Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 1258 ggr
probiotica
0

Djur

hejsan glada vänner!

Jag har en liten fundering som jag klurade på igår angående djur. Jag har hört att djur ex katter kan känna av "andar eller energier" Stämmer de?

mm fast de verkar inte stämma på mina katter dom ligger mest och sover och kan höja på huvudet ibland då dom hör hissen utanför=)

tänkte filura med er hur de är=)

kram kram

Elisabeth-J
0

Djur både känner av och ser andevärlden väldigt tydligt. Dina katter kanske är vana vid att dina nära och kära kommer och besöker dig? dem kan känna sig trygga och veta vem det är och då reagerar dem inte heller på något konstigt eller udda sätt.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Melina.
0

#1 Men är det säkert att det 'kommer hem' andar till alla?

galdra
0

Jag tycker det är obehagligt när min katt lyfter huvudet och tittar spänt ut i vardagsrummet…Speciellt när man är själv hemma på natten.Men den lilla Malte han morrar också när det ringer på dörren-så jag vet inte det kan ju vara nåt han hör på utsidan också.Ibland får jag för mig att allt ska vara övernaturligt-HIHIHI

CarolineO
0

Min kise kollar alltid i taket och runt i sovrummet när vi går och lägger oss. Igår jagade hon någon på väggen. Hon hoppade från sängen och rakt in i väggen…   Lite mysigt tycker jag, så vet man att någon ser efter en när man ska sova tills gubben kommer hem från nattjobbet =0)

probiotica
0

tack för responsen=)

Ja de är de som är lite märkligt, de är klart att de kanske inte alltid finns andar, Men i och med att ja kan känna av "energier" eller hur ja ska kalla de i min lägenhet då och då så tyckte ja att katterna borde känna av det. Men de är kanske som du säger Elisabeth att dom redan känner vem de är.

Mmm katter är bra att ha=)

tack för svaren hurrni=) många kramar

Maryissa
0

Vid ett par tillfällen så stirrade min kisse in i ett hörn eller vägg och tittade spänt, och pälsen reste sig på henne och hon vek öronen.
Jag blev ju lite skrajsen speciellt när hon gjorde så sent på kvällen ;-)
Så jag lockade henne till mig och sa:
- skräm inte matte så där ;-) :-)

dilba
0

Mina galenpannor till schäfrar ser oxå våra gäster här hemma. Den ena hunden står dessutom i hallen ibland och trycker sig mot någon och blir kliad. Kanske att det är min pappa som gosar med henne, han älskade hundar och särskilt schäfrar, tyvärr hade han ingen särskild relation till denna hund efttersom han låg på sjukhus i stort sett hela tiden då hon kommit hem till oss. Men pappa är nyfiken och kommer och hälsar på både människor och djur.

Tiia
0

Min katt Daisy,kollar in i sovrumsväggen och följer något med blicken,men det verkar inte som det skulle vara negativa energier,för efter ett tag bryr hon sig inte och vi sover jättegott där.

Också i hallen har hon sett något,men det har jag också i ögonvrån.

tinkerbell
0

Har hund o katter,nu tror jag nog att de ser mer än vad vi gör men de bryr sig inte för dem är det naturligt,sen är de kattdjur de sover om dagarna o jgar om nätterna.Visst kan de skjuta rygg åt aker som du inte ser men ofta är det nog sk.naturliga förklaringar vi ser inte eller lägger märke till det som de anser är av vikt oftast andra katter eller liknande.V.H.Tinkerbell

berry892
0

Jag höll min katt Sara för inte så jättelänge sen och då tittade hon plötsligt upp i taket, jag tittade också men såg ingenting. Jag stod där med henne i säkert 5 minuter och bara tittade på henne, sedan brydde hon sig inte mer, jag lyfte henne lite högre upp mot taket också, men det verkade inte intressant längre eller så var det borta, vad det nu än var…

Jag skrev för ett tag sen att våran radio uppförde sig konstigt, men det har slutat nu, till och med dom i min familj har märkt det och är väldigt förvånade. Den satte på sig själv ofta men det slutade plötsligt och efter vi sa det i helgen så sattes den på igen, det hördes inte tydligt för vi märkte det en stund efter. - Är radion på nu? Sa pappa, vi andra lyssnade…-Ja det är den, och så skrattade vi, gud vad konstigt sa alla då.