verkligen är borta, kanske ligger något i det? Jag hoppas iallafall att drömmarna blir lättare med henne.. Inte kul att bara drömma mardrömmar om sin egna mamma…
Hej Laaisaa,
Dina drömmar kanske handlar om att du bearbetar er tidigare relation. När vi sover arbetar vår själ på ett annat plan då den kan sortera tankar osv.
Skriv ner allt du drömmer om och se om du kan se ett samband. Det själva drömmen handlar om kan ibland vara svårt att förstå (då vi kan drömma helknasiga saker) men det kanske dyker upp något som ger dig en "aha" upplevelse.
Sajtvärd på Övernaturligt
Det bästa är m du kan bedja, att hon ska färdas mot ljuset. I samband med mediation helst. Den väger rensar du dina egna undermedvetna tankar bort samtidigt.
Det man kallar för döden är ju endast som att gå till ett annat rum.
#6 Ingen kan veta vad som är bakom döden. Det är ju bara gissningar du gör, och varför man inte är säker är väl för att många skulle avsluta jordelivet om det med säkerhet fanns bättre på andra sidan.
Vadå ingen kan veta. Alla kan veta. Det som finnes här de finns där. Det är exakt som drömmen är.
Visst kan det vara så.. Men det spelar ju ingen större roll nu? Och om allt är lika varför ska man ens dö då?
du kallar det för döden. Det spelar väldigt stor roll. NU.
Hur ser man livet när allt bara handlar om det materiella, då har man varken tid eller inspiration till annat. För att hitta sig själv, behövs tysthet såsom det är i drömmen. Oavsett hur mycket det är ljud runtomkring. Eller livslång lära om egen utveckling.
Kollar man i spegeln så oftast gillar man inte det, o det blir plastik operationer hit o dit. I drömmen är spegeln borta, för de behövs inte. ( man kan drömma om spegeln för det)
När själen far iväg så hittar den sig själv, ingen annan. Oxå i drömmen.
Så är det med övergången oxå. Mycket lättare än att komma hit.
Men allt spelar roll, Här är vi i lära för tidigare misstag. De övervägs på den andra sidan, det finns ingen orättvisa. Hur behandlar vi vårt nästa i detta livet..Så blir vi behandlade med 100 säkerhet . Men kanske mycket värre.
Att förstå innebörden är utveckling, därför får man titta sin egen väg först.
Den sk döden är livsviktig.
Du pratar om övergångar, om drömmar, och speglar. Innan man säger något om drömmen, eller döden bör man skapa sig ett liv och leva det. Det är därför dörren till döden finns i slutet, för att man inte ska behöva oroa sig förrän man kommer dit.
Laaisaa; jag får också känslan av att det är din kropp och ditt medvetandes sätt att bearbeta det som har hänt. Kroppen passar, som tidigare sagt på att bearbeta saker när allt annat är avstängt. Drömde själv väldigt mycket och en bra tid efter när min farfar gick bort.
Underbara människor, tack för all hjälp :) Jag har inte trott att hon hälsat på mig eller något liknande då jag haft den otäcka känslan :) Det är nog som ni säger med bearbetning då jag hade mycket ilska när hon levde mot henne tyvärr pågrund av alkoholberoendet hon aldrig inspg att hon hade..Jag väntar ju som sagt fortfarande på den dag jag inser vad som hänt!