Min häst..
Asgammalt stall. Stallägaren går igen, han blir sur när folk i stallet inte städar på en gång. Kan höra nån gå på höloftet. Är gammal fornlämning i den byn, där min häst står i hagen är det gamla gravkullar som dom inte har grävt upp. Kan ligga vad som helst där.
Finns även en gammal, gammal kycka med några riktigt gamla gravplatser drygt 100meter från stallet. Sen finns det även en nyare kyrka med nyare gravplatser på andra sidan vägen, nedanför stallet. En liten tjej fick en gravsten över sig och dog för ca 30 år. Tror hon springer omkring i stallet hos hästarna ibland. Även i "lillstallet" - det är den äldre delen som inte är renoverad. Där finns det 4 hästar varav en av dem är min. Där är det nnå som brukar peta en på axeln. Har hänt alla 4 människor i den delen. Det är obehagligt när man är ensam.
Sen har jag och Vera (hästen min) ridit förbi den gamla kyrkan på en stig varpå hon stannade, kollade mot gravplatsen och gnäggade. Det var [i]väldigt[/i] behagligt. Har fått för mig att det är den där lilla tjejen som Vera kollar efter. Pappa berättade om det då tjejen gick i hans klass/klassen under. Så han vet vem det va. Aja, Vera brukar jämnt gnägga åt samma håll, som att hon riktar in sig på just den där stenen.
Sen när jag red sent en annan gång i somras så fick hon panik då det började åska mitt i alltihopa, började hoppa omkring, sen helt plötsligt så gnäggar hon till och går med långa långsamma kliv med huvudet lågt ner och tuggandes på bettet, som att nån gick med henne.
Händer mycket saker, jag har en förmåga att dra till sig saker och jag tror Vera har blivit kompis med den där tjejen. Nån är det som gillar Vera. Justja, i foderboden brukar det ibland luktc som cigarette rök, fast lite mustigare och skarpare i lukten. Ingen i stallet som röker förutom jag, och jag skulle ALDRIG röka i närheten av hästarna.
Vad tror ni?
Slänger in en bild på tjockishästen i boxen, om ni kanske ser nånting runt henne?
Hej!
Ja visst är det många aktiviteter i det stallet, när jag kollade på bilden rös jag till, det verkar vara någon som vill ha ordning och reda på stället.
Är det inte obehagligt med kyrkor och gravstenar runt stallet?
Det påminner lite om hur det var i vårt stall för några år sen, man hörde någon på loftet och direkt efter att man hade sopat, låg det en massa hö och spån i gången även om man var själv.
Jag är ganska ny i detta, men jag får en stark känsla av att någon är där för att se att allt är väl med hästarna, det kan säkert vara den "lilla" flickan, men även någon som är bitter med hur stallet och hästarna sköts, det är nog stallägaren.
Är det så att du, hästarna eller de andra i stallet far illa av det?
Vilken känsla får du i stallet, är det tungt att andas, är det en jobbig känsla eller är det som om någon vill något bra?
"Lyckas med mig och vi kommer alltid vara evigt tacksamma för våra tvivel är borta."
Hejsan!
Jo det är sjukt obehagligt, jag är jätterädd för sånt där. xD Spciellt när en människa som är medial lagt kollade skrämt på mig och sa att nån satt hukad över min axel. Usch ryser när jag tänker på det.
Nja inte värre än att det är obehagligt och läskigt att vara där ensam. Oavsett tid på dygnet men när det är mörkare vid ut och insläpp är det jobbigare. Jag har en allmänt jobbig tid så vet inte om jag är mer lättpåverkad för får såna obehagliga rysningar i stallet. När man hör nån gå förbi en fast man är ensam. Känenr röklukt vid samma ställe. Nån som öpnnar boxdörren mm. Det är lite obehagligt.
När jag kollar på bilden bara, så känns stället besökt. Det jag bara får till mig sådär är en ung man, eller snarare en kille.
Vet du om det funnits munkkloster i närheten förut? Eller nån slags kyrkligt läger för ungdomar och barn?
Fick bilder av barn och ungdomar med kläder som såg lite kyrkliga ut, nästan som en nattsärk.
Kan ju finnas fler där än bara en.
#4 Finns fornlämningar precis bredvid, i hagen där Vera går. Kan det vara nått sånt?
Vet tyvär inte om det har funnits ett kloster där, men kyrkan är som sagt vääldigt gammal. eller kanske var det nånting där innan allt byggdes som står där idag?
Känns som om föräldrar kanske skickat barn till kyrkan på något slags läger eller skola. Det kan ju också vara föräldralösa barn. (+ mindre bemedlade barn)
Men det känns som fler än en ande. Ser en liten busig tjej också, och att den här killen ser efter henne, så hon inte busar för mycket.
Killen brukar sitta i ett stallfönster och har på sig nåt som ser ut som nattlinne eller gamla kläder, som en särk av nåt slag.
#6 Stallfönstret i Veras box?
Ja, fönstret i bilden
hm.. Vera brukar ibland lägga huvudet på sidan vid fönstret och stå och "humma" som när hon blir kliad bakom öronen.
Vissa av "människorna" i stallet kanske gillar Vera.