Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettintuitionsövningar
Läst 5041 ggr
Fjäril
2

Borttappat - Tråden

Här startar vi en ny tråd för borttappade saker. Länken till den tidigare finner ni nedan.

För er som söker ett bortsprunget djur eller något annat, så ber vi er lägga er fråga i den här tråden.

Vi lämnar inga garantier för att ni får hjälp, men vi vill ge en möjlighet till både tränade medium och andra som vill hjälpa till.

En bra möjlighet för dom som vill träna och för er som söker något borttappat Skrattande

Lycka till!

Länk till tidigare tråd >>>>

Sajtvärd på Övernaturligt

RitaCham
0

Hej. Min mor hade gömt undan en summa pengar hemma som endast jag och min far kände till vart de låg. En dag bad hon mig att ta ut ett belopp ur kuvärtet där pengarna låg, och jag var rätt så stressad så jag minns inte riktigt vart jag ställde tillbaka kuvärtet. Kan någon hjälpa mig att hitta mammas pengar? Kan det vara någon som har tagit dessa, eller ligger de gömda någonstans? Vi har verkligen letat överallt utan framgång. Hjälp uppskattad. Med vänlig hälsning, Rita.

LucyEwelyn
1

Jag kan inte komma in i den gamla tråden :( :(

Fjäril
0

Maikailoa
1

#2 skrivetav LucyEwelyn

#3 skrivetav Fjäril

Samma för mig, om jag försöker ser jag det här:

401 / Rättigheter saknas

AccessDeniedError

Du har inte de rättigheter som krävs för att se sidan.

Maikailoa
0

#1 skrivetav RitaCham

"jag minns inte riktigt vart jag ställde tillbaka kuvärtet."

Kan var i närheten av en genomskinlig, fyrkantig plastpåse eller plast mapp, som verkar ha ett blankt handtag, guld och silver. Det ser ut som att den hänger ganska fritt.

LucyEwelyn
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#4 Precis så ser det ut hos mig :(

Nu kommer min fråga igen som jag hoppas jag kan få hjälp med. Jag skriver för mammas skull som har blivit av med tre stycken guldarmband, likadana. Jag och mina syskon fick dessa som små och nu vill mamma föra dem vidare till barnbarnen. Hon hade för sig att hon hade dem i en låda i sin Carpatibokhylla, men när hon kom hem från en semester var de inte där. Någon som kan se var de blivit av? Evigt tacksamma <3

De såg ungefär ut såhär, med annan knäppning.

Fjäril
0

Det var märkligt!

Jag ska kika på det. Tack för info!

Honses
0

Jag kan inte hitta min förlovningsring, jag misstänker min 3-åring och fick rådet att söka på hennes rum i närheten av ngt rött. Problemet är att rött är temat… Men nu har jag vänt upp och ner på allt där inne och kan ändå inte hitta den. Snälla!!! Finns det ngn annan som har ngn vibb om vart den kan vara? TACK!!

Shirin
0

#8 Honses

Det ser ut att finnas en ring, i närheten av en låda, det ligger grejer runt lådan också, ser ett djur där också, inte kanin men liknande utan stora öron, ringen verkar finnas på det djuret eller tätt intill.

Honses
0

#9 Shirin

Ska jag tolka det som ett gosedjur? Låter inte helt omöjligt om jag ska vara ärligmen det finns en miljard gosedjur här hemma så det blir till att leta! ;)

Shirin
0

Jo om du har någon hamster eller så i gosedjur så kolla där. Nära eller i en låda, till höger om sängen.

Honses
0

Bra jobbat Shirin!! I bårån som står en bit från hennes säng hittade jag en ring (som också varit borta ett tag) tyvärr inte min förlovningsring utan en billig stålring.

Du kan inte se min rödguldsring den är bred slät och ganska rejäl. Tyvärr är den alldeles för stor och därför har den inte blivit använd på ett tag, vilket är orsaken till att hon kunnat lägga vantarna på den.  Flört

Är jättetacksam om du gör ett försök till!

Shirin
0

Men det ser ut som hon satt den på en djurarm, så det var kanske inte rätt ring du hittade.

powerofthebass
0

honses .  såg en ängel  när jag försökte kolla lite  prynadsängel  som hänger i ett fönster

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

AnnieLee
0

En nyckelknippa försvann i somras. På den knippan fanns bla en bilnyckel. Det var under lite udda omständigheter den försvann. Någon som kan se vart den är?

RitaCham
2

#5 WOW!!!!!!!!!!! Jag är alldeles chockad! Hade lagt kuvärtet i en jackficka som låg i en genomskinlig fyrkantig påse som man får från kemtvätten!!!!!! Tack så himla mycket för hjälpen!!!!

Maikailoa
0

#6 skrivetav LucyEwelyn

"för mammas skull som har blivit av med tre stycken guldarmband"

Vad jag får upp är någon sorts porslinsdjur, som står på ett litet bord, verkar vara ljusblått och långt, och ilsket useende.

Man kan lägga in saker någonstans vid eller bakom huvudet.

Skulle kunna vara som en sparbössa, men det verka vara väl långt för att vara en sådan.

Maikailoa

Maikailoa
0

#15 skrivetav AnnieLee

"nyckelknippa"

Såg ut som att den kan finnas vid någon sorts vit plankkonstruktion utomhus, breda, vita, stående plankor, som står brett isär. Och sedan en kort överdel (tak) som går ut. Verkar vara som ett trägolv in under, en brygga eller en altan kanske.

Någonstans i dom krokarna.

Maikailoa.

AnnieLee
0

Maikailoa:

Kan du se hur de hamnade där? Konstig fråga kanske, men för att få sinnesro. Med avsikt?

Maikailoa
0

#19 skrivetav AnnieLee

För mig verkar det vara vanligt/alldagligt.

Någon sitter på huk och plockar i en väska.

Möjligtvis står man och väntar där.

(Man står och väntar med huvan uppfälld, kanske regnar det)

Såg också en liten svart strävhårig hund, men den kanske bara slank med.

Honses
0

Powerof the bass

Tyvärr finns det inga änglar i det här hemmet eftersom jag verkligen inte tycker om dem så det stämmer inte…

AnnieLee
0

Pm:ar dig Maikailoa, det är valfritt om du visar respons där, men jag vill inte outa mig för mycket här.

Men väldigt mycket stämde, plats och hur platsen ser ut. Har sökt på det nämna stället utan resultat.

Fjäril
0

Jag vill inte lägga mig i då du har fått sån fin hjälp, men om det är två ringar ni letar efter (eller snarare att att rätt ring inte är funnen) så tänkte jag bara slinka in med att jag såg ett fönsterbräde och vitaktiga blomkrukar. Detta kopplar jag också till ett stort rum, kan vara storarummet.

Jag vet inte om det är vita gardiner eller väl "osynliga" gardiner.

Honses
0

Fjäril, ska jag leta gosedjuret i set rummet eller ska ringen finnas i anslutning till fönstren i en kruka?

Har letat igenom alla gosedjur som varit synliga, finns alltid några gömda med…

Är så tacksam för er hjälp!

Fjäril
0

#24 Den ring jag kände gav mig känslan av blomkruka/jord. Därav fönsterkarm. Storarummet. Klart, vi hjälper till så gott vi kan. Hoppas nu att ringen kommer fram!

Lottis-Gottis
3

Bortsprungen hundvalp som heter Maja och är av rasen Shetlands sheepdog. Försvann efter en bilolycka då matte skulle öppna hundburen.

Olyckan inträffade i söndags och var utanför Oskarshamn.

Vi är fler som letar efter valpen och lite tips har kommit in men inte lett någonvart =(

Ser ni nått eller har på känn var hon finns?

Glad Kramisar och nospussar Lotta, Geisha och Tilly Kyss

[ankibl]
0

Vi har tappat bort stamtavlan till vår hund. Det är en Drever och hon heter Donna. Vi hade tänkt ställa ut henne och kanske starta på jaktprov och då måste vi ha stamtavlan.

Vi har verkligen letat på alla möjliga och omöjliga ställen.

Vore väldigt tacksam om någon kan hjälpa mej att hitta den.

barajagigen
0

Jaghar tappat bort guld som jag ärvt av min farmor mm. Kan inte hitta det?

Detta ska min äldsta dotter ha efter mig.

Därför skulle jag vara väldigt tacksam om det går att se vart det finns.

Mvh

barajagigenTyst

Hälsningar

barajagigen

Fjäril
2

Men lille vovven, usch vad tråkigt!

Jag tycker det ser ut som en skog i närheten och att vovven ligger (låg) nära en vägkant  rädd, eller som om hon har gömt sig nära en tall. Jag vet inte, men ett rött hus kommer också in i bilden. Som om någon hittat och tagit hand om henne.

Känns som en man med egen hund som jagar. (jakthund och ägare)

Håller tummarna för att ni hittar henne!

En tanke slog mig också. Finns det små jakthus i närheten?

MammaMalin333
0

Någon som kan hitta min nagelfil?? Letat överallt och jag vet att den är här någonstans… men var?? :)

Lottis-Gottis
0

#29 Tack för tipset =) Vill inte säga om detta stämmer vad de övriga har sagt, eftersom det då kan vilseleda andra kanske. Jga hör av mig ifall de hittar henne =)

Shirin
0

Jag tror också på vägen för jag såg ett billyse som hunden såg också.

vargman
0

#26 Lottis- Grottis Jag får till mig 2 ställen där ni bör söka lite extra. Dragskär, vid ett ställe där 2 vägar går ihop till en väg. Det skall även vara lite skog runtomkring. I närheten av denna plats där vägarna går ihop är ett av mina ställen jag får till mig. Det andra stället är ett jättestort gult hus. Jag får även känslan av att det finns mängder av hundar där av någon anledning. Kanske just därför som er hund sökt sig dit ev.? Detta stora gula hus ligger lite avskilt men jag att massa folk av någon anledning drar sig dit. Kanske även Maja gjort det samma. Lycka till

Maikailoa
0

#27 skrivetav ankibl

"stamtavlan till vår hund"

Hej

Det första jag fick upp var nog en xerox-maskin, en kopieringsmaskin där man får lyfta på locket.

Maikailoa.

Maikailoa
0

#28 skrivetav barajagigen

"guld som jag ärvt av min farmor mm."

Verkar som att det kan ligga vid någon sorts dekorationsgrejer, jul- eller påskpynt, en vit dunig fjäder.

Maikailoa.

Maikailoa
0

#30 skrivetav MammaMalin333

"nagelfil??"

Hej Malin.

Jag tror att filen har blivit ställd i ett träställ, typ som ett knivställ, fyrkantigt och högt.

Maikailoa.

Spirits
1

# 26 Lottis-Grottis

Ja får fram "drag" & "skär" som i dragskär, någon form av ett STORT gult herrgård/samlingshus me mkt gamla anor, mycket människor som kommer å går/eller har gjort, ser även fiskevatten som i en å/damm av något slag, klippor, en ö som kan ligga i anslutning eller tillhört marken, en kvarn, konst, ser även en massa olika lantgårdsdjur!…

Lycka till och hoppas att detta kan hjälpa,
varma tankar till Maja me familj, kramar!…

[ankibl]
0

#34 Ja vi har en kombinerad skrivare och kopieringsmaskin. Under den är det en massa pärmar jag ska leta igenom dessa riktigt noga.

Tack så mycket för tipset!!

[ankibl]
2

#34  Kopieringsmaskinen står på ett skrivbord och där har vi letat åtskilliga gånger utan resultat.

Men nu när jag fick tipset av dig så tänkte jag ge det en sista chans och där under skrivbordet låg den helt otroligt.

JAG HAR HITTAT DEN!!!

Tack så väldigt mycket!! Glad

Karolinawelin
0

Hej,

Jag tror att jag postat detta i en annan tråd som det inte verkar vara någon fart i så jag postar här oxå.

Vi letar förtvivlat efter vår hankatt Caesar som försvann den 19/1 hemifrån. Han är nybliven utekatt (tre år gammal) och har förut bara smygit runt huset max 2 h, helt plötsligt var han bara spårlöst borta! Vi har fått in lite tips men frågan är om det är han? Kan någon försöka se om han lever öht samt om han gör det i vilka omgivningar han befinner sig?

Är oerhört tacksam för all hjälp då han är en väldigt älskad kisse och våra hjärtan är lite trasiga just nu :-(

/Karolina

Shirin
0

Ser inte exakt var han är, men ser en ledsen pojke.

Karolinawelin
0

Tack för att du försökte Shirin.

Maikailoa
0

#40 skrivetav Karolinawelin

"vår hankatt Caesar"

Jag tog också en koll, och möjligtvis kan han var inne i en liten stuga, en lekstuga eller barack, med gula fördragna gardiner, kanske gul och brun mönstrade.

Maikailoa

Karolinawelin
0

Maikailoa, får du någon känsla för om han själv tagit sig in där eller om han blivit instängd? Och tusen tack för att du tog en titt, det är guld värt för oss just nu!

Maikailoa
0

#44 skrivetav Karolinawelin

Får upp det här:

Där han är finns det en hund, och en kvinna. Hunden verkar ha en hunkoja ute. Katten är inne. Det trägolv och rustikt.

Det hela verkar var i närheten av en stor väg, som en motorväg.

barajagigen
0

#34 Tack jag skall verkligen leta. Hoppas du har sett rätt!!! Jag hör av mig igen.

barajagigen

Hälsningar

barajagigen

barajagigen
0

Får jag oxå lov att fråga vart min pyrit samt mina pendlar är. Har inte hittat dem sedan jag flyttat… Om det ligger i en kartong, i vilken i så fall…..

Hälsningar

barajagigen

BJÖRN324
0

Har tappat bort en nyckel till ett förråd min som spelar hockey

har haft förtroendet att ta ansvar för denna nyckel själv och nu är den borta.

Vi har snart vänt upp och ner på allt. Är det någon som kan hjälpa till?

Nyckel har ett rött nyckelband på sig.

/Björn

Honses
0

Förlovningsring. Nu har jag letat i och omkring alla blomkrukor, har även kollat alla gosedjur. Men inget resultat. Ni kan inte se om den blivit flyttad på och därför finns på ett nytt ställe?

Tack!

Fjäril
0

Minns du vart den låg sist du såg den?

Honses
0

Ja, den låg på mitt sängbord. Tror att dottern "lånat" den…

Fjäril
0

Har du kollat överallt i sovrummet? Har ni en matta i närheten av sängen?

Badrum i närheten? Jag ser något blått.

Det kan vara så att ringen passerat fönstret som jag kände och varit lite här och där (nallar etc) men den är i lägenheten. Har du frågat din dotter om hon har sett den?

Honses
0

Jo jag har frågat och då går hon till sängbordet… Men hon vet inte vart den är nu. Förr eller senare dyker den väl förhoppningsvis upp då. Får väl vara tålmodig! Men det är ine min starka sida, dessutom är den värd ganska mycket pengar så det svider att jag inte kan hitta den.

Fjäril
0

Har du kollat runt sängbordet (borden) Jag antar det, men jag tittar lite åt element/fönster/bakom.

Jag hör av mig om jag känner något mer.

Searchingmoonwolf
0

Hejsan.

Har jag lagt in förfrågan på en annan tråd eller site eller… den var då mycket längre än denna… hade närmare 200 inlägg… hmm..

Där skrev Maikailoa "Vad jag får upp verkar vara som vita och skära pastiller, eller avlånga "medicin" kapslar kanske. Och något som påminner om ett hamsterhjul".

Jag har nu försökt komma underfund med va det sku betyda för mig… Utan resultat. Jag tror faktiskt att jag har dem nånstans nära mig och kanske tom. hemma. Var är frågan…? Tungan ute

Får ni några nya känningar?

Tiketack!

Maggan63
0

Hej, jag undrar om någon av er kan se vart mitt halsband som bestod av ett kors och ett svart läderband och som försvann spårlöst dagen före julafton för 6-7 år sedan kan ha tagit vägen? Såg den senast på ett datorbord i vardagsrummet eftersom jag lagt fram halsbandet där för att ha på mig den på julafton. Har bytt ut alla möbler i stort sett i hela lägenheten sen dess utan att hitta halsbandet…märkligt. Tacksam för svar

Glad

Maikailoa
0

#47 skrivetav barajagigen

"min pyrit samt mina pendlar"

Vad jag får fram där är antingen vitt eller ljust rosa, avlångt, och med röda fält i olika bredder, samt att intill eller ihop med detta ett större gråspräckligt fält.

Kanske i närheten av något sådant, om det verkar bekant.

Förmodligen stort som en A4-pärm.

Maikailoa

Maikailoa
0

#48 skrivetav BJÖRN324

"nyckel till ett förråd"

Den verkar kunna ligga på golvet intill något som är flätat av breda band, i rutmönster, kan vara som ryggstödet till en stol.

Maikailoa

Maikailoa
0

#56 skrivetav Maggan63

"halsband"

Kan vara så här: i typ en hall eller liknande är det ett högt vitt skåp intill väggen, och man går ner där (tror jag), och så iförd en ljus-gul täck-kappa, som en täckjacka med insydda fält, fast längre.

Maikailoa

Lottis-Gottis
0

Ingen Maja ännu =( Har ni fler tips om vovven?

Fjäril
0

#60 Tänkte just på er och Maja. Jag antar att ni har sökt igenom området där olyckan skedde och inga spår alls? Hus, gränder, ladugårdar osv? Lilla Maja då.

Fjäril
0

#60 Har du försökt lyssna på dina känslor om vart Maja kan ha tagit vägen? Sätt dig ner och försök att tala med henne telepatiskt. Visualisera en bild av henne och hur hon "smet" ut ur bilen och vad hon är nu. Du kan kalla på henne telepatiskt och be henne komma hem. Be dina vägledare om hjälp till att finna ett svar. Stor kram till er!

christina-1980
0

hittar inte mina p-piller, det är snart dags att börja ta dom..

MemoryLane
0

Jag skulle resa till London för.. ca två år sen och växlade till pund på banken. Tror jag fick 180pund. Dessa hade jag i en bunt som jag vagt minns var jag förvarade tiden innan resan. När jag väl skulle ta fram pengarna kunde jag inte helt säkert minnas var jag lagt dom, men letade överallt. Pengarna var borta och jag har ännu inte hittat dom. Nångon som kan se var dom finns, om dom ens finns kvar?

Lottis-Gottis
0

Angående Maja så är det inte min hund utan en som hela Oskarshamn söker efter som det ser ut. De har letat på dessa ställen som ni har sagt utan resultat.

Nu har det kommit upp en ny teori om att hon ev har blivit omhändertagen, ser ni hur? Har ni några aningar om det? Är hon i livet?

Fjäril
0

Det skulle vara av den mannen (det huset som andra nämnt) i närheten av olycksplatsen.

Maikailoa
0

#63 skrivetav christina-1980

"p-piller"

Verkar som att dom kan ligga i något av jeanstyg.

Maikailoa

Maikailoa
0

#64 skrivetav MemoryLane

"180pund"

Det här blev lite förvirrat för mig; med det kan vara i närheten av någon eller några grejer som eventuellt kan vara av rotting, eller något som påminner om det.

En rund korg eller skål, brun, men den övre kanten är som någon sorts rött latex, rött, slätt och som gummi.

Maikailoa

[skadad]
0

Hej!

Jag är väldigt nyfiken på en hund vi hade i en kull för 6 år sedan, han var en "dvärg" i kullen och väldigt utsött av de andra valparna som var rent elaka mot honom. Han blev min underbara favorit, och jag kallade honom för Murre. Jag fick bli lite av hans "fostermamma" och bar omkring på honom jämt. När jag var borta på ett läger den sommaren 2006 så var min mormor barn och hundvakt och just då kom några valpköpare. Valpköparna var (enligt min mormor) väldigt trevliga och framstod som väldigt seriösa. De fastnade av en slump för min fina Murre och de slutade med att de köpte honom.

På efterhand har jag fått höra att de behandlade honom väldigt illa och han fick flytta till en annan familj. Han fick också namnet Rambo. Rasen var en blandning av schäfer/rottweiler. På senare tid har jag tänkt väldigt mycket på honom och försökte med en google sökning för ett tag sedan, jag sökte på hans namn och ras. Jag fick då upp ett gammalt forum skrivit av en Emma, och jag fick intrycket av att det var just "min" Murre hon skrivit om där. Tyvärr var hon inte längre medlem på sidan så jag kunde inte få kontakt med henne. Jag blev så besviken då det var min enda lilla ledtråd till honom på flera år!

Till min fråga; Mår "min" lilla Murre bra idag? Är han vid liv? Kan min mamma ha kvar några uppgifter om var han finns idag på något papper i hennes hus (hon själv vet inte om hon har det)? Jag skulle bli så evigt tacksam om jag kunde få en liten, liten uppfattning om hur han mår och var han finns idag!

Tack på förhand!

[skadad]
0

PS: OJ! Jag ser att jag skrev fel årtal nu när jag såg bilen, menar givetvis att årtalet var 2004 som han föddes och inte 2006!

Maikailoa
0

#55 skrivetav Searchingmoonwolf

"Får ni några nya känningar?"

Hej

Din fråga var nog i denna tråden, fast den förra versionen, som du hittar en länk till i första inlägget.

Jag gjorde en ny koll, och det inte är "hamsterhjul och pastiller" så kanske det är någon sorts halvrunda plattor som sitter på något vis runt, så det skulle kunna se ut som ett hjul om man såg uppifrån, tror jag.

En person skulle kunna sitta en liten bit därifrån, 1,5 eller 2 meter kanske, en sittplats.

Om någon annan ser något så fyll gärna på.

Maikailoa

Searchingmoonwolf
0

#71 Tackar Maikailoa! Att de ska va svårt att veta var de är… Det jag kan tänka mig är min "medicindosa" för mina tabletter (dagvis). Där finns en stol rätt nära (cirka en meter). Annars kan jag inte komma på vart de sku va… OM inte de är hos nån annan vill säga… KRAM

Sary
0

Hej på er!

Jag har biologiprov i morgon och jag skulle verkligen behöva min biologibok.

Är det någon som kan se var jag kan ha lagt den?

kram

iconnie
0

Någon som kan se vart jag har lagt min vita iPod Nano? Behöver den!

tack på förhand! :)

Maikailoa
0

#73 skrivetav Sary

"biologibok"

Jag tror att den är i en påse eller väska som är röd (orangeröd) med vita Tecken på. Verkar vara placerad ganska så högt ifrån golvet.

Maikailoa

Maikailoa
0

#74 skrivetav iconnie

"iPod Nano"

Det jag fick upp här verkar vara som att man är uppe ovanför en ingång till en byggnad, ser i vart fall ut som att någon/något går ut där och viker av. Så där är ett fönster och med vita gardiner, med ett möster som man kan se igenom. Det kan nog vara på andra våningen.

Maikailoa

Maikailoa
0

#69 skrivetav skadad

"Mår "min" lilla Murre bra idag? Är han vid liv?"

Hej

Jag kan inte uttala mig om Murre, men jag fick i vart fall inte upp något som kändes fel.

Maikailoa

Juliasundstrom
0

För ungefär ett halvår sedan lämnade vi bort vår älskade katt Tussi till en familj på landet då vi själva bor i en lägenhet. Tussi fick bo i deras ladugård men rymde sedan därifrån.

Någon som kan se vart hon tagit vägen eller om hon lever? Jag tänker så ofta på henne och vill bara att hon ska ha det bra.

Jag bifogar en bild på henne som kattunge, hittar tyvärr ingen nyare.

Tack på förhand, Julia

Medarbetare på Skolios Ifokus.

sabines
0

Hej! :)

Jag fick för några månader sedan en samling med porslinskatter av min syster. De hade tänkt slängas, men jag tyckte att vi borde försöka sälja de istället. Jag tog hem de, men eftersom vi håller på med renovering här hemma har jag lagt de på något "smart" ställe under tiden..

Har letat och letat men verkligen inte hittat mina porslinskatter någonstans. Vet ni vart de har tagit vägen?

Mvh Sabine

[binebums]
0

Trodde inte jag skulle behöva detta.. men barnen är förkrossade här hemma.. våran katt billy är borta. han går knappt utanför tomtgränsen . men nu har han varit borta i flera dagar:/ Ingen vänlig själ som kan se vad som har hänt ? Mvh Sabine

TheSeacher
0

#78 Hon har funnit ett nytt hem där hon är älskad. Hon tog sin tass och flyttade. Nu förtiden är hon innekatt och har sällskap hela dagarna.

#80 Kolla i skogen i närheten av den stora vägen. Under ett träd eller dyl.  Magkänslan är inte den bästa. *kram*

#79 står i ett kallt utrymme i en papplåda. Det är mörkt där och ett ställe som ni inte vistas så mycket mer än ställer undan saker.

Söker och därav en sökare

Juliasundstrom
0

Tack så jättemycket!

Medarbetare på Skolios Ifokus.

[binebums]
0

Går ut o kollar direkt tack!!

[binebums]
0

Jag hitta han Nu:(.. Nu ska jag bara komma på hur jag ska säga det till barnen:/ Tack så hemskt hemskt mycket!!

TheSeacher
0

Berätta som det är. Kanske prata med barnen vad de tror att han vill ha det. Nu är det svårt med en begravning men det finns andra sätt. Kremering och begravning i vår. Då fåglarna sjunger, flugor som far. Den tid på året som eran katt älskade.

*massa stöd och varma kramar fulla av kärlek*

Honses
0

BineBums

Alltid tråkigt när ett djur dör! Men visst är det ändå skönt att få ett svar och ett avslut?! Istället för att undra och grubbla! Hoppas att barnen tar det bra! Min erfarenhet är att de oftast gör det, kan dock komma frågor långt långt senare! Men det får man vara beredd på. Kan vara så att man får svara på många svåra frågor där man kanske inte alltid vet vad man tror själv… Lycka till!

The seacher

Du kan inte se vart min förlovningsring tagit vägen? Blir galen och river mitt hår om jag inte hittar den snart!

Tack!

[binebums]
0

tack underbara söta ni <3

vi virade in han i en filt o la han bredvid marsvinet charlotte.. o så fyllde vi med stenar på så inget kan ta han under vintern.. så får vi göra en riktig begravning till våren.

barnen blev självklart förkrossade men tog det ändå bra!

jag däremot…phu..har knappt sovit på hela natten..  o jag ska va vuxen??haha

kram på er

minskatt
0

Hej. Jag behöver hjälp med att hitta min dotters smycke till halsbandet. Det är ett glas hjärta som är grön blått, ganska litet. Som hon fick av en kompis mamma. Jag städade bort det i mitten av december. Satte den på ett bra ställe tyckte jag, men nu hittar jag det ingenstans! Vore väldigt tacksam för hjälp!

sabines
0

Det enda kalla utrymme jag kunde komma på var i källaren. Där har jag nu letat som en tok i alla lådor som finns. Vart kan jag ha gjort av de?
Jag skulle ju bara lägga undan de en stund, på ett bra ställe. Har absolut ingen aning om vart de är..

Maikailoa
0

#88 skrivetav minskatt

"min dotters smycke till halsbandet"

Kan vara så att det ligger i elller under en tjock matta, som det också kan stå en möbel ovanpå (fotölj kanske), en som har underställ som en skrivbordsstol fast utan hjul.

Maikailoa

Maikailoa
0

#79 skrivetav sabines

"porslinskatter"

#81 skrivetav TheSeacher

Jag fick upp detta: man kan se ut genom ett fönster, ut i snön, och innanför kan det stå en bredbladig yuccapalm (eller något liknande).

Så det indikerar antingen där innanför fönstret eller så där ute dithän man kan se.

Lite kryptiskt kanske, men ändå…

Maikailoa

TheSeacher
0

#91 skrivet av Maikailoa

Det stämmer utanför mina storblommiga gardiner finns en allmänning med en stig. Stigen leder åt två håll. En bort ut i skogen och den andra mot stan. Så mitt i detta bor jag. Står i kvalet gå mot stan arbeta göra rätt för mig, eller våga mig ut i skog ut i det okända. Följer jag magkänslan ska jag ta mig ut i skogen. Då handlar det om att våga på många olika plan… Eller det trygga… Vilken väg ska jag ta.

Araminta
0

Hej!

Jag var jätte stressad på väg till skolan en dag och märkte när jag satt på bussen att jag hade tappat min lägenhetsnyckel samt en cykelnyckel som hänger på samma knippa, på ett grönt nyckelband. Jag kan verkligen inte hitta dom och jag har till och med kollat med polisen, men ingen lycka! Vore otroligt tacksam om ni kanske kunde se dem!!! För vi har verkligen letat överallt!

<3 Kärlek är som en cirkel, den tar aldrig slut… <3

Maikailoa
0

#93 skrivetav Araminta

"lägenhetsnyckel"

Den kan vara vid ett spräckligt grått betonggolv, kanske med några runda plattor i. Under något som är på golvet, där är som en glipa, kan vara som ett trappsteg eller liknande.

Maikailoa

Araminta
0

hm låter som om de skulle kunna vara nere i källaren. :/ Möjligtvis om någon hittat dom och lagt undan dom. du ser möjligtvis inget mer?

Araminta
0

har kollat i hela trapphuset samt källare utan att hitta något. ser du någonting runt omkring?

TheSeacher
0

Vet inte om det är smycke, del av smycke eller om det är kristaller. De ligger i en trälåda eller låda med trä i närheten. Bara nedlagt bland andra ting som egentligen hör lådan till.

#90;  Kan vara så att det ligger i elller under en tjock matta, som det också kan stå en möbel ovanpå (fotölj kanske), en som har underställ som en skrivbordsstol fast utan hjul.

Tror jag att du finner det som du söker

Fosse97
0

Hej!

Jag hittar inte mina nycklar som leder till mitt hem, min cykel och mitt skåp i skolan snälla hjälp mig.

Kan man träna upp förmågan att kunna se vart saker är någonstans, och hur isånnafall?

Tack på förhand

Mvh

Sebastian

tovel17
0

Vår kära Lucy sprang bort den 14 september och har inte kommit hem än. Hon försvann från vårt hem vid Burlöv center i Arlöv. Vi hade bott i Arlöv i lite mer än en månad sen försvann hon.

Hennes vänstra baktass är ljusbrun och det är hennes mage med. Hon är grå/brun/svart tigrerad och liten till växten förutom att hon har en lite hängande mage som hon fick efter hon blev steriliserad.

Snälla hjälp oss att hitta våran älskade Lucy!

Mvh

Tove

Jellyjelly
0

Hej! Hoppas du kan hjälpa mig. För ett tag sedan försvann min sons iphone ur fickan. Har han tappat den och isåfall vart eller har någon tagit den.? Han saknar den så han hade den sista gången som han kommer i håg på bussen på väg till skolan . På kvällen då han skulle ha den fanns den inte kvar i fickan.ingen hade blivit gladare än han om du kan hjälpa han att hitta den, mvh jenny

TheSeacher
0

Mobilen åkte ur fickan och hamnade mellan sätena där han satt på bussen. Vet inte om någon "plockade" den utan ring till bussbolaget och till återfunnet. Med stor sannolikhet är den inlämnad.

Det jag känner mest i "magen", är att den hamnade mellan sätena och lämnades till busschafören.

Jellyjelly
0

Hej! Har hört med busschaufören men ingen mobil är hittad där . Kan ju vara så att någon hittat den o tagit den . Han lekte även i en stor snöhög han kan ju tappat den där inte så lätt att hitta den och finns den där så fungerar den nog inte mer. Tack snälla för svaret:)

ahtiainen
0

hej kan någon hjälpa mig att hitta mina dator skivor?

jag gjorde ganska Nyligen en flytt och skulle om instalera datorn, men hittar inte mina skivor :/ och jag har inte lust med att köpa nya :/  jag är nästan 99,9 % säker på att jag inte har slängt dem :/

Maikailoa
0

#98 skrivetav Fosse97

"mina nycklar"

Det verkar som att dom kan finnas vid en stol eller träbänk med stoppad sittdyna och rygg, ganska slät grå eller grön-aktig. Möjligtvis bakom denna.

"Kan man träna upp förmågan att kunna se vart saker är någonstans, och hur isånnafall?"

På fråga ett svarar jag: Ja, på fråga två vet jag inte.

Maikailoa

Maikailoa
0

#99 skrivetav tovel17

"kära Lucy"

Det enda jag fick upp var någon sorts stenbyggnad, ett ganska stort fristående hus av "sten", kan vara som någon matsal eller liknande.

Intill ytterväggen kan där vara ett svart rör.

Maikailoa

Maikailoa
0

#103 skrivetav ahtiainen

"dator skivor"

Det jag får upp här verkar vara en påse eller någon sorts plast, som är täckt med tjock svart text, i rader över hela ytan.

Maikailoa

Maikailoa
0

#96 skrivetav Araminta

"har kollat i hela trapphuset samt källare utan att hitta något. ser du någonting runt omkring?"

Nja… det kan vara så att de runda plattorna som jag tyckte låg i golvet i själva verket är mera rundade och att dom ligger efter varandra, någon sorts "steg-effekt" är där och en liten spalt emellan. Och så kanske en lite högre kant på var sida.

Jellyjelly
0

Ahtainen Du har inga tips om mm sons mobil som jag skrev om ovan? Har letat som en tok han har ingen aning om vart dn tagit vägen sist han pillade med den var på bussen till skolan kan han ha lagt dom i någon byxficka? Jackan? Snälla hjälp han e helt förtvivlad

Jellyjelly
0

Blev fel där så jag frågan var till maikailoa

Araminta
0

Tack för svar Maikailoa!

ojoj.. jag känner mig dock inge klokare.. :/ Jag kan inte komma på något ställe som ser ut så.. :/ finns inget här i närheten i alla fall vad jag vet. det är ju svårt att tolka också. Men det känns som om detta är ett hopplöst fall. :/ det skulle inte hjälpa med en bild över hur omgivningen här ser ut eller?

vargman
0

#110 Araminta Jag får upp buske, samt gräsmatta. Kanske lite konstigt med tanke på vädret. Ser även en väg eller en trappa. Ser ut som gatuplattor. Ganska så nära du gå på eller stigit av bussen. Tyvärr ser jag inte mer för tillfället:( mer än att nyckeln verkar hänga på något. // Mvh

[Caroline92]
1
Lottis-Gottis
2

Vill bara tala om att hunden Maja är hemma och välbehållen =) Lite uttorkad och med UVI.

Det var en man med en hund som hittade henne igår vid Dragskär utanför Oskarshamn och satt fast under en gran.

Slutet gott Kyss

Maikailoa
2

#29 skrivetav Fjäril

"#26

Men lille vovven, usch vad tråkigt!

Jag tycker det ser ut som en skog i närheten och att vovven ligger (låg) nära en vägkant  rädd, eller som om hon har gömt sig nära en tall. Jag vet inte, men ett rött hus kommer också in i bilden. Som om någon hittat och tagit hand om henne.

Känns som en man med egen hund som jagar. (jakthund och ägare)

Håller tummarna för att ni hittar henne!

En tanke slog mig också. Finns det små jakthus i närheten?"

Bra jobbat där Fjäril!

Araminta
1

Häftigt det där med Maja! :)

#111 Vargman

Tack för hjälpen. studsat runt i alla buskar längs med vägen jag gått för att kliva på bussen samt där jag klev av. Men ingen lycka. :( Hittar inga nycklar någonstans…  kikat runt omkring omgivningen. men ingenting. :(

Maikailoa
0

#109 skrivetav Jellyjelly

"sons mobil"

För mig verkar det som att den kan finnas vid någon sorts "grovt tyg", påminner om en disktrasa i strukturen, ljust beige. Det ligger uppe på en stenkonstruktion, gjord av "småtegel" eller skiffer eller något; det är som en liten mur. Hade också känslan av en svart katt där.

Searchingmoonwolf
0

Är det faktiskt ingen annan än Maikailoa som får några känningar om mina smycken? Saknar dom, har alltså inte hittat dom ännu…

[trollskogen]
0

Snälla hjälp mej!

Jag tappade bort en mkt värdefull ring i förra veckan.

Av någon anledning så kan jag inte ens minnas när jag hade den på fingret sist , en dag var den bara inte på fingret.

Stor guldring med ett panteransikte på som satt på mitt högra långfinger.

Kan nån se nåt?

Jellyjelly
0

Maikaloa Sons mobil Tack för svaret. Ska ut o leta finns ett ställe jag tänker på nämligen stationen. Nu har det snöat 1-2 dm kan du se om den ligger under snö?

Maikailoa
0

#119 skrivetav Jellyjelly

Känns som att det är uppe på "muren" och under något "tyg" som man får lyfta på; om där är någon snö vet jag inte.

Maikailoa
0

#118 skrivetav trollskogen

"mkt värdefull ring"

Känslan jag får är ett ställe med träinredning, skåp och lådor, kanske ljust gröna (möjligtvis dragning åt beige), kan vara som ett kök (lite äldre typ).

Jellyjelly
0

Kan du ser mer hur det ser ut mer runt omkring . Har kollat runt lite men hittar den inte.

vargman
0

#117 searchingmoonwolf Vad jag får till mig är en massa färger samt städskåp. Stort med höga dörrar. Jag vet inte om färgerna symboliserar plastpåsar? Får även till mig mediciner. Finns det mediciner i detta skåp också? Där skall du fortsätta leta. // Lycka till

vargman
0

#118 Trollskogen Jag ser en ring i en väska. I ett mindre fack med dragkedja. Kan även vara en plånbok. Kanske i myntfacket? Ser brun beige färg. Kanske finns väskan/plånboken i miljön som maikailoa får fram i inlägg #121? /Lycka till!

[trollskogen]
0

Snälla försök få fram mera ..

Jag har inte nåt sånt kök eller så o har ej varit hemma hos nån isf har nån tagit upp den o tagit hem den efter att jag har tappat den *snyft*

Searchingmoonwolf
0

#71 Tack  Maikailoa igen! Tja… har försökt fundera ut var de skulle kunna va, och inte kommer jag på nåt klokt ställe, tyvärr.

#123 Tackar vargman! Hmmm.. Får absolut inga som helst idéer om var detta skulle kunna vara. Har inget särskilt städskåp nämligen… Hmm.. Får du några andra känningar förutom dessa… är det hos mig eller…?

LinaLj
0

#125: Den verkar finnas vid en ytterdörr, antingen precis utanför eller precis innanför. Kan ev även vara en balkong eller altandörr. En dörr som leder ut i friska luften så att säga.

fridalindberg
0

Jag brukar alltid lägga dagskassan innanför dörren till vänster  i hyllan.Jag brukar lägga kassan i en liten svart väska som har till servicebox banken men de kan ligga i ett kuvert/ A4 papper vikt på fyra. Vi skulle ha gäster 10 dec och min sambo gömde pengarna så bra att vi inte kan hitta dem. Är i akut behov av att hitta dem då jag måste betala momsen.

Vi flyttade till vår marklägenhet förra sommaren i juli. Senaste året har ytterdörren stått på vid gavel vid flera tillfällen när vi kommit hem.när jag kommer hem på lunchen har dörren i vardagsrummet som går till trädgården stått öppen, fast den var låst. Jag har blivit mkt trött, haft panikattacker då fingrar, hand, arm låst sig. Jag har gått upp mkt i vikt utan orsak. Sista veckan har vi inte kunnat sova eller haft mardrömmar flera nätter. Undrar om det finns energier hos oss som påverkar oss negativt?

Hoppas ni kan svara mig, gärna pm

PiganX
0

jag har suttit på ett slags behandlingshem nu i några månader och under tiden "lånade" min f.d kompis min systemkamera som under tiden varit hos min andra kompis. den är nu försvunnen och jag vet inte om det hon säger stämmer, att den är borta, eller om hon själv tagit den. enligt henne låg den senast på hennes f.d pojkväns fönsterbräda.

vore sjukt tacksam för hjälp, eller om nån känner till nån bra fjärrskådare att skriva/ringa till!

[trollskogen]
0

Lina Lj Kan du se nån färg på dörren tex?

Jag letar som en galning , det är en tung guldring med ett panteransikte på .

Min pendel ger mej inga svar tyvärr .

Min värsta farhåga är att jag har tappat den på centrum …..

LinaLj
0

#130:

Jag tror att antingen dörren eller väggen är röd/rödorange. En riktigt varm röd utan att vara skrikig om det får dig att bli klokare.

checkbox
0

Hej!

Kan ni hjälpa mig att hitta min förlovningsring? Den är slät och i silver.

Tack på förhand! :)

Maikailoa
0

#128 skrivetav fridalindberg

"dagskassan"

För mig verkar det som att den kan ligga vid en mörk eller svart sak, hård och med släta sidor, och möjigtvis något "guld-damm" på (eller vanligt dam kanske. Där kan också var ett ljusgrönt, mjukt, broderat tyg.

Maikailoa

Maikailoa
0

#129 skrivetav feliciahanssen

"systemkamera"

Fick fram två saker, som kanske kan vara ledtrådar.

En såg ut som ett vitt, runt, stämplat piller. Möjligtvis större än ett sådant.

Och det andra var en grön rund sak som är spetsig nertill, som en omvänd droppe kanske, man får en känsla av att den kan snurra/spinna.

Maikailoa

PiganX
0

får du fram något mer? kommer inte på nåt ställe alls..

[trollskogen]
0

Jag letar fortfarande efter min stora panterguldring :*(

Min ytterdörr är varmt röd men jag hittar ingen ring däromkring.

Min pendel hjälper mej inte heller .

Jag bor på gård så röda dörrar finns det flera av här visserligen..

Kna ni försöka se flera ledtrådar? Snälla.

Karin1985
0

Kan nån se vart vår fjärrkontroll till dvdn tagit vägen? :-)

Maikailoa
0

#135 skrivetav feliciahanssen

"får du fram något mer? kommer inte på nåt ställe alls.."

Ytterligare, något som kan vara som av ett "ormskinn", gul och brunaktigt i sådana där mönster. Det hela verkar vara vid en bokhylla, som man delvis kan gå runt.

Maikailoa
0

#136 skrivetav trollskogen

"panterguldring"

Kan vara att det är hos en yngre kvinna med kort färgat hår, kort i nacken; och möjligtvis är där något vitt som hänger på väggen, som en gardin, men där är några runda bågar mitt på, vet inte vad det kan vara för något, kanske en klädhängare.

Maikailoa
0

#137 skrivetav Karin1985

"fjärrkontroll"

Jag tror du ska leta i en ljusbrun kantig korg som det verkar vara "blommor" i, röda och vita.

Maikailoa

Maikailoa
0

#132 skrivetav checkbox

"förlovningsring"

Jag får upp här: en vit och grå långtrådig matta, en liten, och sedan som något sorts dusch-draperi, så den skulle kunna vara i något badrum kanske.

Maikailoa

checkbox
0

Tack för hjälpen! Jag ska kolla! :)

Karin1985
0

Tack så mycket. Då ska jag genast börja leta. Återkommer med resultat :-)

Fosse97
0

Hej!

Jag kan inte hitta min metall kort hållare (som en plånbok fasst i metall och bara för kort) Jag var och handlade gådis i fredags men idag (söndag) hittar jag den inte, snälla hjälp mig

Mvh Sebastian

Fosse97
0

Hej!

Jag kan inte hitta min metall kort hållare (som en plånbok fasst i metall och bara för kort) Jag var och handlade gådis i fredags men idag (söndag) hittar jag den inte, snälla hjälp mig

Mvh Sebastian

[trollskogen]
0

Ja då är det inte i mitt hhus , alla av kvilligt kön här har långt hår *suck*

Det verkar inte som att jag någonsin får tillbaka den ringen :*(

Agnes.K
0

HEJ!

De här 2 hundarna är fösrvunna! De försvann från en tomt i Sandared och jag undrar om de mår bra och om de finns någon stans i närheten… :)

TheSeacher
0

Vart har jag lagt/packat ned min tarotlek?

MemoryLane
0

Hej alla, jag undrar var min externa hårddisk tagit vägen. Jag har två st, och hade dom brevid varandra i min skrivbordslåda. Nu är den nya borta. Min mamma har en likadan. Mina två ser nästan likadana ut, men den som är borta är mer slät i kanterna. Snälla hjälp mig hitta den, med alla mina viktiga saker på.

Araminta
0

Hallå igen! Tänkte höra om de är någon som har något nytt om mina nycklar? Har hört med polisen och med bussbolaget igen. Men dom har inte fått in någonting… :( 2 st nycklar på ett grönt nyckelband, en lägenhetsnyckel och en mindre cykelnyckel.

Känns som om jag aldrig kommer att få tillbaka dom. Någon som ser någonting?

dragonstar
0

Tappat bprt viktiga papper.

Det är så att min katt ska till veterinären i morgon och jag kan nte hitta hennes papper. Det är alla viktiga papper om rasintyg ägarbevis och vaxinationer. Dessa hadde jag sammlade i en plastficka till en utställning i höstas och nu hittar jag dem inte.

Någon som kan hjälpa mig med detta?

Jag har vänt upp och ner på allt här hemma snart.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

JustRobin
0

Jag har lyckats med att tappa bort min mobiltelefon.. (skickligt va?) skulle gärna vilja hitta den då jag bara haft den i några månader Rynkar på näsan

Skulle vara tacksam för hjälp!

Maikailoa
0

#144 skrivetav Fosse97

"metall kort hållare"

Den skulle kunna vara vid ett "lock", ser ut som mörkt runt kanten och ljust gult innuti. Sen är där som skåror eller fack tvärs över. Man skulle kunna tänka sig som locket till en attaché väska eller likande.

Maikailoa

Turturduvan
0

hej!!

Mina nycklar är försvunna fortfarande efter en månad.

En hemnyckel, en bastunyckel och sedan små nycklar till 2 cyklar, allt sitter tillsammans i en knippa.

Maikailoa
0

#147 skrivetav Agnes.K

"2 hundar"

Jag fick upp en hund här, och den verkar ha kontakt med människor, vad jag kan tyda av kroppsspråket, den andra ser jag inte.

Maikailoa

Maikailoa
0

#148 skrivetav TheSeacher

"tarotlek"

Du kan ha lagt den vid något vitt, krit-vitt, vad det är vet jag inte, kanske en jacka eller ett täcke; och sedan är där också något som är som en liten "trasmatta" i flera färger, någon liten lapp som sitter ihop med rader, en grytlapp kanske.

Maikailoa

Maikailoa
0

#149 skrivetav MemoryLane

"externa hårddisk"

Jag tror att den kan vara vid ett bord och ett högt skåp intill väggen, men jag är osäker; det första jag såg var något högt och slätt och ljusgrönt; möjligtvis kan det vara färgen på väggen eller på skåpet kanske.

Maikailoa

Maikailoa
0

#151 skrivetav dragonstar

"viktiga papper"

Jag tror du har dom på en smal hylla, kanske som i ett skåp, och där finns också några bruna krusiduller och något röd-rosa som för tankarna till en docka eller flaska eller något i den storleken. Verkar vara i brösthöjd.

Maikailoa

Maikailoa
0

#152 skrivetav JustRobin

"mobiltelefon"

Den kan ligga inne i ett fyrkantigt utrymme (kubiskt), fick en känsla av att det var ganska stort, som 1 gånger 1 meter, och på något vis kan man gå precis förbi det (man = ungdomar kanske); Och så verkar där vara något som påminner om "chokladpuffar".

Maikailoa

[trollskogen]
0

Snälla vet nån av er något mera om min ring?

Den har suttit på min högra hands långfinger och är av guld med ett paneransikte o diamanter …

Anngerd
0

Hej!
Jag har tappat bort min fina tumring som jag fick när jag fyllde jämt och jag har haft den i 10 år men nu tappat den. Det är en slät, ganska bred guldring som jag hade på tummen. Saknar den så. Tacksam för hjälp.

Maikailoa
0

#161 skrivetav Anngerd

"tumring"

Det verkar som att den kan finnas vid ett fönster, i markplan, folk kan gå rätt nära på utsidan, och något är planterat i "lekakulor" antingen innanför eller utanför.

Maikailoa

dragonstar
0

Har hittat mitt nu =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

matsdotter
0

Lägger in en bild på min kanin här, inte precis världens bästa, men kan någon få upp nått om henne?

Agnes.K
0

HEJ!

Min kompis har tappat bort sin mobil. Hon tror att den kan ligga i skolan eller så men hon vet inte. Hoppas att ni kan svara så snabbt ni kan och att ni får upp någon "bild" av vart mobilen kan ligga! Glad

lisaeriksson
0

Åh jag blir tokig!!!
Någon som kan se vart jag har lagt min dosa till min internetbank…

Letat som 17 men fattar inte vart jag har lagt den.

SUCK!

Maikailoa
0

#164 skrivetav matsdotter

"kanin"

Hej.

Nu vet jag ju inte riktigt vad det gällde; men jag fick upp en stor hund, som en sant-bernhard, som verkade hänga över något, kanske ett staket.

Och så var där till vänster på utsidan byggnaden något sorts plan en bit upp som man kan gå på, om man tänker en lastbrygga eller liknande.

Maikailoa

Maikailoa
0

#165 skrivetav Agnes.K

"kompis har tappat bort sin mobil"

Den skulle kunna vara vid något "runt" och slätt och blått i två nyanser, ljust och mörkt, fick mig att tänka på en tränings-overall, eller den sortens blankt tyg.

På något vis är det runt, kanske något runt mönster.

Maikailoa

matsdotter
0

#167: Kaninen har då alltså rymt, så jag skulle vela veta vart hon kan tänkas finnas, även om jag befarar att hon inte längre lever.

Är hunden som en sankt bernad bara storleksmässigt, eller är den lik en sankt bernad utseendemässigt?

Maikailoa
0

#166 skrivetav lisaeriksson

"dosa till min internetbank"

Om den här bilden skulle kunna fungera så om man ser in i ett ljust (vitt) rum så står där en kvinna med en telefon mot örat samtidigt som hon håller på med några "pinnar" med båda händerna, typ som matlagning kanske, detta är in mot väggen åt höger som man ser.

Då får man backa ut ur det rummet och titta åt vänster.

(jag förmodar att hon bara står där emellanåt)

Maikailoa

Maikailoa
0

#169 skrivetav matsdotter

Jag är osäker på det. Verkade som att den var hängande på något vis så frambenen inte nådde till marken. En ljus, rätt långhårig hund.

lisaeriksson
0

Maikailoa: är inte riktigt säker på att jag förstår riktigt. men tack ändå

Anngerd
0

Hej igen!

Jag skrev tidigare om min tumring som jag haft i 10 år, har letat men inte hittat den. Du skrev att den kunde ligga i markplan, vid ett fönster. Jag bor i markplan och folk kan gå rätt nära fönstret på utsidan som du såg. Jag har letat vid fönsten men inte hittat den. Kan du se något mer?

Tack på förhand

Mandusius
0

Hej! har tidigare skrivit här angående min katt som nu har varit bortai snart tre år nu och har ännu inte kommit tillbaka.

Sist jag skrev här fick jag veta att han fortfarande är i livet, och skulle vilja veta om han är det ännu.

Han heter Torsten. Han försvann i april 2009. Hemmet han försvann ifrån ligger i Vingåker i Södermanland Han är nu ca fem år gammal, kastrerad och id märkt med 7894D. Skulle vilja veta om han har ett nytt hem som han trivs i, är vilse  eller om han har gått över till nästa del av livet.

Blir tacksam för svar :)

Mvh Amanda

Är även medarbetare på Dokumentärer :)

Skorpionen
0

Hej alla!

Jag har förlagt/tappat bort mitt älskade guldhalsband med hänge. Det är en venezia-kedja med ett hänge i form av ett guldhjärta med liten röd sten mitt på. Jag fick detta vackra halsband i doppresent 1977 och detta smycke är mig väldigt kärt. Det har varit borta i ca två veckor och jag saknar det så himla mycket!

Kan någon av er se vart det har tagit vägen?

Kan det ha blivit stulet?

Har jag tappat det ute på stan?

Har jag glömt det någonstans?

Finns det hemma eller på mitt arbete?

Jag var helt säker på att det låg i dammsugaren, men icke! Jag har gått igenom dammsugarpåsen två gånger utan resultat.

Snälla, snälla hjälp! Gråter

[trollskogen]
0

Inte ett spår efter min vackra o mkt värdefulla ring.

Jag utfärdar nu en belöning!

Den som får fram nåt som kan leda till ringens upphittande blir belönad av mej!

Snälla hjälp.

Maikailoa
0

#173 skrivetav Anngerd

"se något mer?"

Jag gjorde ett nytt försök, men det blir något liknande. Som en rätt stor kruka på golvet. Möjligt att den eller något liknande intill är silver och eller blå.

Maikailoa
0

#174 skrivetav haschy

"min katt"

Enligt vad jag kan se så verkar han må bra, och kan vara tillsammans med en vit och svart katt på något ställe.

Maikailoa
0

#175 skrivetav Skorpionen

"guldhalsband med hänge"

Får fram vad som verkar var tre olika mindre föremål, ett blått med ett grövre guld-ornament, ett som är rött med rött ornament/broderi/teckning, och ett som är ljust lila.

Kanske kan det finnas i närheten av dessa.

Maikailoa

Skorpionen
0

Maikailoa

Kan du se något mer? Vad menar du med "ornament"? Jag har inte mycket som liknar ornament i mitt hem.

Din beskrivning stämde bra in på en halvfärdig kudde som jag har broderat på maskin som är röd med en lingonkrans på ena sidan och fyra stjärnor på den andra (grön, blå, silver och lila) men halsbandet ligger inte i närheten av den. Halsbandet har legat på en liten, röd julduk med en likadan broderad lingonkrans och med gröna strass-stenar på, men är sedan dess spårlöst försvunnet.

*Tacksam för mer hjälp!*

Searchingmoonwolf
0

Maikailoa och/eller Vargman. Får ni några nya känningar om min halskedja med min förlovningsring? Inte ännu hittad. =o(

vargman
0

Jag förstår inte men det ända jag får till mig är ett skåp som innehåller en massa olika färger. Kan liksom inte tolka vad dessa färger vill säga mig. sorry! Det kan ju vara vad som hellst ju. Schampoflaskor, plastpåsar, smink..Inte mycket till hjälp men när du söker tänk färger och tänk skåp är vad jag får till mig. Känns även som det är på hemmaplan för dig. Hemmaplan kan ju dock även vara hemma hos en familjemedlem.

//Cool

darjeeling
0

Hej,

jag undrar om det är någon som kan hjälpa mig att hitta två halsband som varit försvunna under ett par års tid. Både halsbanden är presenter jag fick på min 30-årsdag. Det ena är en ormliknande länk i silver, en present från min man. Det andra är ett stelt hamrat halsband, en present från mina föräldrar.

Tack på förhand!

Darjeeling

Maikailoa
0

#180 skrivetav Skorpionen

"Kan du se något mer?"

Det verkar för mig som att det kan ligga vid något som är blått men kanske det som jag beskrev som grövre guld-ornament kan möjligtvis vara en grov kant (bakom) som är vit och brun, i fält kanske eller melerad, men som en lång kant.

Maikailoa
0

#183 skrivetav darjeeling

"två halsband"

Den ledtråden jag får upp här är något som påminner om en halvmåne eller en appelsinklyfta, möjligtvis flat på insidan, som även är uppsidan, detta står på ett högt runt massivt stativ, och det är "marmor"-grönt, möjligtvis kan det vara vita punkter ut med kanten.

Maikailoa

fridalindberg
0

Jag har flyttat pengar från en av hyllorna jag har innanför ytterdörren till ett ställe jag glömt. Har vänt upp och ner på huset flrra gånger men hittar inte pengarna. De ligger antingen i en liten svart väska som lägger i bank service box eller kuvet/4vikt A4 papper. Hoppas innerligt att någon kan se var jag gömt dem./Frida

fridalindberg
0

Jag har flyttat pengar från en av hyllorna jag har innanför ytterdörren till ett ställe jag glömt. Har vänt upp och ner på huset flrra gånger men hittar inte pengarna. De ligger antingen i en liten svart väska som lägger i bank service box eller kuvet/4vikt A4 papper. Hoppas innerligt att någon kan se var jag gömt dem./Frida

PiganX
0

skrev tidigareom min systemkamera men svaret hjälpte inte mycket.. någon som kan få upp något mer?

min f.d kompis "lånade" den och slarvade bort den, hon säger att senaste gången hon såg den så låg den på en fönsterbräda hos sin kille. det är en canon eos 1000d.

Maikailoa
0

#186 skrivetav fridalindberg

Jag gjorde ett nytt försök, men det här är inte lätt.

Sedan jämförde jag med mitt tidigare svar, och det verkar som att det kan vara vid ett föremål av tyg.

Det enda urskiljbara nu var något som eventuellt kan liknas vid ett flygplan, en fågel med utbredda vingar eller någon delfin kanske.

En rund lång "kropp" och "vingar" på var sida, den kan vara gjord av tyg.

Gaiezza
0

Min mamma har tappat bort sina 2 guldringar med dimanter och massa safirer mm på.

Värd så otroligt mycket…

Senast vi såg den så låg den i vårat stora badrumskåp 3:e hyllar uppifrån i en liten ask ganska långt in… Kan ha blivit stulen… Men skulle nni kunna försöka?

Värda över 40.000:- tillsammans…

Bacon, svaret är bacon. 

pautam
0

Hej! Kan någon se var jag har lagt ett guldkors som är mitt barnbarns/tack!

Dojdan
0

Jag brukar varje dag använda mitt rouge och jag tar aldrig med det hemifrån. Ändå har det nu varit försvunnet i flera veckor. Någon som kan se var?

Maikailoa
0

#190 skrivetav Gaiezza

"Min mamma har tappat bort sina 2 guldringar med dimanter och massa safirer mm på."

Jag fick upp två saker: dels en lila "blåsa", vet inte vad det var, kanske en lite sjal eller liknande, och dels en kvinna, medelålders, mörk kort hår, som befinner sig på en krog eller liknande ställe, gott om folk där.

Maikailoa

Maikailoa
0

#191 skrivetav pautam

"ett guldkors som är mitt barnbarns"

Det kan finnas vid ett ting av plast, dels är det en vågig hög kant, möjligtvis en behållare av något slag, vit eller ljust blå, och dels är där något klart rött, som jag fick för mig det var prickar eller bubblor på.

Maikailoa

Maikailoa
0

#192 skrivetav Dojdan

"rouge"

Där den är (eller kan vara) är det helt vitt och hårt och så är där någon sorts mekanism, som kan vara vit den också, knappast ett fönster.

Maikailoa

Gaiezza
0

Kan du "Utveckla" din beskrivning?

Vi hade en kille här som bodde som inneboende, en dag var ringarna borta och vi stor nu att han har stulit dem…

Men hans tjej som är medelålders, mörkt, mörkt kort hår och  även manen är mkt på krogen och dricker. (Vet inte om han har med tjejen)

Men kan du kanske försöka få fram något mera?

Som du kanske märker så är detta vääääldigt betydelsefullt för mig, då jag har designat ena ringen helt själv och fått dekorera den själv…

Bacon, svaret är bacon. 

pautam
0

#194 av Maikailoa

Tack! Men jag har köpt en ny likadan guldkors, och du beskrev EXAKT där den ligger, men den är den första som är borta.

matsdotter
0

#171 skrivet av Maikailoa

Hm, en hundgård kanske? Det är det enda jag kan komma på som liknar beskrivningen. Kan du beskriva någonting mer om hunden, eller platsen där runt om?

Skorpionen
0

Hej igen!

Mitt älskade halsband med hjärt-hänge är fortfarande borta, är det någon som kan se något mer?!

Jag har letat hemma, på jobbet, i min källare, hos min pojkvän och frågat i affärer där jag varit, men utan resultat.

Snälla hjälp! Jag saknar det så!!! Gråter

Dojdan
0

Själv asken till rouget är vitt och hårt, kan det vara den du fick fram?

[SporeDiatrymisss]
0

Jag har tappat bort min mörkrödrosa skrin/kista av plast och tyg med pärlor och småspeglar i. Jag har letat. Hjälp????

Maikailoa
0

#196 skrivetav Gaiezza

"Kan du "Utveckla" din beskrivning?"

Nja, inte mycket.

Får fram vad som kan vara läder-detaljer, kanske delar av möbler eller inredningen. En sak var ljus och fyrkantig fast med rundade hörn, och sedan veckat läder över ytan; fick en känsla av att den satt rätt högt upp, kanske över huvudhöjd.

Maikailoa
0

#197 skrivetav pautam

"den första som är borta"

Det som jag fick upp nu blir lite svårt att beskriva.

Kanske rätt stort, ½ meter eller mer, runt fast bara till konturen, som en tjock rund skiva; Men full av sektioner. Så det är inte solit och inte någon egentlig ytterkant, men det är mer som en sektionsgrej som håller ut formen.

Maikailoa
0

#198 skrivetav matsdotter

Inget mer om hunden. Jag får en känsla av att kaninen mår bra.

Möjligtvis kan det vara så att nedersta delen på väggen där är gul, som om den var målad gul längst ner.

Maikailoa
0

#199 skrivetav Skorpionen

"hjärt-hänge är fortfarande borta"

Hur jag än försöker så kommer jag på ett guld, trä eller brunfärgat grovt ornament. Kan till och med vara som en "snidad" liten vägg av trä, som man kan se igenom.

matsdotter
0

#204 skrivetav Maikailoa

Hm, okej. Jag får hoppas att hon mår bra, och att jag kanske hittar henne. Dock så har jag för länge sedan egentligen antagit att hon är död, då hon har varit spårlöst försvunnen hela vintern.

Maikailoa
0

#200 skrivetav Dojdan

Nej det tror jag inte, det var nog bra mycket större, kanske stort som en skåplucka eller ett fönster.

Maikailoa
0

#201 skrivetav SporeDiatrymisss

"mörkrödrosa skrin"

Det kan vara vid en fotölj eller soffa där man har lagt över ett svart skynke med vitt mönster på, vita runda slingor.

Maikailoa

madeilene87
0

frågar igen i hopp om hjälp…

sonens svarta gummistövlar är helt borta. Är det någon som kan se vart de är? tack på förhand :)

[SporeDiatrymisss]
0

#209 inte så bra på detta men får fram… skåp… hall…?

#208 iiiii kanske där nere, och jaa… vi har massa svarta skynken med vita slingor på! :-) Tack för hjälpen, ska gräva i sofforna eller runt dem… eller under skynken… över huvudhöjd… hmm… tack i alla fall!

:-D

madeilene87
0

Tack för svaret :) dock kan det inte vara vår hall för här finns de inte :/

[SporeDiatrymisss]
0

Tråden börjar bli liiiiiiiiiiiiiiiiiiiite lång… Kanske borde en ny göras?? Det är ju över 200 inlägg och för vissa blir sidan kanske segladdad och så får man scrolla med musen jättemycket… Behöver inte om inte vil…

Maikailoa
1

#209 skrivetav madeilene87

"svarta gummistövlar"

Ytterligare, det kan vara så att dom har hamnat lite bakom något brunt och nästan nätaktigt och hängande, möjligtvis är där också ett par röda och vita stövlar, skulle inte utesluta att det är kläder som hänger där.

madeilene87
0

Tack för svaret :) saken är den att de försvann på dagis och jag vet inte om de ligger där någonstans eller om ngn har tagit dem. Men låter som om de kan vara flyttade på dagis (även om fröknarna säger att de inte är dem som flyttat dem) ska snoka vidare där :) tack åter igen

Ewepewe
0

Hej! Jag undrar var min gamla "fästplatta" till mitt kamerastativ är. Har en ny nu, men blev galen då jag inte kunde hitta den.

Ewepewe
0

Hej! Jag undrar var min gamla "fästplatta" till mitt kamerastativ är. Har en ny nu, men blev galen då jag inte kunde hitta den.

madeilene87
0

Min vita laddare till min iphone är borta. Jg hade den vid sängen i sovrummet och på natten hörde jag att hunden råkade dra med sig laddaren när han gick ifrån rummet. Dock orkade jag inte kliva upp för att hämta den då. Nu hittar jah det inte och hunden har inte ätit upp den då han inte äter saker ;) Tänkte om någon såg vart den ligger? Tack på förhand

mejell
0

Hej!

Våra pass är borta, kan någon tipsa mig om var jag kan hitta dem?

rickard.lindberg
0

Hej

Jag har ett jobbigt problem,snälla hjälp mig.

För 3 veckor sedan skjutsade jag min styvdotter till ett kalas,när jag kom hem plockade jag ner min iphone telefon ur hållaren i bilen och la den troligt vis i fickan sedan och gick in i mitt hus och tänkte inte mer på var jag la den sedan,jag har letat och letat,talat med 3 olika siare som inte kunnat ge mig den vägledning så den återfinns.Den är svart och har ett genomskinligt gummiskal.

Var har jag inte letat,snälla hjälp mig du som kan.

Tack på förhand

Amandla
0

Låser tråden då den börjar bli för lång, har skapat en ny.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer