Våra djur!!
Ber idag om beskydd för alla djur som tvingas utstå dessa smällare och raketer.Må Universum sträcka sin varsamma hand över er,alla./Ewa

Ja, valborg och nyårsafton är jobbiga för många djur.
Ja, det är jobbigt, vet flera hundar som har det fruktansvärt jobbigt när det smäller. Jag har en kompis som har gått vidare med lagstiftningen och dom ska nu i min kommun se över den.

Ja, det finns många djur som mår väldigt dåligt av detta. Så låt oss be om skydd för dem, så deras rädslor mildras.
Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

jag fattar inte riktigt nöjet med att smälla massa smällaren.. Visst att fyrverkerier kan vara vackra att se på, men dom man bara smäller!??!
Fast iofs tycker att det är dumt vilket som… Man känner sej så maktlös när djuren är rädda.. hade jätteproblem med hästarna kring nyår, en slet sej o stack ut på stora vägen.. så jäkla onödigt.. nu gick det ju bra som tur va men……
Tycker också jättesynd om djuren när det smäller.
Jag ber också om beskydd för alla de stackars djuren, har själv en hund som mår jättedåligt och är otroligt rädd när det smäller.
Nu har dom börjat att smälla hos mig. Usch, jag tycker inte om det. Det är så synd om alla djuren dom blir ju så rädda. Ska sätta mig ner och be för dom.
Axl tränas för fullt. Han gillar det inte, det märks, men jag har lyckats hindra att han blivit riktigt skrämd än så länge. Måste dock träna mer.
Är det bara jag som inbillar mig eller smäller det högre nu än tidigare? Till och med JAG får ju ont i öronen! Jag tycker det är högra nuförtiden än för 5 år sen. Färgerna gillar jag men inte panget. :(

min hund som är 11 år är inte rädd för raketer (det är väl ovanligt med raketer på valborg?) hon brukar följa med oss ut och titta på raketerna, och har gjort det sen hon var valp, i och för sig så gick hon omkring med svansen mellan benen förra nyår men det kan ju bero på allt folk som var där vi var då…men jag tycker synd om dem som blir rädda