Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettofftopic
Läst 2176 ggr
Smålänning
0

Trötthet Ifokus

Hej!

Vill göra lite reklam för en ny sida www.trotthet.ifokus.se

*Där tar vi just upp trötthet, hur den påverka livet, realationer, jobb, skola mm.

*Man kan dela med sig av tips och efarenheter.

*Finns spännande länkar och trådar om allt inom trötthet… Men vi behöver din efarenhet och hjälp att göra sidan bättre:)

*Diagnoser som leder till trötthet.

*Å mycket mer……

Välkommna ALLA och tar en titt!!

Mvh/ Medarbetare på Trötthet Ifokus:)

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Fjäril
0

Tack Småläning! Glad

Sajtvärd på Övernaturligt

Smålänning
0

Hehe hoppas det var ok med lite reklam Fräril?;)

Ni som har "alternativa" tips till oss som lider av trötthet är välkommna! Sånt som vi ofta inte tänker kan hjälpa.

Tror oxå den andliga världen kan göra en trött mm… En terori bara ifrån mig.

Annars skänk uppiggande energi till oss som behöver:)

Peace!

"Allt har sin tid"

www.trotthet.ifokus.se

Fjäril
0

Självklart! Glad

Trött ibland blir vi alla, mer eller mindre. Alla tips på att må bra är välkomna Skrattande

Smålänning
0

ALLA tips ja:) Tackar!

"Allt har sin tid"

www.trotthet.ifokus.se

Fjäril
0

Skrattande

Smålänning
0

Ni som har kunskpen om det mediala och tror er veta om det finns några vanliga andliga orsaker till trötthet.Som jag tror jag själv har ibland.

Vad ska vi göra? Healing? Något annat?

Skriv gärna en liten artikel om den mediala synen på kroniskt trötthet/trötthet på denna nya sida:) www.trotthet.ifokus.se

Vore tacksam om det finns någon som kan få in lite andlighet i all vetenskap… eller blanda för all del:)

Kram!

"Allt har sin tid"

www.trotthet.ifokus.se

Fjäril
0

Ja denna trötthet som sagt drabbar oss alla då och då. Jag kan förstå dem som ständigt känner sig trötta och inga vitaminer, tillskott osv hjälper - det måste vara hur jobbigt som helst.

När jag är trött (ofta så är det mer själsligt enligt mig) och vet att jag har sovit och ätit rätt så behöver jag meditera. Under den stunden fyller jag mitt inre med kraft, att orka fysiskt så att säga.

Healing hjälper självklart också och man kan "självheala" sig för goda resultat.

Tips:

1. Sätt dig ner på en stol med både fötterna mot golvet. Håll båda händerna i knät (vilandes mot låren) Visualisera att tröttheten, stressen och det som kan störa vardagen rinner ur kroppen med start från huvudet (tänk på rinnande vatten för att göra det lättare) och sedan hur det rinner ner i armarna, ut via benen för att sedan passera fötterna. Föreställ dig sedan hur du uppifrån fyller dig med allt du behöver (hur varje cell tar emot positiv energi) - att känna sig pigg, stark, frisk, glad osv.

2. Lägg dig om kvällen med dina tankar (dina önskningar) för morgondagen
"Imorgon när jag vaknar kommer jag att känna mig pigg, glad och stark" Upprepa meningen tills du somnar (som ett mantra) och något mycket viktigt - gör detta med en äkta känsla, hur du inifrån bestämmer dig för att du kommer göra en förändring.

3. Ställ dig i en dusch och visualisera vattenstrålarna med den kraft du behöver och att vattnet samtidigt sköljer bort dagens intryck.

Upprepa den övning som passar dig bäst under en tid. Bestäm dig för att du vet att det kommer göra dig piggare, bestäm dig att du för var dag blir starkare. Sätt ett datum "Om två veckor kommer jag inte vara så trött längre"

Fjäril
0

Jag vill också tillägga att meditera och Positivt tänkande i sig inte behöver förknippas med andligheten.

Vad jag menar är att "bara" för att man arbetar med insidan och tror att mycket känslor osv grundar sig i hur vi mår i vårt inre, så behöver det inte vara några "övernaturliga" aspekter inblandade, utan jag anser detta vara en självklarhet. (vetenskapligt)

Babbel babbel, men jag tror att det är viktigt för människor att veta/förstå att andligt troende personer inte kallar allt "andligt" Flört

(och detta var inte just till dig Småläning utan jag ville bara förtydliga)

Jag möter människor varje dag som inte tror på "spöken" men det är jättetacksamma över att jag kan ge dem tips och råd gällande positiva tankar/meditationer. Jag springer inte runt och säger "jag är andlig, jag är andlig" Tungan ute

Smålänning
0

Fjäril? Får jag kopiera det du skrivit och lägga det i en tråd för sig på trötthet?? Vet att det är ett par yngre som har efterfrågt liknande metoder:)

"Allt har sin tid"

www.trotthet.ifokus.se

Fjäril
1

Det går bra Glad

Smålänning
0

Tackar för det!Glad

"Allt har sin tid"