Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 4834 ggr
[Baubo]
6

Undrar

Hej!

Det är en sak som jag undrar över. När jag läser här så märker jag att många tror på andar, men inte på onda andar. Hur kommer det sig? Allt kan väl inte bara vara  kärleksfullt och gulligt rosa-skimmrande i andevärlden? Jag menar inte att såra eller provocera, men jag tycker verkligen detta inte kan hänga ihop. Nån som vill dela med sig av sin syn på saken?

Fjäril
1

Hej Baubo!

Det är en bra fråga du ställer!

Det är väl klart att det finns andar som inte ger oss en positiv energi, men samtidigt så attraheras man av en positiv energi, så ser jag ingen anledning till att diskutera en "ond" energi.

Kan du specificera mer hur du menar? I vilket sammahang borde man tala mer om en "ond" energi?

Fjäril

Sajtvärd på Övernaturligt

Cocoscream
0

De FLESTA andar enligt mig är vänligt inställda och mest bara nyfikna. Men det finns även " onda andar" som de tre i mitt stall. Dom suger upp all energi för en så fort man kommer ut i ladan…

Min åsikt iaf.

Med vänlig hälsning, Petra

Hundarna- www.paradisemittelspitz.n.nu

Hästarna- www.paradiserehab.weebly.com

tarotlasse
4

Det finns många delade meningar om detta min egen erfarenhet är att det är bara en enda stor kärleks fullhet på andra sidan och att alla är otroligt hjälpsamma och kärleks fulla.

Att när man går över till andra sidan får man en helt annan insikt och empati.

Men när anden visar sig för oss vill den ju bli igenkänd och kan då  även visa sina dåliga sidor.

Hade en kvinna på en sittning för ett tag sedan där anden visade sig som ondskan själv det var inte alls ngn behaglig upplevelse för mig som medium.

Men Kvinnan kunde känna igen anden som sin pappa som misshandlat kvinnan  och utsatt henne för sexuella övergrepp från hon var barn tills hon bröt kontakten med honom i tonåren.

När anden blev igenkänd så kom denna enorma kärlek och hans var så ångerfull och bad så mycket om ursäkt för sitt handlande under sin livs tid.

Kvinna sa ju efteråt att hade jag beskrivit denna ande som så kärleks full och hjälpsam som den visade sig vara hade hon alldrig känt igen sim pappa.

Därför visade han denna ondska bara för att kvinnan skulle veta vem det rörde sig om.

Men oftast beror dessa onda andar på missförstånd i andens kominikation med oss att vi tolkar det dom visar fel.

Som vid ett tillfälle en person som var livrädd för en ande som knuffade henne ner för trappan i det huset dom bodde i.

Denna ande hade vid ett flertal tillfällen knuffat kvinnan  i traappan så hon var vettskrämd.

När vi beskriver Anden kan mannen i huset genast känna igen denna ande och den anden avled av en hjärtinfarkt i trappan och ramlade ner för trappan.

Så ingen ond ande utan en ande som vill bli igen känd o då visade hur han avled.

Anden komunicerar med alla våra sinnen även känseln därför hon så tydligt kände denna dödsorsak men trodde ngn försökte putta henne.

Vid ett annat tillfälle när en boende hade väldigt mycket ande aktitiviteter i sin lägenhet och där hon upplevde en ande som taffsade henne mellan benen.

Vilket inte är så kul ju när jag kommer dit och beskriver anden och kvinnan kan känna igen beskrivningen som sin bror.

Men säger att brodern skulle alldrig göra ngt sådant som att taffsa på henne.

Så jag frågade kvinnan om mannen hade haft några underlivs besvär.

Kvinnan säger då att manen avled av prostata cancer.

Så det var inget taffsande utan anden som i sin kominikation ville visa vem han var   och vad han avled av o på det viset bli igen känd.

Så ingen ond ande utan en nära och kär anhörig.

Är så ofta man möter dessa andar som blir feltolkade eftersom vi inte vet hur dom kominicerar men även många medium som tolkar detta fel.

Jag blev vett skrämd vid ett till fälle då jag upplevde att en ande försökte strypa mig.

Men klienten sa att denna person hade hängt sig så jag som tolkade andens kominikation helt fel.

Men sedan så vid ytterst ytterst sällsynta fall kan man stöta på en jordbunden ande som inte vågat gå över till andra sidan.

Dom är fruktansvärt rädda och har en fruktansvärd ångest och dom kan bli våld samma i sin rädsla.

Det är fruktansvärt  obehagligt att stöta på dessa vilsna själar men även om dom kan ge sig på mediumet med våld så är dom inte onda.

Dom är helt enkelt vettskrämda för att gå över till andra sidan av olika skäl.

men när man väl hjälpt dom över så är dom så tacksamma och kärleks fulla  så absolut ingen ondska.

Som jag brukar göra jämförelsen om en person mist ngn nära i en olycka och i förtvivlan och chock ger sig på räddnings personalen med sparkar o slag är då personen ond.

Dessa vilsna andar är mycket sällsynta och dom är rädda för att gå till andra sidan av olika skäl.

Vid ett tillfälle så  ville inte anden gå över eftersom han var rädd för sina föräldrar som fanns på andra sidan eftersom han varit utsatt för misshandel och sexuella övergrepp av båda sin föräldrar så ville han helt enkelt inte möta dom igen.

Vid ett annat tillfälle så rrde det sig om en präst som inte levt som han lärt ut.

Denna präst var fruktansvärd rädd för att gå över eftersom han var övertygad om Guds straff och att han skulle hamna på ett varmare ställe.

Så rädslor som gör att dom inte vågar gå över inte att dom är onda.

Träffade ett mycket välkänt  Tv medium  som arbetar för Engelsk tv som även gjort tv program i Australien o USA.

Han sa att under dom 40 år han arbetat som medium hade han stött på vilsna andar vid 2 tillfällen vanligare är det inte.

Men så vanligt att man som medium så fort det blir lite obehagligt tror det rör sig om en vilsen ande men att anden inte alls är vilsen utan vill visa vem den är genom sina minnen och som vi då tolkar fel.

Lasse

[skymningsaga]
1

Jag har aldrig stött på någon "ond" ande. vilsen.rädd, bestämd, ilsken. Men inte "ond".

Det ordet förknippar jag med mycket hemskt.

Annars är det mest någon som vill prata eller komma med råd. Det är nog lite överspelat från media tror jag.

Fjäril
1

En "ond" ande är något vi har skapat själva. Det är vi människor som skapar ondska.

När man sedan lämnar jordelivet så finns det dem som bär med sig dessa känslor, som kan upplevas som "ont för oss här på jorden. Det finns ingen anledning att överhuvudtaget tänka så tycker jag.

Men det är en bra fråga och det delas olika uppfattningar om det här och då är det så det ska vara.

Lejonhjarta
0

Om, jag säger om då jag själv inte märker eller känner av denna själv, vi har någon hos oss så är den inte snäll iallafall… Ond är de kanske inte men skrämmer min dotter och fortsätter trots att hon säger ifrån…

Min kompis som känner av den säger att den känns inte god d lilla hon kännt… Känns kall säger hon, men ond kan hon inte säga…

tarotlasse
0

Ja det man inte har ngn kunskap om blir man rädd av inget konstigt med det.

har varit på hem besök där dom boende varit jätte rädda för en ond ande som besökt dom när vi beskrivit en mormor så har rädslan försvunnit.

Så som nämdes i ett tidigare inlägg vi själva som skapar dessa onda andar och rädslan inte ande världen.

Kyla har inget med ondska att göra ande världen är energie.

Energie kan vara både värme o Kyla andevärlden visar sig som den lättast blir uppmärksammad på är det kallt i ett rum visar den sig  som värme för att vi ska kunna lägga märke till skillnaden samma sak är det varmt i rummet kan den visa sig som kyla för att bli uppmärksamade.

Så har inte med godhet o ondska att göra samma som en Healer i  bland kan man känna värme från healingen o ibland kan man känna av kyla från healingen.

Viss healer ger bara värme och andra ger bara kyla så har inget med ondska eller kärleks fullhet att göra.

Vi har själva  i vår trance cirkel mätt tempraturen vid andekontakterna för vissa gånger kunde vi känna en värme och i bland kunde vi känna en kyla ändå samma ande som visade sig.

Så vi funderade på var det vi själva som inbillade oss att det blev varmare eller att det blev kallare.

Så vi tog in en termometer i cirkeln och vi inbillade oss inte i bland kunde tempraturen öka med 4 grader i bland minskade den med 4 grader.

Samma sak när ande världen visar sig som ljus skuggor eller som mörka skuggor  så har det också med hur dom lättast syns för stunden inte på om dom är onda eller goda.

Lasse

[skymningsaga]
3

kanske är någon som vill något lejonhjärta och din dotter utstrålar nog ljus som denne dras till samt då hon även kan vara känslig.

Jag har ett tips. Ibland kan jag inte få kontakt och då ber jag dem att lämna sitt budskap i form av musik eller en låt. Så helt plötsligt kan jag få en låt text i huvudet som bara ljudar i huvudet som en låt som fastnat på hjärnan och ibland en låt jag aldrig hört men det är låtteten som brukar symbolisera medelandet. kan vara ett tips.

Lejonhjarta
0

Tackar.Glad

[SporeDiatrymisss]
0

((((((((((((((((((((((((((ummm en grejs bara, man skapar och förbrukar sin egen energi, antar jag? Men man få tänka hur man vill OBS!!! jag vill INTE vara nedtryckande eller kränkande, jag är VÄLDIGT försiktig…))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Smålänning
1

Jag själv tror både på det onda och goda. Men det är för att jag tror på en religion där både ondska och godhet finns.. Med det menar jag inte att människor som blivit andar är onda. Finns andra andar som inte är mänskliga, det tror jag. Ja, ni gissar rätt, jag tror ändå på en del i de bibliska texterna och andra som också beskriver ondska. Man ska dock inte fokusera på det onda, man ska inte ge näring till ondskan utan ge näring till kärleken, godheten, positiv energi. Många här tycker inte om demonsnacket, därför tycker jag att man inte behöver tona upp detta. Finns många unga personer här också. Man ska inte skrämma upp folk, det har hänt för mkt i historian redan:(

Peace

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Cocoscream
1

# håller med dig även om jag kanske inte går efter Bibeln, där det finns godhet finns det ondska..

tarotlasse
2

Jo visst finns det mycket ondska i Biblen så mycket ondska och rasism så den är faktiskt är olaglig  men  den har dispans från tryckfrihets lagen.

Det finns mycket intresant i Biblen men jag tror inte på deras skrifter på ondska och på en hämndaktig Gud.

Jag tror inte på ett Helvete som sydare skulle hamna i.

Utan var ett sätt för prästerna att hålla folket i schak i moral o tukt.

Jag tror själv på en kärleks full och förlåtande Gud inte denna starffande Gud som beskrivs i Biblen.

Även Jesus rasade ju mot flera av Biblens regler o var i frågasättande till prästerskapets makt och gick bärsäkar gång i ett tempel.

Jesus stoppade även en stening av en kvinna och sa att den som var helt synd fri skulle kasta första stenen.

Även om det står i biblen att guds straff var stening så delade inte Jesus samma tro.

Finns mycket grymhet och ondska i det gamla testamentet.

När man som medium får kontakt med Andevärlden och dom som befinner sig i ljuset så finns det både våldtäckts män och mördare där.

Så alla är välkomna dit oavsett vad man har gjort här på jorden.

Men står även i Biblen att den som sysslar med andekontakt o symbol tolkning ska straffas med döden.

Men i biblen kan du finna hur många exempel som helst på symbol tolkning och ande kontakter  så för vem gäller Guds lagar igentligen ?

Lasse

Cocoscream
1

#13 om du läser så står det att jag INTE tror på bibeln, men att det finns både gott och ont. ;)Trots farmors envisa försök till att få mig troget kristen. Jag delar mer eller mindre wiccatron med elementen och anden.

Köper helt det att både mördare och präster "lever" tillsammans i andevärlden, tror inte på en himmel och ett helvete och att allt är delat i svart och vitt. Däremot tror jag att det finns andar som inte vill personers bästa, dock att de har en anledning. Som i mitt stall på logen där det "spökar", känns mest som dom vill vara ifred och tycker att man stör. Man får liksom en ovälkommen känsla över sig som kan kännas ganska obehaglig vissa gånger.

Men jag är inget medium, bara ganska mottaglig för att känna av andar, förstår dock oftast inte vad de vill ha ut av mig, tyvärr. :/ Tror dock att med dessa andar att jag prickade rätt då de inte "ger sig på" mig efter att vi delade av ladan med en vägg, däremot känns det som om någon surar o e grinig om man måste gå ut dit och hämta något.

Denna kommentar har tagits bort.
Fjäril
2

Enligt mig kan jag tycka att det blir lite fel med en tro att det bara finns goda ting, snarare istället inse att det faktiskt kanske finns en "negativ" sida också. Men samtidigt så anser jag att man heller inte behöver fundera på vad det finns för ondska, utan hellre leva som om det bara fanns goda ting (på andra sidan) , vi blir inte lyckligare för det, men det kan vara bra att veta. (med det också hålla sig ifrån det mörka) Mörkret skyr det som ignorerar dem, till skillnad från om man bjuder in och faktiskt är "intresserad" För mig finns det en sida av allt. Sött, salt, glad, ledsen osv. Jag tror att om man tänker rent "logiskt" (lätt för oss att säga som tror) så förstår man nog att det kan inte bara kan vara här på jorden som det finns sk "ondska" Vad startade ondskan, kom den av sig självt? Men återigen - lika attraherar lika och det finns ingen anledning att forska i det då vi inte behöver veta, vad hjälper det?

Smålänning
3

#16 Jag håller med dig fjäril. Jag har själv svårt att uttrycka mig och folk kan missuppfatta. Du sa det bra.

Man ska veta att det finns, men inte ge det någon energi.

När jag var aktiv inom kyrkan så sa de samma sak, att man inte ska "rota" i ondskan. Men dock vara medveten om den finns. Det kan jag faktiskt köpa.

Jag ber inte om ursäkt att jag tror annolunda än andra… det kanske därför jag känner mig så hemma här;)

Har blivit så bra bemött här och OFTAST ingen klankar ner på att jag tror på den Treeniga Guden. Så skönt att kunna dela funderingar som man inte alltid kan göra i kyrkan…tyvärr:(

"Allt har sin tid"

www.trotthet.ifokus.se

Fjäril
2

#17 Ja, vi alla tycker olika och det är det som är så bra på forum, man delar erfarenheter. Jag har läst Bibeln förr, eller läst och läst, men en sida av släkten gick i kyrkan, andra delen var insatt i andra religioner. Jag tror att lite av det har gett mig ett perspektiv på hur jag själv känner. Jag tror på Gud Fader, Gud Moder och den heliga Anden. Det är genom den tron som har gjort mig till den jag är idag.

tarotlasse
1

jag tror på Gud jag tror på Jesus och jag tror på Mohemmed Bhudda men jag tror inte på religon.

Jag är Spiritualist och håller mig till den Spirituella kyrkan även om det är en religon.

Spirituella kyrkan accepterar alla religoner Vi anser att vi har samma gud alla och olika profeter och olika religoner beroende på olika kulturer.

Så samma sak oavsett tros uppfattning alla är lika välkomna.

Religon i dag är ju en makt kamp om vems Gud som är starkast och över 90 % av alla krig har en religös orsak.

Inte  ens Kristna kan komma överens utan skapa boldiga blod bad mellan protestanter o katoliker.

Så om ngt är ondska så är det religon o en makt kamp om vems Gud som är den riktiga.

I mellan östern har  kristna Muslimer o Judar slagits emot varandra i över 2000 år o lär väl fortsätta i 2000 år till o lär väl inte acceptera varandra då heller även om Biblen o Koranen är väldigt lika är ju i stort sätt bara namnen som skiljer sig åt.

Lasse

Fjäril
2

Jag "tror" inte på religioner, men däremot tror jag att alla synsätt (alla olika sätt att tro på) går hand i hand. De flesta verkar åt samma väg. En dag möts vi längs våra olika vägar vi har gått. Det finns nog en tanke med det - att vi ska gå olika vägar för att samla olika erfarenheter.

Smålänning
2

Lasse vill du dra fakta om bibeln så har jag en vän som är väldigt duktigt på detta och kan både förklara skillnaden på koranen och bibeln som han har läst. (inte jag) Det var en Stor skillnad. Du kan få han emailadress. Jag själv är inte så bra på fakta, jag tror.

Oftast märker man om personen i fråga respekterar den andres tro, när man säger att man tror på bibeln el liknande…antingen får man massa "skit" över sig (bibeln är roten till allt ont, tempelriddare, katoliker mm) eller tycker den andre att det är intressant och inte är som skeptikerna som inte respekterar tron.

Ja Lasse, i dina ord märker man en ilska över de kristna eller? Lära sig älska är viktigt även om det är svårt. Jag är inte alltid bra på det…tyvärr. Men viljan finns ju där.

Ödmjukhet Lasse är en bra sak och tyckt att du är det i de svar jag läst av dig, men just nu tar jag lite illa vid mig, för ingen ödmjukhet finns i dina ord.

Men hoppas du har en skön helg!

Tycker fjäril har en bra stycka om det tråden handlar om.

"Allt har sin tid"

www.trotthet.ifokus.se

tarotlasse
1

Nej jag har absolut ingen ilska mot kristen domen och jag är fortfarande med i Svenska Kyrkan eftersom jag tycker dom gör ett enormt viktigt arbete i vårt samhälle.

Både i deras barn och äldre värksanhet det finns jätte bra präster som har väldigt öppen syn  och intreserade för detta med Mediumskapet som jag sysslar med men finns även dom som tycker motsatsen.

Har även haft besökare för medial vägledning från svenka kyrkan vid ett flertal tillfällen.

Men jag tror inte på Biblen och den tolkas så olika från person till person även inom samma kyrka så en bok bäddat för att tolkas på det sätt som passar den enskilde personen bäst.

På ena stället är det en synd att sia och  tolka symboler och på det andra stället så tolkar man framtiden i sädeskorn så  motsatta budskap på så många ställen i Biblen.

I ena stället så motsäger man detta  med reinkarnation  på ett annat ställe kan man läsa att Johannes döparen är återfödd och har  levt ett tidigare liv.

Samma kan man läsa att Jesus levt ett tidigare liv och var med Moses och hittade stentavlorna.

Hur kan man på ett ställe förneka en sak o på andra ställen skriva att det förekommer.

Så dubbla budskap så många gånger i Biblen så bäddat för tolknings fel.

Läser du den nya Biblen och jämför den gamla så kan du även finna att det finns klara skillnader på hur man översatt orden och på det sätt förändrat vissa handlingar .

Nu kommer jag inte i håg vilka stycken det gällde men det var ett flertal ställen vilket en präst påtalade i ett religons forum.

Han hänvisade till alla dess Bibel stycken och jag kollade själv eftersom jag både den gamla och nya Biblen.

Så hur mycket förändringar har det gjorts text mässigt under åren och när man översatt Biblen från språk till språk tills den Svenska versionen tryckts.

Jag får inte enligt biblen hjälpa mina med mäniskor med vägledning  eller healing med hjälp av ande världen o Gud.

Däremot får jag åka till Danmark eller Norge och skaffa mig slavar.

För det står i Biblen att Gud tillåter att man har slavar bara man hämtar dom från grann länderna.

Därför jag inte får i hop detta med biblen längre.

En omordern bok som inte går att följa i dag för då hade jag fått läsa Biblen inom galler försedda fönster.

Men jag tror på Gud och jag tror på Jesus och jag tror på den goda o förlåtande  guden o inte den onda  hämnings fulla guden som faktiskt Biblen beskriver Gud.

Lasse

Smålänning
0

#22 Vet inte alls vilka stycken, du läst. Var nog 7 år sendn jag läste bibeln… Men jag tycker den har mkt att ge ändå, även om den har översatts till många olika språk. Man får lära sig grekiska och armenska (stavning fel?) för att få den bästa tolkningen. Har fortfarande många vänner inom kyrkan. Så där kan jag få hjälp om jag vill.

Tycker oxå den säger emot sig. Men att bibeln beskriver Gud som ond, det gör den inte…eller jo, men inte bara. För du har du ju inte läst på.

Jag får väl inte ihop det alltid heller, vilket jag tror är bra ibland. Att man inte följer andra blint. Jag kan tro på saker ändå, som en guidebok.. Även om jag inte tycker eller lyder Gud så betyder inte det att Gud har rätt.

Har en mer tro på Gu själv än på bieln. men den innhåller mkt historiska dokument, ändå 52 böcker plus de som inte fått vara med. (det är ju lite mysko)

Enoks bok har du läst den? Verkar intressant..

Du skriver så långa svar, har ibland svårt att läsa så långa…mina pskykiska besvär antar jag.

Men det är ju inte bara i bibeln som det står om ondska, det vore ju konstigt.

Men jag tror jag avslutar här, off topic. Men vill du prata så är jag öppen för pm. Är ju intresserad av det mediala mer och mer och synd att det ska sluta pga folk ska kritisera min tro på Jesus Gud Helige ande.

Men hoppas vi kan samtala om något som vi båda brinner för ist.

"Allt har sin tid"

www.trotthet.ifokus.se

tarotlasse
0

Ja det är jätte länge sedan jag läste Biblen senast  jag har läst hela pärm från pärm vid ett tillfälle o sedan så blev det väl nästan halva vid nästa tillfälle.

Men som sagt vad många år sedan.

Biblen visar ju som sagt vad både det goda och det onda.

Men om alla syndare hamnar i Helvetet så varför kan jag på en stor seans finna den gulliga mormodern som inte gjort en fluga för när  och en mördare o grovt kriminell på samma plats och båda så kärleks fulla.

Även om den ena var en välkänd gangster och hade nog syndat mer en ngn annan.

Men ändå fanns han i ljuset så en av orsaken till att jag har svårt att tro på en god o ond sida i ande världen.

Plus att jag under alla år som medium alldrig stött på en ond ande.

Däremot har anden kunnat visa både onda och obehagliga handlingar om sitt liv för att bli igenkänd.

Jag har vid ett par tillfällen stött på dessa jordbundna andar och vid 2 tillfälen där dom var mycket våldsamma  och gav sig på oss med fysiskt våld.

Men beroende på rädsla o frustration inte av ondska skulle jag vilja säga även om dom var väldigt ondskefulla i sina handlingar mot oss.

Men när vi väl fått deras förtroende och fått hjälpa dom över till ljuset har dom både varit så ångerfulla över vad dom ställt till både i huset och mot oss medium under arbetet.

Plus att dom varit så tacksamma för att vi hjälpt dom så nej jag vill inte kalla dom onda även om dom var fruktansvärt jobbiga.

Min egen tro är ju att vi under vårt jorde liv och i den fysiska kroppen redan befinner oss i helvetet.

För det är ju här bland dom i fysiska kroppar jag kan finna ondskan inte i andevärlden

Lasse

Smålänning
0

Jag respekterar att du hjälper och alla andra de andar som är vilsna. Det är ju jättebra. Jag trodde inte alls på det för säg 8år sedan…Nu tror jag mer på detta med andar (mänskliga). Och ja, varför skulle inte en mödare kunna komma till "himmeln"?  Jesus sa ju till rövaren på korset," idag ska du vara med mig i paradiset" eller något liknande. Det bevisar att Jesus har sådan stor kärlek till ALLA, umgicks ju mest med vilset folk och horor och de som man kanske inte skulle tro att Gud själv skulle umgås med.

Men fortsätt med arbetet. Känns det bra i hjärtat så är det väl gott?

När jag pratar om onda andar (och biblen tror jag) så är det åter igen inte före detta männsikor. Utan så kallade demoner. Fallna änglar, finns flera namn för dem.

Så vara en herde och leda vilsna själar rätt är väl inte fel? Även om man inte bekänner sig till att tro att just koranen el biblen mfl böcker är rätt. Tron på själcva GUD är viktigt för mig och blivit viktigare…

Själv fick jag förut, eller om jag bad om något så fick jag ett bibelverds i huvudet. och där stod såklart något som gick direkt in i hjärtat. Så visst har Gud talat till mig genom bibeln.. kan ju vara andra böcker också:) Man få sidan 7 mening 13 t ex.

Vi tror olika om just ondskan i andevärlden, men det kanske är den dimesion som du har tillgång till där ondskan inte visar sig? Ash jag vet inte…

Nu ska jag umgås med min fru ist:)

Kram

"Allt har sin tid"

www.trotthet.ifokus.se

Fjäril
0

Lasse, det finns olika väsen också. Vi behöver inte promt säga att en ande är ond, men vi har mycket mer runt oss än så. Anser du att alla som går över till andra sidan blir vänliga i sinnet, det är inte så att vissa behöver lära sig mer och med det stannar lite mitt emellan, för att sedan komma tillbaka och lära sig på nytt? Jag har valt att inte kritisera andras uppfattningar och med det säger jag att inget är fel. Att säga att någon har fel (påstår inte att du gör det) är som att ta bort den "fria viljan" lite, som att försöka nedvärdera andra personers uppfattningar/upplevelser. Men vi kan föra diskussioner för att lyssna på andras tankar, det är positivt tycker jag :)

tarotlasse
1

Ja du detta med demoner och denna tro ställer till med så mycket elände.

Var ju bara senast i fredags man kunde läsa i Aftonbladet  hur man brännt ett barn med glödgade  knivar misshandlat henne rakat av henne håret osv.

O dessutom filmat det hela nu står båda föräldrarna och 2 präster åtalade för detta.

Jag har varit på ett flertal platser där folk haft medium hemma hos sig och fått höra att dom haft demoner hemma hos sig och skrämt skiten av dom.

I ngt fall där dom flyttade ut från huset bara för att inte denna demon jägare fick det lungt i huset.

I ett annat fall  så var det ett 10 tal medium som försökt hjälpa dom boende med ande aktiviter och sagt att det rörde sig om en demon alla sa att dom fått bort demonen men problemen bara fortsatte.

i detta fall var det anden som kvinnan i huset upplevde att hon blev knuffad ner för trappan.

Som jag skrev innan hade anden avlidit i en hjärtinfarkt  i trappan o ramlat ner för trappan det var det kvinnan upplevde.

Detta var en ande som redan fanns i ljuset och var mannen som byggt huset från början.

Det anden ville var att uppmärksamma dom boende på att det var ett el fel i köket som kunde orsaka en brand.

Mycket riktigt hittade man två lösa kablar bakom kyl o frys som kunde orsaka en kortslutning o brand.

Så en ande som bara vill hjälpa till och alltså 10 olika demon jägare hade tagit bort denna demon och ändå var den kvar.

När vi beskrivit anden och berättatt om El felet så blev det lungt i huset och det var lungt där under dom 2 åren dom bodde kvar.

Så mycket demon rörde det sig om.

I ett  annat fall där en person hade problem med att hon kände av en närvaro i lgh.

Så hon ringde ett Medium som berättade att hon hade strax över 50 elaka demoner i lgh och dom var så hemska och elaka o kunde skada barnen.

Men detta medium vill ha 1000 kr per demon för att ta bort dom vilket denna kvinna inte hade råd med.

Så hon ringde min kollega helt förtvivlad över dessa demoner som skulle göra hennes barn illa.

När vi kom dit så kunde vi finna ett äldre gulligt par som bott i lgh innan o väldigt kärleks fulla bägge två så ingen demon så vi pratade med detta ande par och sedan lugnade ner sig.

Jag kan nämna massor av exempel där vi åkt ut för att ta bort demoner som andra medium hittat och inte fått bort och det visat sig vara deras  egna nära och kära som besökt dom så absolut inga demoner.

Så jag ser nästan rött när vi kommer in på detta med demoner och på så illa medium gjort genom att skrämma vettet av folk med sitt demon prat.

Så  jag har alldrig stött på en demon o ändå har det blivit lungt efter våra besök vilket inte demon jägarna lyckades med.

Så här är jag inte lika ödmjuk längre för så beklagligt att ställa till så mycket elände för godtrogna mäniskor.

Lasse

tarotlasse
0

Jo du fjäril jag talar om mina erfarenheter och upplevelser så får ju naturligtvis andra prata om sina.

Men när folk gör andra illa och till och med misshandlar barn för deras tro.

Ja då kan jag inte hålla käften längre för detta med demoner o dessa utdrivningar så blir man bara ledsen och arg hur illa ngn kan ställa till med.

Och har tyvärr stött på detta allt för många gånger.

Lasse

Fjäril
0

Jag har inte nämt demoner och min fråga till dig handlade inte om det. Just demoner är inget ordval jag rekommenderar, och jag kan hålla med om att det ordet används som skrämselpropaganda. Alltför många gånger så visar det sig att det människor upplevt hemma som skrämmande, "bara" har varit en anhörig som exempel som gjort allt för att få uppmärksamhet. Men det är så det blir av okunskap/ointresse, vi präglas av vårt samhälle. Barnen växer upp med ordet spöken och detta upplevs skrämmande. Men för att snabbt återgå till ont vs gott, så måste man inte tro att det finns demoner bara för att man har en tro på att vi också kan ha "ondska" runt oss (som gör allt för att vi ska falla dit) Detta kan bl.a. innebära att man tappar tron på sin andlighet, ingen "ondska" vill att vi ska verka i ljuset, för ljuset. Så ordet "ont" kan innebära mycket.

webbsmurfen
2

Klart att det finns en hel uppsjö av otyg där ute, och jag misstänker att detta är en av riskerna med att verka som ett medium.

Som tur är är vi relativt skyddade ifrån dessa andar/väsen, men de kan ändå göra ditt liv till ett helsike, inte fysiskt men psykiskt.

Bibelns demoner (daimon) tror jag inte på, utan jag relaterar dessa som naturväsen/naturandar då dessa fanns långt innan kristendomen ens dyrkades. (Guden Pan är ett typiskt excempel) Satan och demoner och djävlar fanns inte innan kristendomen, utan är kristendommens hopkok på allt som inte passar in i en viss mall, dock med vissa undantag.. Läser man uppenbarelseboken, så finns det uppenbart naturvarelser som tillber gud och som verkar hos honnom.

Fjäril
0

#30 Bra formulerat!

tarotlasse
0

ja visst fjäril så är det många gånger okunskap och ibland den egna rädslan som ställer till det.

Ondska är ju ngt vi upplever dagligen i vår fysiska värd på olika sätt.

Vi får även i bland se ondska från ande världen en ande som har blivit misshandlad till döds kan mycket väl visa detta och det är ju ondska men anden behöver inte vara ond ju.

Men komunicerar anden med vårat känsle sinne och man känner dessa slag på sin egen kropp så naturligt vis blir man rädd om man inte vet att dom kan visa det på det sättet.

Så en viktig fråga att ta upp och skulle man råka ut för detta att man känner slag mot kroppen eller att man får en våldsam huviud värk eller andra smärtor vid en ande kontakt så säg till att du uppmärksamat detta så släpper detta med en gång om det är ande världen som visar det genom din kropp.

Vid ett tillfälle vid en storseans tappade jag balansen och höll på att ramla  så jag fick ta tag i väggen för att inte ramla omkull.

Det kändes precis som benet försvann för mig och väldigt obehagligt men jag sa detta så sa sittern att henes pappa hade fått sitt ben bort amputerat strax innan han avled.

Så då släppte denna känsla att benet var borta direkt.

Har även hänt att man stått på scenen och jag tappat synen det har blivit helt svart framför ögonen men direkt man berättat det så kom synen tillbaka och det visade sig att anden var blind.

Så själv klart kan man bli skit rädd när detta händer om anden komunicerar med dina känslor o din kropp.

För det är väldigt vanligt att andevärlden visar sig genom att man själv känner  det i sin  egen kropp.

Í bland är det inte alltid ens ande världen som kan ge en upplevelse av ondska.

Man kan ju även läsa av ett plats minne och en händelse  som skett i ett hus innan.

vi var på ett ställe där kvinnan i huset upplevde hur hon blev slagen av ngn och hon fick även blå märken på kroppen.

När vi kom dit och skulle hjälpa dom så fann vi alldrig ngn ande som låg bakom detta.

Däremot kunde jag också känna av slag o misshandel.

När vi kollade med grannar så visade det sig att dom tidigare ägarna hade skilt sig eftersom kvinnan i huset blivit svårt misshandlad av sin man som fått ett fängelse straff för detta.

Både mannen o kvinnan levde fortfarande så absolut inte ngn ond ande utan ett plats minne kvinnan kände av eftersom hon var öppen.

Så tycker man ska vara lite försiktig med just onda andar för kan lika gärna vara en ond händelse som skett i ett hus o ingen Ande överhuvudtaget många gånger.

Jag har en kolega som berättade om en liknande upplevelse som han råkade ut för där det var en händelse man kände av o ingen ande.

Lasse

Denna kommentar har tagits bort.
[Baubo]
0

Tack för svaren. Orkade inte läsa alla inlägg, när det blev diskussion om bibeln och kristendom så slutade jag. Tänker inte säga mer om den saken förutom att jag varken är kristen, spiritualist eller medium.

Jag själv tror inte det finns något så svart-vitt som "gott" och "ont", men jag tror att det finns andeväsen som är giriga, maktlystna, hämndlystna, negativa osv. Inte alla dessa har heller människo-ursprung, så att säga. Rädsla förlamar och förvirrar och kan också dra till sig vissa energier, och rädd behöver man inte vara vad än kommer. Att säga åt nån som börjat känna av andevärlden att "det är bara kärlek" är ansvarlöst enligt mig.

tarotlasse
0

Icke Mänskliga Andar jag har ju stött på Husdjur vid några tillfällen hundar, katter och vid ngt tillfälle en häst men inte speciellt ofta det sker.

Ngt annat som inte varit mänskligt har jag alldrig stött på.

Jo föresten det har jag i våras gjorde jag ett hembesök på ett vård hem.

Det var en kollega som hade varit där men fick det inte lungt så kollegan bad mig om hjälp.

Så jag följde med till detta vård hemmet och inte lätt att vara öppen på ett vårdhem det var ju otaligt med andar där.

Så förstår att är man omedvetet öppen att dete blir kaos till slut.

Men Damen vi skulle hjälpa var själv medial och hade sett andevärlden ända sedan hon var barn o nu vara nästan hundra år gammal men helt klar i huvudet.

Hon ville fortfarande ha kontakten med sin mamma syster och man men alla andra vill hon ha bort.

Men när jag var där och försökte lära denna dam att stänga ner så såg jag hela tiden ngt litet som sprang runt mina fötter kvick som tusan så var riktigt svårt att hänga med i svängarna.

Jg sa inget för ville inte skrämma damen i fråga även om jag inte såg ngt helt tydligt så trodde jag det rörde sig om en katt.

Damen började flina o tittade på mig och sa till mig att hon var så glad att jag också kunde se hennes tomte.

För tomten berättade för henne att jag kunde se den.

Så berättade hon om att denna tomte hade funnits vid hennes sida sedan hon var barn och denn atomte räddat livet på henne vid 2 tillfällen.

Jag kunde inte se att det var en tomte eller vad det var men jag såg denna skugga som for runt mina ben och runt om golvet.

Så är väl det närmsta icke mänskliga kontakten  jag varit med om förutom då husdjur.

Lasse

[Baubo]
0

Ok,tydligen så har vi inte samma syn på och erfarenhet av andevärlden du och jag Lasse. Det är okej, men jag tycker ändå att det är ansvarslöst att säga att allt är gott o ljust o gulligt. För det är det ju inte.

tarotlasse
0

Läser du mina inlägg så säger jag inte alls att allt är ljus o gulligt.

Andevärlden kan mycket väl visa ondska som dom själva blivit utsatta för men för den skull är dom inte onda.

En person som var ond o elak under sitt liv visar  också detta annars skulle den alldrig bli igenkänd men när den väl blir identfierad ja då får du se den kärleksfull het som den är som ande. inte som den var när den levde

Hade den visat sig som ljus o god hade inte ngn känt igen anden för den var inte så i livet

Ngt som så många missuppfattar både dom  som har har ande besök  i sina hem och hos många medium.

Visar en mördare eller väldtäcktsman sig som den var när den levde så är det absolut inget gulligt i det den visar oss.

Men så fort vi vet vem det är ja då finner vi detta gulliga o kärleksfulla hos anden.

Lasse

tarotlasse
0

Vid ett tillfälle  för många år sedan så var det en ande som kom igenom som visade hur denna hade blivit torterad och sedan mördad det var inte alls ngt kärleks fullt den visade ngt av det mest obehagliga jag fått uppleva som medium.

Besökaren bekräftade att den visste vem anden var o att det stämde.

Direkt när anden blev igenkänd så släppte allt detta hemska och trots att sittern varit inblandad i detta döds fall var anden så kärleks full och gav denna person en helt underbar vägledning.

I  all den ondska så blev det otroligt känslosamt o fint i slutändan.

Så en av anledningarna jag säger att anden är inte ond men dess personlighet och egna upplevelser kan den visa och det är inte det roligaste alla gånger att uppleva men inte är anden ond för det.

Lasse

[Baubo]
0

Tarotlasse, jag vill tacka dig! Jag har själv ganska lite erfarenhet av kommunikation med just "spöken", de döda jag har kontakt med är mest mina förfäder. Det du skrev här om hur de gör sig igenkännda fick mig igår plötsligt inse vad som hände lite över tre år sen.Det bara slog mig, att även om jag vet att det var en ande som inte gillade mig och det jag gjorde, jag visste redan då vem det var, men jag trodde den ville göra mig fysiskt illa. Du fick mig se lite annorlunda på saken. För jag vet också hur personen dog. Tackar! :)