budskap
Jag undrar hur man ska tolka när man får låtar i huvudet? Jag får emellanåt till mig en låt som jag inte ens lyssnar på eller av annan anledning, jag har hört att det är ett slags budskap, att man ska lyssna på texten osv. Men en del av dem låtarna jag brukar få till mig förstår jag inte alls vad det innebär.

Lyssna till texten och innebörden, skriv gärna ner det för det kan vara ett budskap som du förstår vid ett senare tillfälle. Ibland kan det vara lite kryptiskt och då tar det ett tag innan man förstår innebörden. Dem skojar ju en hel del med oss också =)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Jag försöker att lyssna på texten och innebörden, men i vissa låtar tycker jag att det inte stämmer, håller inte alls med dem ibland. Är det vanligt att man brukar få till sig låtar eller beror det på hur mottaglig man är för det?
Hallå!! Ingen som vill svara?

#2 Det är nog ganska vanligt men alla är inte uppmärksamma på att det kan vara budskap ibland.
Elisabeth
Okej, jag får väl invänta o se vad det betyder för det är en låt som jag har gått o nynnat på i ett par dar, jag både förstår och inte förstår budskapet i låten och det tycker jag kan vara lite frustrerande, men det hjälper ju inte att bli det heller så jag får väl låta det vara.

#5 Ditt tålamod kanske prövas nu 
Elisabeth
isåfall är mina guider experter på att prova mitt tålamod för det gör dem hela tiden tycker jag

Jag tror att det är en del av utvecklingen Sofie, att tålamodet prövas 
Är det så för alla i sin mediala utveckling? Att tålamodet prövas för det krävs ju verkligen tålamod med det mediala har jag märkt.
Jag behöver ju hjälp med mitt tålamod som inte är så bra, kan någon här ge tips på hur man får bättre tålamod med saker o ting?
#9 I min erfarenhet är tålamod en av de viktigaste "läxorna" man måste lära sig. Att träna tålamod, det är nog bara att försöka slappna av och ta det som det kommer. Träna mycket, sätt upp tider varje dag då du tränar det du vill bli bättre på. Och träna för att det är kul, inte BARA för att du ska nå ett specifikt mål!
#10 Tack för tipset!
Åter igen det här med låtar: Jag kan inte låta bli o skratta. Jag har varit förkyld nu i över en vecka och nu när jag sitter framför datorn så får jag den där lilla låten från svt i huvudet, en liten gubbe som går fram till en anslagstavla och nyser på den, jag har fått den i huvudet innan också, men förmodligen så skojar dem bara med mig lite..känns ju så iallafall
Kan det vara så som jag skrev om i föregående ruta om låtar? Eller kommer det från mig själv?
#12 Det kan nog bara du själv veta egentligen.
Ja det är väl så…
lite på samma linje, jag brukar höra musik trots att jag vet att de inte finns musik på. Typ när jag är i stallet ock sånt…

Idag har jag fått Alanis Morisette (stavning) på hjärnan. HELA DAGEN, gått rutn och sjungit "it's like ten thousend spoons when all you need is a knife". Tilläggas ska att jag har inte hört den låten på år och dag!
hehe…det här var en rolig tråd…jag har själv ofta "låtar på hjärnan" (ofta en låt man inte ens gillar) och ibland börjar jag nynna på en låt precis innan den spelas på radion. En gång i tiden läste jag psykologi och fenomenet med att låtar fastnar förklarades då som en form av tvångsneuros närmare bestämt tvångstankar, förstås i en lindrig form men ändå…
Jag tycker att det låter mycket trevligare att det är min guide som meddelar sig än att jag behöver en hjärnskrynklare!!!

#16 skedar symboliserar barn och ungdomar, knivar symboliserar män. Kanske att det bara är många barn kring dig men att en man är det enda du behöver nu? =)
Elisabeth
En låt som har satt griller i mitt huvud för några dagar sedan var: Tommy Nilssons låt Öppna din dörr..betyder det då att jag ska öppna mitt hjärta då eller? Jag känner att man kanske inte öppnar sitt hjärta för vem som helst heller? Om det kan vara något mer som låten betyder också..

#18 - Det lät sjukt vettigt, med tanke på att jag extrajobbar som ledare i ett stall :P Har dock kille, men tyckte det lät bra ändå!
#17 - Ja hellre ngn som vill "tala" med mig än psykolog xD

Kan det inte vara mera känsla du får när du hör musiken. Tänk på den först och främst och se vad det säger dig. Ibland så kan känslan säga mer än orden man får till sig.
#21 Ja känner så att det kan handla om att öppna sitt hjärta för låten handlar delvis om det så det är därför jag tänker att det kan vara så..

Är du påväg in i ett nytt förhållande? Eller att fördjupa ett du redan har. Eller är det att mera öppna och följa ditt hjärta när det gäller gåvor du fått?
# 23 Nä det är ju det jag inte är..jag har ingen kärlek i mitt liv just nu, det är därför jag är fundersam över texten..men det kan ju också betyda att jag ska följa mitt hjärta vad det än gäller..

För en dag sedan när jag mediterade så hörde jag Thomas Ledins låt "Det finns inget finare än kärleken". Jag blev så rörd.

#24 Kanske det är en kärlek på väg in i ditt liv och att det är därför du behöver öppna upp ditt hjärta för att vara redo att ta emot den kärlek som kommer?
Elisabeth

Ja, det är nåt gå G. Som du också kunde läsa nyss när jag skrev om min dröm. Härligt skulle bli så glad då. Har längtat och väntat i flera år nu.
#26 Ja du Elisabeth..man vet ju aldrig
Jag har en stark längtan efter att få träffa kärleken så jag hoppas att det kan betyda att det är någon jag kommer att träffa snart..när det e meningen..

#28 Spännande!!! Du får gärna "skvallra" för oss här när du har träffat han med stort H =)
Elisabeth
Elisabeth: Va go du e
Ja om jag träffar han så kan ju "skvallra" lite..fniss..
Kram
Hej igen!!
Nu e det en till låt som jag har gått o nynnat på i flera dar..Den heter: Hearts on fire..refrängen går så med den texten så det e mest refrängen som jag nynnar på..Alltså ännu en kärlekslåt som handlar om mitt hjärta..hmmm..Är detta mer budskap som jag får till mig om kärlek eller handlar det enbart om mig själv..kärleken till mig själv?

#31 Ett ordspråk säger ju att man måste älska sig själv innan man kan älska någon annan! 
Elisabeth
Ja då handlar det nog om kärleken till mig själv..men jag vågar inte lita på att dessa låtar jag får i huvudet är riktiga budskap..men det verkar som att de låtar jag får i huvudet beskriver något om mig ändå..Jag tror nog att jag tänker för mycket..