Kors/kryss i handen
För länge sedan sa ett medium till min kompis att om man har ett kors eller kryss i handen där långfingret börjar så är man medial och ska arbeta inom det.
Har någon annan hört talas om detta??

Just det har jag inte hört tidigare men däremot sägs det tyda på att man är medial om man har en specifik linje på ett annat ställe i handen.

Var då? Blev nyfiken
Hej, jag har studerat en del kiromanti. Man kan läsa böcker om detta med bilder så ser du själv. "Tyd handens tecken" av Tre Mccamley.Mellan huvud o hjärtlinjen: Mystiska korset, utgörs av ett tydligt kors som ligger mellan huvud och hjärtlinjen o ofta sammanbinder dessa. det utmärker om någon som är naturligt synsk eller parapsykiskt utrustad….
Om man har ett kors vid långfingret på apollonberget områden nedanför så står det så här: ett kors som grenslar framgångslinjen på appolonberget kan signalera ekonomiska bekymmer. dessa kommer dock att vara av övergående karaktär….
Ett kors nedanför pekfingret tyder på att du kommer att uppnå det du vill i livet.
Nu ska man ha klart för sig att det inte är rättrådigt att tyda ett enkelt Tecken i handen utan allt ska sammantydas för att få ett optimalt o rättvisande svar. Jag vill ej med deta svar på något vis bekymra trådstartaren utan råda dig att läsa boken o kanske även få en session av kiromaniter. Det stod i alla fall så i boken. Man läser av den totala handens form, fingeravtryck, djupet i tecknen osv osv. Linjerna är ej konstanta hela tiden utan förändras med tiden. Man kan dock läsa ut vad för karaktär man har, slumrande resurser o ödespunkter. Ja, det är faktiskt en hel vetenskap.
Visste ni att Betty Shine började sin mediala bana med att tyda händer så här? Nu var ju hon även väldans medial o fick till sig saker bara av att hålla nån i handen o se på den inre projektorn + att hon gav omedveten healing till de som hon höll i handen. Läste detta i Helande kraft. Hennes första bok.
Jag kan kolla upp tecknen om ni undrar i boken , men somsagt ta d för vad det är…. särskilt som det bara är enskilda tecken… men en kul grej…

Min farmor sa alltid att om du går till en "spådam" eller "handpåläggare" så kolla den yttre trampdynan i handen, är den mörkare än övriga handflatan så har personen "kraften".. hon var själv en siare/klok gumma så det tror jag på?!
Ojoj….*skrattar* jag har värsta korset där…ja mellan huvudl och hjärtl och sammanbinder….*S*
Vilken hand är det som det gäller? Höger och vänster har olika linjer.
har ett kors i höger hand. inte fullt så framträdande som "grundlinjerna" men det finns där :P