Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettandlighet
Läst 4140 ggr
Ghosthunter
0

Rökelse?

Är det nån som vet om det finns nån rökelse som andarna gillar och drar dom till sig??

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Baubo]
0

Sweetgrass är en som drar till sig positiva energier/andar. Först kan man röka ut rummet med salvia eller en. En-barr använder jag själv, doftar härligt och är djupt- renande och starkt beskyddande. Sedan sweetgrass (som jag inte vet vad det heter på svenska, men borde nog växa i sverige för det gör det åtminstone i finland).

Ghosthunter
0

Okay, tack….jag noterar det!!Glad

Värmland"

Lejonhjarta
0

Lät intressant! Ingen som vet vad sweetgrass e för något? Går å köpa eller?

Ghosthunter
2

Hahaha…..låter som nåt man röker!!Skrattande

Värmland"

[Baubo]
0

Haha, jo visst låter det som det :D Men, jag googlade och på svenska är det både vårbrodd och myskgräs som är sweetgrass. Så det är bara att plocka åt sig när sommaren kommer! Man kan nog köpa dom flätade i olika slags esoteriska affärer, och de går att beställa spå nätet. men plocka helst själv :)

Lejonhjarta
1

Ok, tack så mkt. Får kolla lite bilder då så man kommer hem med rätt grejer.Flört

tarotlasse
0

Andevärlden bryr sig inte om några rökelser överhuvudtaget.

Så där kan du inte finna någon  speciell hjälp det enda är ditt eget mentala tänkande och en önskan om kontakt sedan är det upp till andevärlden om dom vill eller inte.

Indianerna använder ju Salvia vilket många här i vår kultur tror är ett sätt att få bort andar.

Men man använder faktiskt salvian till att hälsa andevärlden välkommen till samtal också.

Men du skulle lika gärna kunna tända en cigarr för det är tanken bakom som är ett Tecken för andevärlden inte själva röken.

Om du alltid tänder salvia för att få en kontakt med andevärlden ja då förstår ju dom detta och ser det som en inbjudan till kontakt.

Men som sagt vad behöver du inte varken salvia eller rökelse utan räcker med enbart tanken så öppnar du upp och sänder ut en signal om att du vill komunicera med dom.

Lasse

Fjäril
0

Så går mina tankar också - "Tankens kraft"

Sajtvärd på Övernaturligt

[Baubo]
0

Såklart är det tanken som är viktigast! Vad än man gör så är tanken bakom som är vikigast. Rökelse eller anda rituella drag handlar om tradition. Och det kan vara bra att använda någon slags ritual eller seremoni eller vad man nu vill kalla det, kan vara ett spediellt ord, att tända ett ljus eller bränna rökelse när man kontaktar andarna, då "lär" dom sig när man vill ha kontakt och det är lättare att få vara ifred när man behöver det.

tarotlasse
0

ja man kan öppna upp och stänga ner på så många olika sätt.

Att bara tänka på att öppna o stänga blir ju också en liten ritual.

Så rökelser o salvia blir ju bara en onödig utgift för fungerar precis lika bra utan.

Men upp till var och en  o vad som passar den enskilda personen men för ande världen spelar det överhuvudtaget ingen roll vilket.

Lasse

tarotlasse
0

Risken med att använda sig av en speciell ritual som med rökelse är att skulle man inte ha tillgång till denna rökelse av ngn anledning.

Så är det lätt att man blokerar sig rent mentalt o så får man det inte att fungera för ens egen tanke säger att det inte funkar utan denna rökelse.

Jag var på en mässa för några år sedan där en tarotläggare glömt sin siden duk hemma och kunde då inte lägga några kort.

Eftersom personen mentalt blokerade sig och skapat en ritual med denna siden duk o då menalt intalat sig att hon inte kunde tolka korten utan siden duken.

Lasse

[Baubo]
0

#11 Så dogmatisk är jag inte, och rekomenderar det verkligen inte till någon annan heller. Jag gillar vissa verktyg som hör till den tradition jag utövar, men de har ingenting att göra med min verkliga kontakt med livskraften och andevärlden. Jag tror dock på naturens kraft i tillsats till den parsonliga kraften, och jag tror visst att andarna kan uppskatta tanken bakom tex rkelse. Men som du sa, det får inte bli ett måste!

[Baubo]
0

Har jag förresteen förstått rätt, när jag tror att medier är mest i kontakt med de dödas andar? Själv är jag animist och ser att allt har en ande, en själ och ett slags medvetande, som man kan ha kontakt med. Också plantan rökelsen är gjord av.