Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: alternativmedicinhälsa
Läst 4005 ggr
Smålänning
0

Kronisk trött.. hjälp?

Jag har varit "kronsikt" trött sedan 15 års ålder. Nu är jag 31. Läkarna vet inte vad det är och ska testa och sova på sjukhuset mm har problem med mage, mått pskykisk dåligt mm. Men allt började typ vid 14 15 var jag kan minnas. Nu väntar jag på att alla remisser sak träda ikraft, så trött på vänt och orken finns ju inte. Äter piller varje dag, men inte fått utskriva dem jag vill ha, de är svåra att få ut. Min Morfar dog när jag var 14, han var en snäll men enligt mig, men fick red på senare att han hade misshandlat min mormor och därför skilde de sig:( Kan detta var kopplat på något sätt att jag alltid är trött? Jag har varit mer öppen för andlighet innan, vill bli mer igen men kanske det andliga påverkar mig mer än vad jag vet?

I allafall så om någon vill sända hjälp på olika sätt är ni välkommna:) Vi ska ha vårt andra barn nästa år och jag vill vara en Pigg och Glad pappa! Orkar inte leva som en zombie hela livet:( Hoppas på få utskrivet starkare medecin, men bäst hade varit att bli normal igen utan.. Jaja nu fick jag skriva av mig lite oxå;)

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

[mia-38]
0

Hej.

Det låter inte alls kul.

Har du testat din B-12:a?

Smålänning
0

Mia ja jag äter b12 varje dag, hade inte jättestor brist av det men bra ändå. Usch ja det är inte roligt att känna sig slö å trött. Särskilt när man har barn man vill ta hand om.

"Allt har sin tid"

www.trotthet.ifokus.se

[mia-38]
0

Kan det vara så att din mage inte tar upp pillrerna du får för B;12?
Då är det injektioner som gäller..

Jo jag vet….man orkar ingenting….man blir så trött på sej själv att man är sån.

Kram till dej.

Smålänning
0

Tack mia! Ang b12. Det vet jag faktiskt inte. Har varje dag problem med magen, äter dimor varje dag för slippa springa flera gånger på toan varje dag. Känner mig som en riktigt trasig människa, nu när man ska leva livet. Ni som vi får gärna be el skicka god energi till mig, behöver all kraft jag kan få.

"Allt har sin tid"

www.trotthet.ifokus.se

[marion69]
0

Har du kollat så du inte har brist på mineraler och järn osv?Har du tagit sådant test?

Jag har hört att zink-brist kan vara en orsak, men det finns ju så många anledningar till att man kan vara trött.

Hoppas att du finner orsaken och blir bättre- kram

Jag tänkte, när du säger att du har problem med magen, det påverkar ju både immunförsvaret och allmänmåendet. Det finns hälsokost som heter PROBIO mage tror jag att den heter. Den är väldigt bra.

Smålänning
0

Tack marion för tipsen och de tankar:)

Jag har inte orkat skriva tillbaks förän nu, jag är inte i balans alls, orkar inget…bryter snart ihop. Så det få bli pillerburkarn igen.

Men jo, jag har tagit massa prover de vet inte var de ska börja bara. Sen har jag ju flyttat och fått ta allt ifrån början igen med allt som har hänt i livet fysiskt och pskyiskt..suck. Man orkar ju inte! Nu har jag barn och ett till påväg, jag vill vara pigg! Så nu ska de kolla om jag kan få den medecin jag velat ha länge. Samma som de som har adhd får. Fått remis att få sova på sjukhus, men månader har gått och inte fått svar när, de ska kolla magen oxå, men NÄR? Ingar svar.. så det jag lever på är smärtstillande och andra starka piller. Lite jobbigt hemma nu oxå..men det går nog bra.. vi ska ju ha barn igen:)

OOOCH snaart flyttar vi in i vårt hus på landet, såå skönt. Får lägga ut en bild på det sen (dock tegelhus, men fin natur).

Jag behöver postiv energi och kraft. Så har ni nån över skicka gärna.

Nu måste jag sluta skriva…

kram

"Allt har sin tid"

www.trotthet.ifokus.se

tarotlasse
0

Hej jag har själv varit kroniskt tröttunder några år och sjukskriven i utmattnings depresion under 3 olika tillfällen.

Men i helgen och och under denna vecka så har jag fått till till mig till 2 personer om att inta 1 matsked av olivolja inför varje måltid under en månad.Den ska vara  av en av dom  bättre kvaliterna av oliv olja eftersom det är för mycket slaggprodukter av dom billigaste sorterna.

Jag fik ju även tipps om en del örter  för dessa personer.

Framförallt så är kummin lugnande för magen men kummin te är ju inte det godaste att dricka men fungerar även att skölja ner några fröer hela i magen.

Nu var ju inte detta  behandlingar för utbrändhet o trötthet utan för deras besärliga magar.

Men jag har inte fått rekomendationer om olivolja innan så jag läste lite mer om oliv oljan  som rekomenderas att inta som behandling vid trött het och för utmattningsdepression.

Så prova att köp en lite finare oliv olja ha ta en matsked inför varje måltid det gör ju ingen skada o en väldigt enkel behandlings metod om det skulle fungera.

Skulle även rekomendera att dra ner på socker koncemtionen inte bara rent socker utan även frukt socker o sötnings medel.

Så provar du får du gärna höra av dig hur det fungerade.

Lasse

Madameh
0

Föreslår en healing med guldljus. du kan också kika in här och få distanshealing via www.thorbjorn.se

Kan återkomma med mer tips senare.

Smålänning
0

#7 Tack, måste testa det där. Vet ju att det narturliga är bäst om man kan. Droger/medeciner/kemiskt är ju oftast direkt verkning men har ju sina nckdelar. Men vad gör man inte för att hålla livet i behåll.

Men bra att jag har folk som bryr sig här, bara det gör mkt . Haft problem med magen sen ja…minst sen jag var 8år. Skrev i en skrivbok i lågstadiet att "jag hatar stress" redan då..skumt. Men gillade inte skolan med alla dessa måsten. Nu pluggar jag igen och nu läser jag det jag Vill, det går bra.

Olivolja, fiskolja har jag ju hört talas om. omega 3 så kallat:)

Hör av mig Lasse.  Allt tar tid för mig, har ingen disceplin med vissa saker. oxå jobbigt.

#8 ja Healing har jg inte testat. Jo, fast det kallas förbön i kyrkan sär jag största delen av mitt liv växt upp. Gick ur för 6år sedan typ. För mkt aktivt som inte hade med själva Gud att göra…eller var jag bara trött på det.

Är det någon som vill testa det på mig får ni gärna göra det. Har ju vänner inom kyrkan som gärna skulle be om helande. Men jag vet inte…längre. Vill heller inte betala för helande som är något som kommer ifrån Gud och är menat att vara en gåva. Men har ju olika meningar om det själv, är ju bra att det finns folk som ägnar sitt liv till detta och pengar måste man har. Lika väl som prästen får lön och missionärer lever på gåvor.

Har läst om gistanshelande, det verkar ju fungera. Har väl tappat tron på det lite bara. Men har bestämt mig för att be/meditera mera, tror att det kan hjälpa… att bara ta det lugnt och finnas för mig själv.

Tack alla fina för er omtanke..det behövs just nu (och alltid)

"Allt har sin tid"

www.trotthet.ifokus.se

Madameh
0

på just den sajten får man distanshealing GRATIS!!  kram

Vintersnö
1

Jag har provat att sända goda energier till människor ibland, men det har mest varit främlingar på bussar och liknande, så jag har aldrig fått någon bekräftelse på om det gjort någon skillnad eller inte. Så inte vet jag om jag lyckas, men jag skall i alla fall försöka skicka ljusbollar till dig. Hoppas du blir bättre i vilket fall! :)

omelett
1

Jag skulle vilja rekomendera dig att utesluta gluten och laktos.

Det är inte föda skapad för människor. Tarmen blir sjuk, den tar inte upp näring och den läcker, så ämnen hamnar direkt i blodet.

Ska du bygga ett hus, så fårstår du att du behöver bra byggnadsmaterial. Det är samma för att bygga en kropp. Maten vi äter är koppens byggnadsmaterial. Ät bara rena naturliga råvaror. Kroppen behöver inte industritillverkade tillsatser.

http://gluten-celiaki.blogspot.com/

elin28
0

Jag säger bara en sak!

Lchf… testa ett tag om du vågar och vill. Det gjorde jag och det har gjort mig frisk, stark(smal) och värkfri:)

elin28
0

Jag säger bara en sak!

Lchf… testa ett tag om du vågar och vill. Det gjorde jag och det har gjort mig frisk, stark(smal) och värkfri:)

Smålänning
0

#10  Gratis är gott;) KAN ju såklart tänka mig betala oxå, men främmande..fast ändå inte :S

#11 Ja du, kan ju berätta att just den tiden du skrev hade vi just gått ut ifrån banken med våra nycklar till vårt nya hus! Så visst energi har jag haft hela dagen (fast ätit piller oxå ifs) men har ont i ryggen just nu…. och imorgon kommer resten som ska hjälpa oss flytta.

Du får jätte gärna när du kan, skicka mer energi till mig…reserverna är nog slut sedan flera år… Tack!

#12 Gluten och laktos det tror jag nog, men är nog mer inne på som är nog detsamma.

#14 elin: LCHF är det bästa! Nu ÄR jag en stor syndare… MEN jag har testat i flera månader och det fungerar utmärkt! Gick ner 7 kilo på en månad 5 nästa och sedan mer stabilt… sen kom julen…men hade inte gått upp något(?) Sen träffade jag då min blivande som också visade sig äta lchf..

Men….nu går det inte alls bra och jag VET att det är så mkt bättre för mig att skippa alla dessa kolhydrater OCH LAKTOS, tror inte Mjölk är något vi ska drick alls egentligen… Men grädde och creme fraice skulle jag inte kunna hålla mig undan. Fast man kan ju köra laktosfri mjölk. (mindre kolhydrater oxå;)

NU låter jag ganska pigg…ja, med allt med nytt hus och att jag tog mer piller idag (hade tänkt sluta några veckor) så mår jag ok. Jag ringde patientnämnden och klagade på alla remiser som inte kommer fram mm..

FChefen för vårdcentralen ringde mig och vi diskuterade det.. hoppas SÅ att de kan komma igång.. ny medecin, behandling vad som! Man vill ju gå genom vården…fast har god lust att använda andra kontakter.. för att bli piggare du. Men ja det är inte rätt jag vet… suck.

Tack alla fina som tänker på mig eller bara läser det jag skriver. Denna sida har hjälpt mig.

"Allt har sin tid"

www.trotthet.ifokus.se

Denna kommentar har tagits bort.
[Baubo]
2

Hej! Jag läste inte alla inlägg så förlåt mig om set jag skriver redan finns i tråden.

Jag var trött o led av deppression och ångest i ca 26 år. Orkade inget, hade tvångstankar, väldigt dålig mage, stressade mig av allt, ville bara sova men kunde inte sova ordentligt o njöt inte av något. Tröttheten var nog fet värsta. Åt olika mediciner som hjälpte lite men gjorde ändå inte livet verst kul, de hjälpte ju bara lite.

För lite över tre år sen skillde jag mig och bröt ihop, sen började förändringen (jag menar verkligen inte att nån ska skilja sig, men det var för mig själv en kris som fick mig att öppna ögonen) Det är många saker jag ändrat i mitt liv, men de viktigaste var nog dessa saker:

Jag började ta promenader ute i naturen. Först orkade jag inte så mycket, men om man försöke gå ut varje dag bara en liten stund så hjälper edan det. Om man inte bor nära naturen så kan man gä till en park. Se på träden, känn på dom, känn den friska luften, marken under dina fötter. Försök att koncentrera dig på det "naturliga" du ser, hör, luktar och känner.

Vad man äter under dagen är otroligt viktigt. (Något som jag tycker du ska ta reda på är jäst syndrom eller jästöverväxt.) När man känner sig dålig i magen, så pröva att lämna bort socker, frukt vitt vete o mjölk för några dagar, ät ingefära (smakade pyton i början, men nu tycker jag om det), drick tranbärssaft (osockrad) o kamomillté, pepparmyntsté eller annat lugnande. Koffein ska man inta minimaliskt. Byt vanligt salt till mineralsalt (hter "ros-salt" eller "rosen-salt om jag översätter direkt från finska, eller himalaja-salt) Innehåller otroliga mängder med viktiga mineraler.

Lär dig meditera. Med Meditation mena jag inte något religiost, det handlar om att stilla sinnet. Det kan vara allt från just naturpromenader, lyssna på lugn musik till att sitta och koncentrera sig på hur andningen känns eller sjunga mantran. Att meditera är att vara i nuet, att ge sig själv en plats i världen och att bara vara, utan att prestera.

Muskelstelhet. Detta gör att bla. syre, mikroelement och mineraler inte tas upp av kroppen. Så sträck och tänj på dig!

Allt detta låter säkert som allt för mycket, och problemet är ju att det inte hjälper bumsi. Man måste ha tålamod, och det har man ju inte när man mår dåligt, det vet jag verkligen. För mig tog det många år, men nu är jag medicinfri, pigg o glad o har äntligen vunnit över trötthet deppression och dålig mage :)

Ta ett steg i taget. Börja med kosten. pröva i en vecka, se om det hjälper. Sen tar du en vecka där du provar at gå ut varje dag, på ett sätt då du just koncentrerar dig på naturen runt dig. Sen provar du i en vecka att meditera på ett sätt som passar dig, ca 5-10min om dagen.

Du klarar det här! Ge inte upp, det är ingen som kollar hur "bra" du är på detta. Var gång du tycker du misslyckats, så istället för att banna dig själv så tänk: "vad bra att jag märkte vad jag gjorde nu, nu kan jag gå tillbaka till den nya "rutinen" "

Fråga gärna om det är nåt du undrar. O grattis till det nya barnet, Så härligt!

[Baubo]
0

#18 "Spirituell" har jag varit sen födseln. Jag var ganska så aktiv i det när jag var yngre, men hittade inte någon "tradition" att följa. Så gick livet som det gick och jag tappade liskom fästet för många år ,bla annat just på grund av den dåliga relationen som jag blev av med för lite över tre år sen. Efter jag repat mig från den krisen började jag lyssna. Andarna har talat till mig hela mitt liv, o jag har inte riktigt vetat vad det hela handlat om. Jag började nu lyssna till dom, för jag hade inte något annat val längre, det blev så otroligt starkt. Så hittade jag shamanismen o allt föll på plats. Alla råd jag gav ovan har kommit till mig från andevärlden.

[Baubo]
0

Tillägg till #19 Naturligtvis kom dom inte riktigt i denna form :D men detta var det dom sa.