Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettmedium
Läst 552 ggr
EwaKristina
0

En ledsam berättelse

En av mina vänner ringde mej igår kväll,frågade om jag hade tid en stund för henne.Och då jag hör på hennes röst att allt inte står rätt till så,välkomnar jag henne till en pratstund och en kopp kaffe.Efter en stund anländer hon,och jag ser lite oro i hennes ögon.Min fråga direkt var ju naturligtvis att undra vad som hänt.Hon sätter sig vid bordet,ledsen och börjar berätta.En vän till henne hade besökt ett sk.medium,för en sittning.Och hur det gick för den sk.vännen vet jag inte, men vännen hade bett om information ang.kvinnan!!och detta sk.medium sitter och lämnar ut mycket obehagliga "uppgifter" till denne person, om just den kvinnan som söker upp mej,så ledsen och fylld med ångest.Denna kvinna(min vän) är alltså inte fysiskt närvarande vid denna sittning,och det sk.mediumet sitter helt kallt och lämnar information om

tredje

part.

Resultatet efter den "sittningen"blev att den vännen rusar iväg och lämnar mycket obehaglig information till min vän,vilket fick en del av hennes värld att raseras just då.Samtidigt som hon blir oerhört förbaskad,över både vännen och det sk.mediumet. Vi satt i några timmar,och jag gjorde vad jag kunde för att få henne lugn,sa att detta är inte seriöst överhuvudtaget,berättade hur allt fungerar, och att hon till slut skulle försöka släppa detta.Det sista hon sa innan hon gick,var:

att även om jag vet nu att detta är rent nonsens,så är det något som sitter kvar i bakhuvudet och lurar i alla fall

.Kan tillägga att det var ett tag sen jag var så upprörd som jag blev då./Ewa

Thara
0

Usch, det är sådana medium som gör livet surt för andra.

Tyvärr finns det för många av dom, hade en bekant som berättade liknande saker som hon varit med om och att detta medium även sagt till henne ang  hennes bortgång och hennes sjuka mamma…

Hoppas hon mår bättre och att hon går vidare, det mediumet pratade bara massa strunt för att svartmåla din vän och för att sätta oro i den andres huvud vilket skulle leda till både bråk och onödigt tjafs.

//Må väl.

drutten53
0

ursäkta uttrycket  fy f__ hur kan ett medium göra så…måste fråga er medium nu..har ett medium rätt att säga så som tydligen nu har hänt…har ett medium rätt att gå bakon ryggen och prata nonsen om folk till folk..som sitter på en sittning…vad vann detta medium på detta nu…finner inga ord…sänder mycket värme o kramar till din vän…evakristina…

Thara
0

Jag anser att ett medium vet vad som skall sägas och inte, sånt känner man. Jag anser inte att det är rätt av denne person att göra sådant som kan ställa till skada för andra.

evawa
0

hmm, ja det var en ledsamt att läsa. Om jag vore henne så skulle jag söka upp det där mediumet och be om en förklaring!!

sorgligt

EwaKristina
0

Ett seriöst Medium arbetar ABSOLUT INTE på detta sättet! Ett seriöst Medium lämnar ALDRIG ut Information om olycka,ev,dödsfall,eller andra tragiska händelser i framtid.Vet att det är på gång med ett MEDIUMFÖRBUND,där jag tror att allmänheten kommer att verkligen upplysas i hur ett Seriöst Medium arbetar.Att människor som känner behov av att besöka ett äkta Medium,kan få rekomendationer och i samma andetag känna sig trygga,redan innan besöket.Och ännu tryggare och i stark förvissning om att livet efter detta fortsätter,fast i en annan dimension,Andevärlden, där våra nära och kära vakar över oss alla i ljus och kärlek!!/Ewa

rosmarin90
0

Hej sånt här är riktigt upprörande och skrämmande. Problemet är ju att precis vem som helst kan kalla sig medium. Vilket också verkar vara populärt idag. Samma sak med healers och naturterapeuter. Men att fråga om utbildningar är bra, eller om man söker medium fråga de andliga föreningarna. Dessutom kan man ju faktiskt avbryta sittningen och gå därifrån om det är horribelt. Är man inte nöjd ska man inte betala heller.

Information och upplysning är nog bästa sättet att få bort detta. Se till att man får veta lite innan om den man ska gå till. Av såna som besökt mediet tidigare. Tror efter vad jag hört att det inte är så bra att gå till de som annonserar i dagspressen, speciellt inte de kringresande. Det var nåt program på Insider om några som kallas maraboumännen. de hotar en med magi Förvånadom man inte betalar tydligen. läskigt värre….

Men även information om hur medier brukar arbeta är bra..Det finns ju etiska regler och att prata om närståendes eller sitterna död är inte okay. Inte heller sjukdom eller att ge information om tredje part. Det här gäller även när man lägger Tarot. Relationer kan man såklart titta på men då handlar det mer om ens egen roll i det hela.

Vi håller på att blida ett mediumförbund och där kommer man att kunna läsa om hur förbundets medlemmar arbetar och vilka etiska riktlinjer som gäller.

Inom naturmedicinen finns det olika yrkesförbund så söker man nån seriös kan man höra med de förbunden.

Sen har vi Svenska Reikiförbundet där förbundets medlemmar finns listade.

det vore inte helt fel om det bildades ett Tarotförbund också…

ljus Rose

flymybike
0

Ewa Kristina du skriverett seriöst medium arbetar inte på det viset……..hur kan det komma sig att när jag kommer till en andlig mässa, det som allra mest drar folk, o har långa köer till sin egen "motttagning". bratar just om olyckor o dödsfall. är det för att imponera ? Jag ger inte mycket för det.

EwaKristina
0

Tusen tack,Rosemarin90,för att du klargjorde Informationen ang.Mediumförbundet./Ewa

EwaKristina
0

#7 Blandar mej inte med sådant,så jag kan inte svara dej,Flymybike….eller så förstår jag inte riktigt din fråga…./Ewa

flymybike
0

Ewa Kristina vill du inte kommentera mitt ?

Den var avsedd för dig.

rosmarin90
0

Varsågod EwaKristina Glad

Flumbike det är skillnad på medium och de som lägger tarot eller gör andra läsningar. Ett medium lämnar buskap från andra sidan en tarotläggare ger dig vägledning, ser saker i korten runt omkring dig. Seriösa tarotläggare lämnar inte heller budkskap om död och sjukdom.

Jag har varit och spått mig många gånger men aldrig fått den sortens budskap. Även på mässor……..

ljus Rose

EwaKristina
0

Jaha,nu såg jag en annan sorts mässa framför mej,i och med att du pratade om olyckor och olycksfall*L*Men så mycket kan jag säga,har bara varit på en enda mässa, i Borlänge,där ett Medium fanns som var oerhört duktig och Seriös.Denna kvinna var fullbokad,vilket jag kan förstå,medans andra hade ett fåtal besökare./Ewa

Elisabeth-J
0

Det här gör mig verkligen ledsen! Jag kan inte förstå hur man kan säga saker varken om tredje part eller olyckor och död till andra som skapar kaos och ledsamhet! Som rosmarin skriver, det finns etik och moral som är oerhört viktigt att följa och vi ska hjälpa människor, inte såra, skapa ledsamhet eller kaos!

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

mosterMimmi
0

Jag tycker också att man inte frågar om andra om man går till ett medium och att den s.k mediumet lämnar otrevlig och upprörande information gör att jag starkt misstänker att det inte var en så trevlig eller andlig/balanserad medium som kvinnans s.k vännina besökte.Man beter sig inte så som mediumet har gjort mot sina medmänniskor. Det är inte i ett rent syfte!

Din vännina måste rena sig så att det inte fastnar i bakhuvudet. Skölj väck det otrevliga, allt folk säger är inte sant, det "mediumet" har sagt är inte sant. Egentligen borde hon ju konfrontera "mediumet" och ställa henne till svars. Det kanske har drabbat fler eller kommar att drabba fler.

EwaKristina
0

#14 Troligtvis kommer det att ske…konfrontation alltså!

mosterMimmi
0

Bra, skitstövlar skall alltid namnges och konfronteras så att de får konskekvenser av sitt beteende.

<

River-Lord
0

Ett seriöst medium förmedlar inte budskap om
död, olyckor och olycksfall.. så enkelt är det…

"flymybike".. Vet inte vilken mässa du har hamnat på *L*
Men dom som jag har besökt under alla åren.. har jag inte hört
om "olyckor o dödsfall" budskap.. Men ..vem vet har kanske missat dom.. dè ju många folk på en mässa..Glad

/RL

Tiia
0

#1 Otrevligt….man gör bara inte så

Perla
0

Jag tror jag har sagt det tidigare i någon tråd att jobbar man med människor så är det självklart att man följer de etiska och moraliska normer som finns givna.

För mig, som jobbar med medial vägledning är det givet att inte tala om sjukdom och död och den vägledning jag ger riktar sig också enbart till kunden vilket jag informerar kunden om i samband med sittningen/sessionen. Jag förtydligar också när detta behövs, att det finns områden som jag inte är utbildad inom och därför inte kan uttala mig om något som rör dessa. (T ex psykisk- och fysisk sjukdom eller alternativ medicinering med naturläkemedel.)

Nu vet jag inte hur det är för er som jobbar som medium men jag möter ibland kunder som vill veta om jag ser saker om människor omkring dem. Där gäller det att vara stark och sätta gränser för en del kan vara väldigt påstridiga och även försöka manipulera fram att man svarar. I början av min "karriär" hände det t o m att en del kunder blev riktigt ilskna och kände sig missnöjda med sessionen om jag inte hade talat om något om dem som de ville veta något om. Känner man då den minsta form av prestationskrav eller har (omedvetna/ouppklarade) behov av att vara omtyckt kan det vara lätt att trilla dit i en sån situation.

Ett av de problem som finns idag med den här typen av verksamhet är att den består av människor som ser, inte bara på medialitet och mediumskap på olika sätt utan även har olika uppfattning om vad som krävs av en själv när man jobbar med den här typen av möten.

Ett förbund är nog bra, men ett och kanske ännu hellre flera, fungerande nätverk för alla som jobbar seriöst i alla former av medialitet  (dvs inte enbart lägger stjärnor för vänner och bekanta eller "ser" så där lite för husbehov) tror jag skulle kunna förhindra en del av den avundsjuka som finns liksom det skulle kunna stärka yrkesrollen och sprida information om hur man jobbar för att på bästa sätt bemöta kunderna.

galdra
0

Alltså så lågt gjort!!!!När man går till ett medium är det för min del att ta sats och våga…Det är en stor grej…Sen är man väldigt sårbar och utsatt som kund.Jag ser det som att gå till tandläkaren man kan inte riktigt kolla att dom gjort ett bra jobb .Utan man måste helt enkelt lita på personen.Att missbruka detta stora förtroende man får av en annan människa finns det inte ord för.

Magi-cat
0

Förkastligt. Jag finner inte ord.

Ibland undrar man om "merdier" och vad de nu är för något lämnar ut så  mycket snaskiga detaljer om andra bara för att imponera och visa hur "duktiga" de är. Vilket visar hur små de i själva verket är.

Även som tarotläggare får man mycket ofta frågor om andra personer och då förklarar jag varför jag inte pratar om andra, icke närvarande, utan endast den personen som frågar själv, som jag har framför mig eller i telefonen.

Min uppgift är inte att visa hur "träffsäker" jag är och hur mycket jag kan få fram av korten för att bevisa min egen förträfflighet. Min uppgift är att få personen som frågar att må bättre och/eller bidra till att  ge honom/henne verktyg att ta tag i vad det nu är som behövs.

Ens eget ego måste vara i bakgrunden i allt medialt/andlgt/psykiskt arbete.

Hoppas innerligt den här kvinnan som blev så drabbad och olycklig kan lämna det här bakom sig snart…

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Perla
0

Citerar ur ditt inlägg:

"Min uppgift är inte att visa hur "träffsäker" jag är och hur mycket jag kan få fram av korten för att bevisa min egen förträfflighet."

"Ens eget ego måste vara i bakgrunden i allt medialt/andlgt/psykiskt arbete."

Håller fullständigt med dig om att det är bland de viktigaste att vara medveten om när man jobbar medialt.