Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 1842 ggr
Opal
0

Ljusets bärare

Finns det många som är utvalda att bli Ljusets bärare här på jorden eller är det bara få som får den gåvan? Och ska dessa hjälpa andra människor att hitta ljuset inom sig och possitiviteten??  Ett medium sa till mig att jag är en.

zeretki
0

Eh, ljusets bärare??

Solkraft
0

Ja det finns olika uppgifter åt oss o jag tror att många jobbar på ett eller annat vis att vara en "ljusets bärare". Att sprida det goda o ge positiva ringar på vattnet. Glad

Elisabeth-J
0

Kärt barn har många namn heter det väl? Ljusbärare, stjärnmänniskor… Det är nog många med erfarenheter och kunskaper som ska hjälpa andra men jag tror inte att det finns speciella namn på det, fast en del vill kalla det vid speciella namn. Alla har vi olika kunskaper och färdigheter som kan vara till hjälp på olika sätt. Vanliga medmänniskor vill nog jag kalla det =)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Fdtr
0

Alltså, när jag hör fraser som "utvalda att bli Ljusets bärare" så kryper det lite i mig… just ordet utvalda får mig att tänka på olika sekter…

Nu vet jag inget om mediet du varit hos, kanske är det precis de orden h*n fått till sig och lämnat vidare till dig. Men du kanske skulle prata med henne/honom om vad det menas med frasen och känna efter om det kommer från andra sidan eller om det har med hennes/hans egna uppfattning att göra.

I mina ögon är den enda som kan göra valet att bli "ljusspridare" du själv. Om du gör det i det tysta och hjälper dina närmaste eller om du erbjuder en helt okänd människa din hand är också upp till dig.  För mig betyder det helt enkelt att göra goda gärningar när jag kan om det så bara är att öppna en dörr för någon annan eller ge ett leende åt någon som ser ut att behöva det.

Det är ingen vits att ha huvudet upp i det blå om du inte har fötterna stadigt förankrade på jorden.

zeretki
0

#4 Ja, jag vet inte alls vad det handlar om men det där med att vissa är utvalda, sånt gillar jag inte. Vi pratar om att ALLA människor faktiskt har förmågor även om de inte har utvecklat dem än. :) Så ser jag på saken iallafall. Inget märkvärdigt egentligen. Man måste bara öva. Vissa är det enklare för, ungefär som med musikalitet eller matematiksinne. :)

Själv tycker jag att alla ska försöka att sprida glädje och positivitet. :) OMm an orkar, inte alltid man gör. VI är alla människor. Utom Axl som är hund.

Opal
0

Jag tror att det finns många ljusbärare här på jorden. Som ska sprida ljuset till varje människa dom möter.

zeretki
0

#6 Nu blir jag nyfiken! :) Vill du berätta om du vet nåt om Ljusets bärare? Vill gärna veta!

River-Lord
0

Indigobarnen & Kristallbarnen nog oxo samma som Ljusarbetare.. ??

/RL

Opal
0

#7 jag vet inte heller så mycket mer om Ljusets bärare. Det är synd för jag skull ha frågat det medium jag var till vad hon menade när hon sa det till mig.

Nemii
0

går de inte att googla på sånt? ^^

flymybike
0

well well säger jag. Fattar nada. Ljuset bärare du ? Ngn sade ngt o det köper du. jag tror vederbörande har utryckt sitt okunnande. Rema rama bullshit.

ursäkta mig , det gäller att dra gränser med.

zeretki
0

Jag googlade och läste lite men blev inte direkt klokare. Jag tror ju inte på sånt här, med utomjordningar och utvalda.

Jag tror att alla har förmågor och kunskap, att man kan lära sig om man jobbar med det. Alla föds inte som pianovirtuoser men alla kan lära sig att spela piano. Det beror bara på hur mycket man övar! :D

[Hellas]
0

Jag tror att alla föds som bärare av ljus sedan sprider vi detta på lite olika sätt.
En del människor sprider glädje genom skrattet och andra genom en hjälpande hand eller kanske genom att arbeta inom vården.
En del människor sprider glädje och tröst i skymundan medans andra gör det som komiker i TV.
Alla har förmågan till det mesta men sedan utvecklar vi detta åt lite olika håll vilket är tur, tänk om vi bara hade stand up komiker i TV rutan att titta på om vi behöver kärlekens och glädjens ljus :-).

Tänk bara på vilka glädjespridare alla bäbisar är, det riktigt strålar om allihop. Snacka om ljusbärare!