Neej nu
måste jag gå in här och fråga om det är någon som kan säga eller se vem det är som är här på besök. Min hund Siri blir störd, hon får inte sova i sin säng, eller om det är så att hon inte vågar. Vi har fått flyttat hennes säng till övervåningen för att hon ska få vara ifred.
Hon kommer in i tv-rummet som om hon skulle ha eld i röven och gömmer sig under bordet. Det är en golden så ni kan tänka er hur det ser ut.
Det händer små saker som att det plingar till eller att det kommer en lukt. Häromkvällen när jag satt och tittade på tv. Jag hade ätit en sallad och tallriken stod kvar på bordet hela kvällen, plötsligt så skramlar besticken till och en ljusstake börjar snurra. Jag och Siri var ensamma, och vi tittade lika snopna bägge två på varann.
Igår hörde jag tydligt hur golvet knarrade till på övervåningen.
Min gubbe blev väckt mitt i natten av att någon tog honom i axeln och sa hans namn. Han berättade inte det här för mig med en gång, han är en stor skeptiker och det tog väl emot att berätta för mig vad han upplevt.
Det är en del av vad som händer. För min del är det ingen fara, men jag tycker synd om Siri. Hon är verkligen rädd, eller störd av något. Kanske någon har en ide om vem eller vad det kan vara.
kram 
Rent spontant, min första tanke är att det är en släkting till antingen dig eller din gubbe. Har ni någon som har gått över under det senaste året, som kan tänkas vilja visa er att hon/han fortfarande finns ändå?
Ja jag har funderat på det. Min mans far gick bort den 5 mars förra året. Dom hade ingen bra relation.
Sen gick min moster bort den 31 december. Men jag tror inte det är hon. Hon vilar nog fortfarande.
Sen är det två till som har gått bort som inte är så nära släkt. Dom är farfar och mormor till min dotters man. Men som jag kände.
Man undrar ju.
Jo … har du försökt prata med påhälsaren? Bekräftat att ni har noterat närvaron? Kanske du kunde få en bild av vem det kan vara.
Jag har sagt rakt ut i luften. Att jag har märkt att ni är här. Men stör inte Siri. är ni snälla. Det blir lugnt ett tag, sen smyger det på igen.
Jag säger precis som Nefer, min första känsla var en anhörig som söker kontakt. Kan du sätta det samband till dofter, när det sker osv?
Om du ställer frågan rakt ut (tex) "Om det är en anhörig till oss så skulle vi gärna vilja veta vem det är och om ni vill lämna några budskap till oss" Det namn/den bild som först kommer upp i huvudet "brukar" det också vara - fråga då rakt ut "Är det du xxxxx" och lyssna på känslorna.
Kram på dig! 
Sajtvärd på Övernaturligt
Tack för att ni tittar. Det känns skönt. Jag ska prata med gubben, försöka få honom att vara med på att försöka ta reda på vem det är. Det kanske är hans far som vill visa att han ångrar många av sina beslut. Man har ju sett det på programmet. Det okända. Att oftast är det ju någon som ångrar sig, hur dom var, när dom kommer igen.
Ja gör det, det känns säkert bra när ni vet vad/vem som påkallar er uppmärksamhet.
Jag berättar sen, om det kommer fram vem det är. Kram
Gör det 
Ska bli spännande att få veta vad ni kommer fram till 
Känns som en man tycker jag… första känslan var farbror, kanske far…
Säger som ovanstående, ska bli spännande och veta vad ni kommer fram till :)
"Men det är ju jag, morfar" hör jag när jag läser #0