Övning 5/3
Jag har en ädelsten i min börs, har haft den ja kanske 10-15 år där. Den har följt med vid varje börsbyte såklart.
Kan ni se vilken?
smaragd!:)
Medarbetare på Skolios Ifokus.
hematit
Ametist.
Jag är inte insatt i stenar osv, men den kan vara åt vinröda/lila hållet. 
Sajtvärd på Övernaturligt
Bärnsten
Turkos

Jag väntar ett tag till innan jag avslöjar..
Safir kanske?
svart hematit:-)
Jade, är inte så insatt så jag vet inte ens om det är en ädelsten.. 
Rätt svar är………. AMETIST!!
Grattis till Jerrie!
och även till dig Fjäril som sa vinröd/lila, ja stenen är ju lila =)
men jag kommer inte ihåg vad stenen betyder eller så, jag har lapparna nerpackad i en låda i källaren tillsammans med en massa andra stenar. Är det någon som vet?
Ja, jag googlade "lila ädelstenar" efteråt och då kom ametist upp som bild.
Jag arbetar med "Tankens kraft" vilket innebär att jag tror att vi kan använda vad som helst för att ge oss styrka, kärlek osv (ja vad du alla stenar står för)
Men det är fina stenar och det viktiga är vad de betyder/står för varje person. Så tänker jag 
Ahh hihi skulle följa min första intuition där *S* men grattis Jerrie och även Fjäril som kände in ametistens vackra lila sken
Här e lite om ametisten..jag älskar själv denna sten och har den för stress och andlig kraft..och för mitt 3/dje öga:-)))sedan skyddar den mot negativ energi!
men här e lite info som jag snappat upp i cyyber späjjjs:-)) tack för övningen puppan*L*
Här kommer infot *S* pekar neråt:-))
Är extra gynnsam för meditation och kan råda bot mot sömnlöshet. Stenen filtrerar bort alla mardrömmar och skänker dig istället nattliga visioner om framtiden - om det är vad du önskar. Ametisten skärper ditt intellekt och stärker dina andliga krafter. Den är ett ypperligt hjälpmedel för astralprojektion och själsresor. Den besitter healande krafter och balanserar auran. Stenen skänker dig beskydd av alla de slag, inre frid, kärlek, självförtroende, belåtenhet och ärlighet. Den lindrar ilska, stress, inre spänningar och depression, samt hjälper dig kontrollera negativa tankar och känslor. Ametisten beskyddar dig från hat, sorg, vrede och hallucinationer, samt är till stor hjälp för den som önskar frigöra sig från missbruk. Om man bär en ametist på vilken man låtit ingravera en amorin, så lockar den sann kärlek till bäraren. Förr trodde man att ametisten kunde förhindra berusning.
Tack mossis! 
#12 Jasså =) Ja det är sant det du skriver. Kanske jag får ta upp mina stenar o putsa dom, fina är dom.
#13 Tack mossis för all info =) Sedan så var det du som inspirerade mig att göra denna övning. Du påminde mig om min egen sten när du hade din övning.
#15 Meen så gulligt att jag kan ispirera någon:-))) tack