Börjar bli less
Jag har haft problem med att stänga av på nätterna,under flera års tid.
Det är som att det blir automatiskt att jag öppnar mig när jag ska sova på kvällarna.Detta har lett till att jag får kontakt med många jordbunda som kommer och går.(Tror iaf att det är jordbundna)
Jag börjar bli less på att dom pratar med mej när jag halvsover.
Och jag som är så artig och hjälpsam,försöker hjälpa dom att förstå att dom är döda osv.Det är som att en del av mej inte fattar att jag sover,
och pladdrar på eftersom folk vill ha kontakt med mej.
Detta resulterar i otroligt dålig sömn.
På sista tiden så har det varit en jordbunden som bara MÅSTE prata med mej och som blir irriterad då jag inte svarar på dennes frågor.Och jag svarar att jag försöker sova,och så är karusellen igång igen.
Inatt blev jag faktiskt lite rädd.Jag hörde någon som sa ungefär så här:
"Jag försöker nå den där tavlan ovanför hennes huvud men det är svårt"
I nästa stund så var det som att jag fick liknande en smäll rätt över
ansiktet och rädd blev jag och satte mej upp i sängen.
Vet faktiskt inte vad jag ska göra.Eftersom jag öppnar upp automatiskt så fort jag går in i trött-stadiet så känns detta hopplöst.
Hej **Anima**,
Jag känner igen det där och jag minns hur dåligt samvete jag fick när jag inte hade varken ork eller tid till att ta emot dem som sökte upp mig.
Det jag gjorde var att jag till en början bestämde en dag och en tid då de fick besöka mig. Jag bad också mina vägledare om hjälp där jag förklarade situationen. Det fungerade bra.
Än idag ber jag om "skydd" om natten - jag ber om att inte störas då min sömn är enormt viktig och eftersom jag vägleder och healar idag så verkar de som om "de låter mig vara" men innan dess var det liv och rörelse här hemma hela tiden.
En tips förutom att kanske göra som jag gjorde, är att du sätter dig på sängen innan du lägger dig och visualiserar hur du släcker en lampa inom dig. Tala "högt" och säg att du ska sova nu, vilket innebär att du inte är mottaglig och inte kan störas om natten. (de viktiga är vad du utstrålar och bestämmer dig för)
Jag tycker det är så svårt att "stänga dem ute" så, men samtidigt är vi människor och förutom sömnen så behöver vi ibland bara få vara.
Hoppas det löser sig för dig.
Fjäril
Sajtvärd på Övernaturligt
Brukar du svara på deras frågor?
Annars brukar det väl vara tvärtom?
Konstigt att de inte respekterar att du vill sova, och att de vill skrämma dig gör ju inte saken bättre.
Har du kontakt med din guide?
Guider håller oönskade andar borta enligt min erfarehet iallafall.
Kanske du har fastnat i en tankegång där du vill vara snäll och vara till hands för dessa andar?
De vet nog att de är döda, men vill stanna kvar här ändå.
Så be om hjälp att få dem att gå över till ljuset.
Om de är andar så kan de mycket väl nå tavlan ovanför ditt huvud
.
Har du frågat dem vilka de är? (egentligen)
U R us
Hej Fjäril och tack för ditt svar :))
Det som är kruxet,det är att jag verkligen öppnar upp automatiskt
fastän jag stänger ner? När jag släcker lampan och och till sist sjunker ner i lite djupare trötthet,då väcks jag ju av de som pratar.
Ibland verkar jag höra andra som inte alls verkar vara i närheten av mej,eller vet att jag finns,så att säga.Då kan jag höra folk som sitter i tex en konversation om vädret,kaffekoppar,kläder ,you name it.
Precis som i denna dimension,när vi sitter med väninnor och tjattrar *s*
Choklad,tyvärr är det så,att när min hjärna inte är medveten (eller hur jag ska uttrycka mej) så pratar jag med dom och precis som du skriver,
vara till hands och försöka hjälpa till.Sen vaknar jag till och kommer ihåg samtalet.Är jag halvt medveten och ändå hyfsat långt ner i trötthet,så är jag mer medveten och igonerar dom om de pratar med mej.Jag har försökt såå många gånger att ta reda på vilka de är,men efter en tid så tappar jag tålamodet och orkar inte med nåt överhuvud taget.Tänk om mitt kronchakra eller pannchakra är trasigt på nåt vis,
så att det alltid kommer öppna upp i tid och otid?
verkar som att du inte är "medveten" då du glider in i drömmen. I detta finns ett tillstånd just mellan vakenhet och dröm - just innan man glider in i drömmen finns ett "gränstillstånd" (finns säkert ett ord för det också men det kan inte jag)
så du drömmer nog inte, utan du kommer in i den världen där du kan ha kontakt med andevärlden men inte genom att drömma, utan genom att vara vaken samtidigt.
Konstigt att du inte är medveten då.
Din kropp sover, men du är vaken? Är det så?
Då glider du automatiskt in i de andra dimensionerna, och har du inte koll och styr dit du vill, så kan du i princip hamna var som helst egentligen.
Innan du somnar, intala dig att du vill komma till ett specifikt ställe. Upprepa detta så att du på så sätt programmerar din kropp och din andekropp/sinne tredje öga eller vad du vill kalla det för. Då kommer du efter lite övning (om du nu behöver det) dit du styr dig)
Jag tänker att då lär du dig att vara mer bstämd och att du själv bestämmer över vilka energier du tar in i ditt energifält.
Eller tänk att "nu vill jag vila, sova ifred"
I och med att du har den inställningen att du vill vara andevärlden till lags, så sänder du ut just det- att du är till hands alltid.
Och då ser de dessa energier.
I grund och botten är det den tankeenergin de ser och då rättar de sig efter den.
De ska inte hota dig- sätt stopp för det, var bestämd och låt ingen styra dig.
Jag tror inte att dit kronchakra är skadat, eller ditt pannchakra. Men det kan healers se bättre än vad jag kan.
Något som är jättebra är att ha kontakt med sin guide, det hjlper upp mycket.
U R us
Hej Choklad och tack för ditt svar (och ursäkta sent svar)
Visst är det nog så att jag inte har kontroll alls över var jag hamnar någonstans när jag är mitt emellan vaken och sömn.¨
Det är lite så det känns,som att mina "antenner" plockar upp lite vad som helst och det är jättejobbigt.Jag vill liksom inte dyka upp hos folk,mitt i ett samtal el liknande " men tjena,bara jag och mina antenner som flyger runt igen" *s*
Ibland har jag sett bilder oxå,som är alldeles för privata och jag rycks
upp fort därifrån.Ibland vid speciellt sådana tillfällen,som tex ett älskande par…jaa…då ser jag ca 1 sekund för att sen få som ett
liknande vitt ark mitt framför näsan och sen blir det kolsvart "medialt"
Jag har känslan av att det är min vägledare som upptäckt att mina antenner plockat upp alldeles privata saker och "stoppar" det så att säga.Nu skrattar jag lite,för det känns som i en liknande situation att man är ett barn och mamma pekar med fingret "aj aj aj" 
Det andra du har skrivit ,att jag alltid varit andevärlden till lags,det stämmer så väl.Jag är så i hela min person oxå.Det har gått som en röd tråd i mitt liv ända som liten.Det har gått så långt att jag fått svårt att säga ifrån,säga nej.Det har uppstått konflikter och jag har väl lärt mej att det enklaste är att säga ja och vara snäll.Inser att jag måste ändra på detta men det är svårt,när det går som automatik.
Tack åter igen för ditt svar choklad