ansvarsmardrömmar?
Hej
Sedan en tid tillbaka drömmer jag ofta det jag nu kallar ”ansvarsdrömmar”. Det är bebisar som kryper mot stup, nära och kära som faller och andra situationer där jag ständigt kämpar för att nå fram innan katastrofen händer, men jag hinner inte, jag når inte fram i tid. Jag vaknar med hjärtat i halsgropen, ytterst obehagligt.
Är det så enkelt att det bara handlar om för mycket stress och kaffe? Eller finns det någon alternativ förklaring?
/Nyfiken
Hej Ticka, Stressen kan mycket väl visa sig i din dröm på det här sättet, men min känsla säger också att du kanske går och oroar dig för något, att inte räcka till och kanske en rädsla för att inte ha kontroll över saker och ting. Du kanske är rädd att mista någon. Pojkvän, kompis, familj osv. Att bli sviken helt "enkelt" Försök att titta på hur situationen ser ut runt omkring och vad du kan göra för att släppa vissa tankar - och för att du ska må bra. Fjäril
Sajtvärd på Övernaturligt

Hej!
Jag hade hoppats på att min dröm tydde på något fullkomligt motsatt… som när man drömmer att tänderna faller ut, (för visst tyder det på tur eller något i den stilen). Men det är nog sant, jag oroar mig för… typ allt. I natt ska ja föröka drömma om fallskärmar!
Tack!
Det kanske är så att du upplever att du inte är tillräcklig i din relation jämtemot andra?
Det kan också röra sig om att du inom dig vill/bör slänga ifrån dessa personlighetsmasker som du bär på.
Men du får av någon anledning dåligt samvete om du verkligen i verkliga livet skulle länga iväg dessa "masker" du bär på.
Som att du tror att dessa personer(släktingar) förväntar sig att du ska vara som de vill att du ska vara.
Jag tror att du ska ta och helt enkelt släppa taget och låta dem falla- preics som i drömmen.
Du kommer att känna en stor lättnad efteråt.
Allt ansvar ligger inte på dig här i världen.
Bebisen och de personer du ser är bara bilder, symboler. Så du kan lugnt släppa, du dödar ingen på riktigt, även om det kan kännas så.
Släpp och överlåt ansvaret till dem själva, så att ditt nya projekt kan starta om igen.
Låt dem gå.
U R us