Telepati
Jag provade på PU men det gick inge vidare så jag provar här istället!
Jag har alltid varit intresserad av djur och saker som folk rynkar lite på näsan av. Nu har jag fått upp intresset för telepati! Jag vill så gärna kunna prata med djur! Dom har verkligen så mycket att ge, och det är ju en underbar känsla att kunna förstå någon som inte kan prata.
Idag när jag var i stallet så försökte hästarnas ägare lära mig och min kompis hur man skulle göra. Men det var väldigt svårt, först att slappna av och sedan att ta det som kom fram på allvar. Vi gav upp då men nu så är jag ännu mer peppad på att lära mig, men jag behöver hjälp!
Så nu undrar jag om ni kan ge tips om hur jag ska gå vidare.
Mvh Mia
Jag kan ge tips om att kontakta någon som jobbar med djurkommunikation, finns en förening som har en sida: www.sdkf.se Där finns rekommenderade djurkommunikatörer, finns en del som har kurser i ämnet.. Sen finns det ju böcker oxå, ex. Penelope Smith.. Där kan du läsa om att tala med djur m.m, finns till bra pris på www.adlibris.se Hoppas att jag gav någon inspiration :)

Jaa du.Telepati.Det har jag hört att det kan uppstå mellan människor som står varandra väldigt nära varandra.(t.ex. mor o barn.)

Tack så jätte mycket :)
Varsågod o Lycka Till! :)

Ja, telepati fungerar alldeles utmärkt mellan mor och barn, och där gäller samma sak som där med hästarna; slappna av och lita på det som kommer till en.
Vad gäller djur, så får jag det inte heller att funka, fast det funkar rättså bra med människor, också med andra än mina barn.
Därför väntar jag också förväntansfullt på tips!
Jag "pratar" med djur i form av bilder som de visar mig samt att de även rent fysiskt kan visa smärtor eller känslor.
Jag gör det absolut inte proffesionellt och jag gör det bara ibland när jag får en känsla av att jag ska göra det :)!
För min del så "blev" det bara för ganska många år sedan och jag kan inte alls ge några tips på hur man gör eller lär sig detta eftersom jag själv aldrig bad om att kunna detta.
Det var helt sjukt egentligen och jag trodde då att jag höll på att bli mer konstig än vad jag redan var *Ler*!
Då "pratade" de med mig trots att jag inte bett om det eller förskökt anstränga mig att ta kontakt…….jag kunde ju inte det…….
Men nu kan jag hantera det så att jag inte blir kontaktad i tid och otid. Många av de djur jag haft kontakt med blir så otroligt glada att någon "pratar" med dem *L*.
Nåväl, jag tycker ändå att vill man verkligen på allvar syssla med Djurkommunikation, så tycker jag att man ska gå kurser för att lära sig att dels lita på sig själv samt även faktiskt förstå och veta hur man ska hantera en sutuation där ett djur kanske blir misshandlat. Det är inte så enkelt att hantera, dessutom kan man få ta del av så otroligt sorgsna och jobbiga berättelser från djur som far illa. Man måste själv, rent själsligt, kunna hantera detta.
Kram och Lycka till

När vi är inne i detta ämne, så kan jag berätta om mitt första "möte" med ett djur. En katt nämligen.
Jag satt hemma hos en av min mammas vänner, och hon har katter. En katt satt bredvid mig och tittade på mig i cirka 1-2 minuter. När jag tittade tillbaka på katten efter att ha märkt att den stirrat på mig så fick jag ögonkontakt direkt. Och då tänkte jag: Kom här. Kom upp i min famn, liv (katten heter liv)
Och gick upp i min famn direkt efter min tanke. Det kändes rätt .. chockande efter. Jag är tretton år, så pass ung så jag förstog inte riktigt just då att min tanke faktiskt gick fram till Liv och hon förstog att hon var välkommen upp i min famn. Och att hon satt och stirrade på mig, och kände kanske att jag var mottaglig?
Spännande känsla.

Det som hände när vår katt Lizzy var försvunnen i ett par dygn, vet jag inte om jag kan kalla telepati - jag har inget ord för det.
Lizzy var försvunnen och hela familjen var oroliga och vi letade överallt. På kvällen gick vi och lade oss som vanligt och det kändes ensamt utan vår goa lilla katt, till och med vår hund saknade henne!
När jag låg där och tänkte intensivt på henne, hände först ingenting, utan bara helt som vanligt - men sen när jag höll på att somna såg jag en levande bild av henne där hon såg rakt in i mina ögon, och jag såg att hon hade det b ra och att hon var i någon mörkt utrymme typ lada. Jag blev överlycklig och skickade tackasamma tankar samtidigt med ett -kom hem- och några timmar senare stod hon utanför dörren tack och lov.
Har upplevt närvaron av andra katter, men dom har jag inte känt före.
Förmågan att prata med djur är lyckligtvis någonting som går att träna upp, även om man är ovan och tycker det är svårt. Det allra bästa sättet är som andra sagt att gå en kurs och få lära sig tekniken, men man kan öva en del själv också.
A och O i djurkommunikation det är att göra sig mottaglig. Det svåra är inte att prata med djur, det svåra är att lyssna. Man måste försätta sig i ett tillstånd där man är fullkomligt öppen och avslappnad, tömma sig själv på tankar och intryck och lämmna scenen fri för djurets tankar att komma in. Lägg åt sidan alla fördommar och förväntingar, lägg munkavle på den där lilla tvivlaren längst in i huvudet och fokusera på andningen. "Tänk svart". Den stora skillnaden mellan människor och djur är att de har förmågan att organisera sina tankar, att tömma huvudet och tänka på en sak i taget. Vi människor har ett stort rörigt virrvarr med tankar som tar upp allt utrymme där inne och det gör det svårt för djuren att dels förstå oss, och dels sända sina tankar till oss. Genom att lära sig meditera kan man bli bättre på att stänga av tankekaoset och bli mottaglig för kommunikation. Det tar tid och kräver övning! När du lyckats ensam hemma i ett tyst nedsläkt rum, så öva att göra det i en rörig miljö med andra djur eller männsikor och mycket distraherande intryck, tex när du åker buss. Det är betydligt svårare!
När du känner att du någorlunda behärskar den biten kan du börja med att prova att kommunicera med djur. Har du tillgång till hästar så är det jättebra, för dom brukar vara pratglada! Bäst är djur du inte känner så väl (för då har man inga förutfattade meningar) och där du kan kontrollera med ägaren sen. Gör en lätt avslappningsövning innan du sätter dig hos djuret, töm huvudet och ha ett skissblock och penna i närheten. Tänk dig att du och djuret är som två radioaparater, en sändare och en mottagare som måste vara på samma sekvens. Visualisera gärna en stråle med gult ljus som länkar er samman. Sänd ut kärlek och respekt till djuret och be om att få prata med det. Känn efter hur du känner att djuret reagerar på detta. Skriv ner allt (även om det känns konstigt/fånigt) på papper med en gång. Ibland är det lättare att få konkreta svar om man har några i förväg nedskrivna frågor man kan ställa djuret.
Det viktigaste (och svåraste!) är att inte tvivla på sig själv- ibland kan budskapen från djuren vara svåra att tolka, eller kanske helt andra än du förväntar dig. Ibland är dom vaga och svåra att skilja från dina egna tankar och fantasier (särskilt i början!). Bestäm dig bara för att i den stunden när du ska kommunicera med djuret så existerar inte fantasier och falska intryck, allt du får till dig är i den stunden verkligt. Tvivla och fundera kan du göra efterråt, men inte just då vid kommunikationstillfället, då kan du missa något viktigt. Har du möjlighet att kolla upp det du får fram med djurets ägare efteråt är det guld värt. Ibland behöver man den första bekräftelsen för att man ska förstå att man kan!
Vill du ha lite tips eller övningar får du gärna kontakta mig.
Lycka till! :-)
Telepati använder jag, min syster, min mamma och min yngre son mellan oss. Det är otroligt vad det kan vara effektivt.
När jag var på ett hotell i london Så Hade jag sprungit upp för alla trappor o minndes inte riktigt vilket rum mamma var i Då öppnade hon dörren o sa " de måste vara telapi " jag kände att du stod här utanför!
Intressant tråd ! Gillar verkligen din text Casiopeia….vart ute o beställde en bok nu om djurkommunikation, ska bli en härlig djupdykning de här sista vintermånaderna // Tack för inspirationen gott folk :)
Kom ihåg att tråden skapades 2008…så den är ganska gammal.
Men ni får gärna fortsätta diskutera i den om ni vill.
Kram
Du behöver förstås vara mycket med djur och du behöver öva dig på att förstå dem. Ingen färdighet utan övning.

Hej ja detta med djurkominikation så är det mycket enklare en vad vi tror.
För vi pratar inte med djuret för hästen den kan inte hur den en försöker prata med oss på vårt språk den fortsätter o gnäggar.
Samma med Hudar dom säger fortfarande vov och katter säger mjau.
Men däremot så kan man läsa av en mäniska ett djur ett föremål ett hus t.ex
Med sin intuition så genom att träna upp din intuition så kan du läsa av ett djur och få fram enorm träffsäker informtion.
Liksom djuren som också är väldigt intutiva så har dom lätt att läsa av oss.
Så min egen uppfattning är att vi pratar inte med djuren utan vi läser av dom genom vår intuition och på det viset kan du få fram väldigt mycket om djuret.
När man som medium i bland får kontakt med ett hus djur så har det för mig alldrig hänt att djuret har talat till mig med en röst utan har fortfarande varit vov o mjaau.
Däremot så har dom visat väldigt mycket bilder men även använt sig av fysiska känslor i sin kominikation så ientligen på samma sätt som med en mänsklig ande förutom att jag alldrig fått ord och meningar från ett djur.
Jag har vid flera tillfällen gett Healing till djur och då blir det ju en kominikation men på precis samma sätt som när jag ger healing till en mäniska så är det med intuitionens hjälp man får informationen och kominikationen.
För flera år sedan så träffade jag en tjej som arbetade som djur healer och där hon visade hur hennes hund genom sin intuition kunde uppfatta oss.
Hon bad mig att tänka på ngt hunden skulle göra t.ex gå och lägga sig i sin korg eller hämta sin filt o ge mig denna.
Detta gjorde jag tyst som en tanke i mitt huvud sedan skrev jag ner detta på en lapp i ordnings följd på vad jag bad hunden göra.
Detta fungerade alldeles utmärktj ag tänkt på hund korgen som en bild o hunden gick dig jag tänkte på filten som en bild och hunden kom med filten till mig.
Att vi skrev upp det på en lapp var ju för att dom andra i rummet skulle kunna få en bekräftelse på mina tankar på vad hunden skulle göra utan att säga detta högt.
Men även om jag var lite skeptisk till detta så fungerade det alldeles utmärkt.
Så i stället för att gå en kurs i Djur kominikation så träna upp din intuition och lär dig lyssna på din egen inre röst så kan du även kominicera med djuren.
Lasse
www.123minsida.se/Familgen Snygg