Guide meditation
Jag vet att det finns en Meditation där man ska gå ner för 7 trappsteg, komma in i en korridor och stiga in i ett rum där man möter sin guide för att kommunicera eller får svar på nån fråga…..men jag har glömt hur man gör i detalj. Är det nån som vet och kan vara snäll och förklara hur man gör?
Tack på förhand!
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
Jag tror jag vet vad/vilken du menar, men jag har aldrig gjort på det sättet själv.
Fast för mig borde det vara sju trappor upp? (om detta är kopplat till att öppna sina chakran, vilket det borde vara)
Jag hade tipsat dig till att visualisera sju trappsteg framför dig, ett för varje chakra. Rött, orange,gul,grön,blå,turkos och sjunde trappsteget lila (kronchakrat)
Innan du börjar meditationen, lägg ett ljus runt dig själv och be att få möta din "huvudguide" om det är det du önskar.
Sitt på en stol med båda fötterna i golvet, händerna i knät och ta dig upp för trappan, långsamt. Känn hur du fyller dig av respektive färg, för varje trappsteg.
När du kommer upp till de sjunde trappsteget, visualisera tre dörrar, titta på dörrarna och be din guide/vägledare att hjälpa dig att välja rätt dörr. (dörren där du möter din vägledare)
Stig in genom dörren och ta emot känslor/bilder. Titta dig omkring. Vad känner du? Ställ din vägledare de frågor du har, kanske vem denne är och namnet.
Tacka för er stund när du känner dig nöjd.
Efteråt går du ut genom samma dörr och ner för alla trappsteg igen. (du stänger dina chakran)

Sajtvärd på Övernaturligt
ska prova den jag med :) tack för tipset.
Vilka vad alla chakra färger nu… Röd, orange..
Fast det här med chakran, jag har läst på en sida att man har sina egna färger på chakran, och att det alltså inte är specifikt utvalda färger som gäller alla människors chakran? För så har jag typ gjort när jag visualiserat mina chakran, valt mina egna färger lite grann så att miss dom lättare.
Intressant att du säger det med chakran och färger!
För mig är detta (bla) ett sätt vi har skapat för att lättatre "se" och känna vad vi gör. "Öppna dina sju chakran för att lättatre kommunicera, rena dina sju chakran" osv. (sen har vi energrikällor på respektive ställe)
Genom att vi öppnar våra sju chakran i färgordning gör att vi för att för varje steg "intalar" oss och utstrålar "Jag är mottaglig"
Jag gör aldrig dessa steg längre, så du har helt rätt enligt min mening - man kan kalla det/ändra färger osv utefter vad som känns bäst. Det viktiga är att det känns bra för var och en.

Spöket: Din beskrivning låter lite som nåt man kan göra vid en trumresa eller inre resa av nåt slag. har du funderat på att prova nå din guide via tex. trumresa?
Det är inte alltid eller alla som behöver jobba medvetet med chakrana för att öppna upp. Jag har aldrig gjort det men jag har upplevt så det räcker och blir över ändå. Självklart aktiveras chakrana eftersom de är knutna till alla aktivitet men fokus på just det passar inte alla.
Rumblebee: Precis som du har jag mitt helt egna sätt att se på mina chakra, försöker jag följa någpn annans modell så funkar ingenting. Fram för att våga gå sin egen väg, tycker jag
. Sen är det ju inte fel med inspiration och vägledning om man vill ha det självklart.
// Danda
Jag fick kontakt med en man som var väldigt skojfrisk, Jag bad honom att följa med in i mina drömmar och prata med mig där.
Så inatt drömde jag en dröm som är återkommande och jobbig för mig.
Jag drömde att jag packar, packar packar och packar och flyttar möbler osv.
I denna dröm var jag och mina föräldrar på en kryssning och båten sjönk, såsom det där italienska skeppet Concordia nyligen.
Jag räddade mina föräldrar upp på land och skulle sen hämta våra tillhörigheter. Det som jag trodde bara var en väska eller två, visade sig vara hela deras hem,,med tv, sängar..allt. Så jag började bära ut allt i omgångar och lämnade allt i fartygshamnen. (båten hade sjunkit halvt nära hamnen)
I slutet av drömmen när jag nästan var klar, och när jag började vakna lite mer i medvetandet, så står min guide på hamnkanten vid mina möbler och annat och säger:
-Jaha, du börjar vakna nu. Jag har ju hunnit sälja hälften av alla dina saker redan haha.
Ja, sen skojade han på en hel massa, men jag minns inte allt, bara att han skojade om att ha sålt hälften av mina saker, .. jag som arbetat så hårt för att rädda dom.
Ja, det är iallafall en man. Jag frågade vad han heter och det är nåt på E.. typ Emrik eller nåt.. Emer. Jag har i en annan Meditation träffat honom tidigare.
Jag får aldrig se honom klart och tydligt i ansiktet. Jag fick se honom helkropp, men lång ifrån, så jag kunde inte urskilja hans drag.
Är det verkligen min guide?
Det känns som om jag skulle ha flera guider isåfall, denna skojfriska, en kvinnlig och en allvarlig, men mjuk manlig.
Norpan,
Jag vet inte om det är din vägledare (det är någont du bara kan svara på själv) däremot så känns det som om du mötte en anhörig eller någon annan från andra sidan.
Drömmen symboliserar för mig en strävan om att hjälpa andra, kämpa och göra "rätt" hela tiden för att anpassa sig till andra.
Det är som om du tar tag i en sak, för att i nästa få en hög med ansvar till. Ansvaret kan också sitta inom dig.
Personen kanske kom för att stötta dig "Ser du hur mycket du gör för att det ska bli bättre för andra, istället för att se till vad som blir bäst för dig"
Sätt dig igen och be din vägledare om en förståelse av drömmen. Det kan vara din vägledare som "tog med dig på en tur i drömmen"
Tack för att du delade med dig

Tack Fjäril. Ja jag ska be om att förstå den drömmen. Ska göra samma guidade Meditation idag och se om det går bättre.
Ja dom drömmarna mentalt utmattande och jag har drömt samma dröm i säkert minst 15 år, irriterande.
Norpan,
Jag tycker du ska ta reda på vad det betyder för dig. Det är dags för en förändring. Om drömmen har varit med dig så länge så bör du ta i tu med det nu. Tänk på dig själv och hur viktig du är!
Fjäril, ja jag har alltid varit lite så att jag tänker mer på andra än mig själv, säger ja, fast jag kanske inte orkar osv. Ska ändra på det :)) kram

Kram!
# 3-4 Kul att höra att man kan ha vilka färger man vill på sina chakran, utan att det kan kallas fel eller så 
Och angående drömmen du hade…
Det kanske är så att den där mannen som stod på hamnen och sålde alla saker du hade räddat, hade en varning till dig, men att han skojade till det lite. Visst är det ju bra att hjälpa andra, men om man inte tänker på sig själv, utan vill fortsätta och fortsätta att hjälpa så kan det bli så att man blir uttnyttjad till slut, och att det var det han ville förmedla kanske. Du slet och slet med att rädda tillhörigheterna från ett sjunkande skepp (vilket i sig kan tolkas som ett väldigt ansträngande jobb, samt livsfarligt). Och när du nästan är klar, får du syn på en filur som påstår sig sälja sakerna (dvs utnyttja dig) och att det han sa ''jaha, du börjar vakna nu'' kanske var just för att säga att ''vakna upp så att du inte blir utnyttjad av andra!''
Det tycker jag var en bra tolkning Rumblebee:
_Och när du nästan är klar, får du syn på en filur som påstår sig sälja sakerna (dvs utnyttja dig) och att det han sa ''jaha, du börjar vakna nu'' kanske var just för att säga att ''vakna upp så att du inte blir utnyttjad av andra!''
_Ja, våra chakran och alla sätt vi arbetar med är individuella och inget är fel. 
Tack Fjäril….det var nog inte riktigt den, men nästan….jag ska iaf notera den och testa
Värmland"
#15 Som sagt, jag har hört talas om någon övning med trappor, men tänkte bidra med något liknande ;) Det finns en annan övning där man åker upp sju våningar med en hiss, men i stort sett är det samma sak. Vi ska uuupp - öppna oss ;)
får jag hoppa in å låna denna tråd lite ;) jag har heller ingen aning vem eller vilka min guide eller skyddsänglar är, enda jag vet igentligen är att jag ska ha en skyddsängel på min vänstra sida (fick reda på de när jag ver i väg och spådde mig)
jag har mellan varven sett 1 eller två personer i mitt sovrum ofast är det 1 person tror det är en man som är ganska lång å smal h*n säger inget utan står där en stund sen försvinner h*n bara veim eller vad kan det vara? och samma sak på kvällen när man kollar påtvn kan man känna sig både iaktagen å få kalla rysningar från nacken å neråt, jag e inte rädd eller så men de käns som jag e rätt motaglig kan bli mkt trött på en gång, ibland har jag sagt att de ska låta mig vara, å då blirde lugnt ett tag sen börjar de om på samma visa igen!
Hej,
Om du inte har nàgot emot att lyssna pà meditationen pà engelska kan du prova dig fram pà youtube tills du hittar en röst eller metod som passar dig.
Sökning: meditation to meet your guide
Bra tydlig röst:
http://www.youtube.com/watch?v=zglj8es4tFw
Hittade en annan typ pà svenska:
http://www.youtube.com/watch?v=MNn1ZpqqyWY&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=5wJoNZGjvl0&feature=related
De har mànga mycket bra chakra balanceringar pà youtube, lycka till och ljus.
Bra tips! 
Jag har testat en liknande Meditation som ts efterlyser. Kortfattat går den till såhär:
Först blundar du, tar tre djupa andetag och slappnar av mer och mer. Visualisera en dörr som du öppnar, innanför dörren är en trappa som leder ned till en mörk, trång korridor med jordgolv. Gå ned för varje trappsteg och in i korridoren, den är lång och mörk men tillslut ser du en liten ljuspunkt långt framför dig.
Fortsätt gå och se hur ljuspunkten växer och blir större och större. Du når tillslut fram till en glasdörr och ser en vacker strand utanför, det är därifrån ljuset kommer. Öppna dörren och gå ned till stranden. Vad känner du och ser du? Börja sedan gå åt höger längs med strandkanten, du får där syn på en koja/tält. Gå in i kojan, där sitter din guide. Hälsa, sätt dig ned och ställ dina frågor.
När du är klar tackar du för mötet, går tillbaka längs stranden, upp till glasdörren och stänger den efter dig, genom korridoren tills du är framme vid trappan igen, gå uppför trappan tills du är tillbaka där du började. Känn att du kommer tillbaka till nuet och öppna dina ögon.
Vill du lägga den meditationen i "Tipstråden" eller så kan jag göra det.
Jättebra förklarat!
Instämmer, mycket bra Meditation.
Kan tillägga:
Gå in i kojan, där sitter din guide. Hälsa, sätt dig ned fràga din guide vad du behöver veta just nu? Ställ sedan öppna* frågor till din Guide/ ditt Högre jag.
*inte fràgor som besvaras med ja eller nej.
Min Guide, vad behöver jag veta om situation gällande person/arbetsplats/ansökanetc?
#18 och #20 tack så jättemycket för tipsen. Det ska jag notera och testa
Värmland"
# 21 Jag kan lägga in den i tipstråden om du vill.
Tack 
Man behöver varken gå ner i källare, in i kojor eller upp för stegar för att möta sin guide.
Det räcker med att sitta i stillhet och be Huvudguiden komma närmare.
Känner man ingenting så ber man att guiden kommer ännu närmare.
Jag garanterar att då en guide kommit in i ditt energifält så tar man inte miste för det är en extremt stark känsla.
Viktigt är även att man inte går ner i djupare Meditation, Guiden möter man med fördel då man själv är här och nu i fullt vaket tillstånd.
Keep it Simple!
….men förstås, finner man det enklare att gå ner i källare eller in i hyddor så är det förstås också en modell.
Jag har gjort dessa meditationer jag med och de är så fina.
Men…att uppleva sin guide i fullt vakentillstånd med alla sina sinnen, det slår allt.
Lycka till!
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/
Hella, självklart men om man tidigare aldrig gjort en övning/har kunskap/erfarenhet (säger inte att det gäller TS) så är det bra med tips till en början.
Jag gjorde själv så och det gav mig mycket, sen lär man sig mer efterhand/erfarenhet.
Men det är fantastiskt att möta sin vägledare genom att bara vara 
#27 Men det är ju ett tips jag ger 
//Hellas
Ja det är klart, jag menade bara att i början är det kanske lättare med en guidad hjälp att nå fram
Jättebra tips, jag sa inget om det! 

//Hellas

När det gäller vägledda meditationer för Guide kontakt så finns det ju många cd skivor för detta.
Men en av dom allra bästa jag kan rekomendera är faktiskt inte en meditations skiva.
Utan en skiva inom den mentala träningen av Lars Erik Unesthål.
Cd skivan heter personlig insikt och är igentligen en cd skiva för att lösa problem och öka sin kreativitet o glädje.
Spår 2 på den skivan heter din inre rådgivare där man finner problem lösningar genom att prata med sitt inre.
En otroligt bra vägled guide kontakt fast tanken på att det just rörde sig om Guide kontakt nog inte var tanken från början.
Lasse
Tack för ditt tips också Lasse!
Jag är nybörjare när det gäller guider så jag ville bara ha tips
Så tack Lasse och Hellas också!!
Värmland"