Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettmedialitet
Läst 1895 ggr
[sagalina123]
0

Märklig händelse?

God kväll.

Fick för ett par dagar sen starka känslor om min svärfar och på att han skulle till sjukhuset, kände det väldigt starkt att något hade hänt. Jag sa inget till maken för jag ville inte oroa honom och dessutom så tänkte jag att jag kanske inbillar mig det hela. Svärmor ringde och sa att svärfar hade ramlat när han varit ut på promenad och slagit i huvudet. Han hade tappat minnet tillfälligt (tack o lov) och inte minnts var han var. Han hade varit på sjukhuset när han till slut hittade hem.

Har ni varit med om liknande händelser, vad gör man egentligen, berättar man när man får såna starka känslor eller behåller man dem för sig själv? Jag har valt att behålla dem för mig själv av flera olika anledningar, hur ser ni på detta?

Fler som varit med om liknande saker, berätta gärna, hade varit intressant!

Fjäril
0

Hej sagalina123,

Va skönt att det gick bra för din svärfar!

Ja, du fick en känsla som bara kom över dig så där och ofta ligger det något i det. Samtidigt så skulle du inte kunnat förhindra det, eller? Jo du hade kunnat ringa upp din svärfar och säga att han skulle vara extra försiktig eller något liknande, men jag förstår, det är svårt. Och hur vet man att det inte bara är en tanke?

Jag brukar säga så här. När något bara dyker upp, utan att vi ens har tankar åt det hållet - det kan vara all ifrån att köra en annan väg, att inte köpa just den maten, så ligger det ofta något i det. Din intuition pratar med dig och som man brukar säga "lita på din magkänsla" Glad

Jag minns en gång när jag var på väg hem till en person för healing. Innan jag kom iväg dök min dotters namn upp flera gånger (hon var på dagis) och ett foto trillade ner från kylskåpet osv. Kan du tro om mina tankar började fara iväg.

Det hela slutade med att jag bokade om healingtiden till eftermiddagen och hämtade min dotter från dagis istället. Jag hade aldrig kunnat släppa det annars och inget hade blivit bra.

Jag vet inte om det fanns en mening i att hämta henne, men mötet med personen som skulle få healing blev helt annorlunda än vad det hade blivit på förmiddagen då vi inte hade varit ensamna på dagen (hennes barn osv åkte när jag kom)

Så det kanske låg något i det, vad vet jag. Men starka känslor som bara kommer lyssnar jag alltid på. Jag brukar också känna efter tre gånger (frågar mig själv inombords) får jag samma svar/känsla så vet jag att jag inte ska ignorera det.

Nästa gång något kommer över dig, meddela personen eller vad det nu är som kommer till dig och lyssna på magkänslan. Du kan ju alltid säga att jag "jag fick en sån stark känsla" sen är det upp till var och en att ta det till sig.

Fjäril

Sajtvärd på Övernaturligt

[sagalina123]
0

Fjäril tack för att du delar med dig och tack för goda råd.

Klokt också att säga "jag fick en känsla" då mina svärföräldrar inte tror på "sånt här".

Det är ändå helt otroligt hur en sån känsla kan komma så starkt, bara sådär helt plötsligt, kände av den hela dagen väldigt tydligt. Intressant att läsa om andras erfarenheter kring detta.

[sagalina123]
0

Jag hoppas fler vill dela med sig av sina erfarenheter, man lär sig så otroligt mycket av varann.

Fjäril
0

Ja, det är en fin gåva du har att ta emot det så och många gångar hjälper det mycket Glad (ja när man kan tipsa andra om saker som "bara kom")

Sajtvärd på Övernaturligt

[sagalina123]
0

Fjäril, ja det är också lite svårt att berätta för vem som helst, många tycker att man är rätt konstig då det har fått mig många gånger att tveka över det jag känt, ja till och med ignorera. Men jag har upptäckt att det har blivit betydligt mycket bättre med åren, nu är det inte lika viktigt för mig att inte sticka ut eller uppfattas som konstig.

Rumblebee
0

Hmm jag har haft några sådana händelser, varav två jag kommer ihåg rätt ordentligt.

Första gången var när min syster frågade mig på facebook om mamma var hemma, då hon ville prata med henne. För mitt inre så tänkte jag 'vadå, är hon gravid' (syster alltså), men jag sa inget om det. Senare på dagen så fick jag höra från mamma att min syster var gravid. Kan inte direkt svara på varför jag inte sa något.

Andra gången var när syster var här på besök förra sommaren tror jag det var, och hon sa att hon hade hittat något i skogen hon tagit kort på. Jag gissade tyst på ett skelett, och när hon visade bilden så visade det sig att det var rätt. (var något djur). Att jag den här gången inte sa det är för att jag lätt blir osäker, och håller då hellre tyst än svarar och riskerar att ha fel, även då det inte är något fel i att ha fel.

[sagalina123]
0

Rumblebee Ja det är exakt så det händer med mig, man vet det i sitt inre men inte säger det och så visar det sig att man hade rätt.