Ja jag är inte så bra på det här men när jag titta på kortet så fick jag "mormor" till mig dessvärre också det enda. Därimot stod min lilla två åriga son här bredvid och sa… fint hus, titta igen
//Carola

Ser en äldre man på bottenplan, han sitter ner, han kan gå men då med hjälp av käpp.
Uppe är det två snälla troll som vaktar ett barn, de har stora långa näsor..
Ser en man med stort lockigt hår, han vaktar huset…
Trevlig stämmning …
// Ann

Jag får upp en kvinna som känns lite förvirrad, inte så att hon är senil eller något utan bara förvirrad o liksom frågande undrande. Sen tog det stopp.
När jag först tittade på bilden så kändes det som en stor fågel finns där
Vet inte vad för någon, bara fick till mig fågel..
Känner att det i detta hus funnits ett par som varit förmögna, typ en disponentfamilj.
Det här är allra första gången jag försöker mig på sånt här, kan absolut inte, men känner att jag vill försöka utveckla mig medialt.
Jag känner bara av en ond man, vet inte varför…
Ordet "häxa" kom allra först, vet inte alls vad det innebär.
Som sagt, kan inte sånt här, så det jag "känner" är kanske bara inbillning.
Ojojoj vad duktiga ni är…nästan allt stämmer….jag väntar med att säga hur det är lite till ….
U R us
Undrar om ni kan se vad det är för fågel?
U R us
Liljan..vill du beskriva mannen med det stora lockiga håret lite mer? 
U R us
Ni är helt otroliga! Jag ryser..hur kan ni veta allt detta?? Kan säga att det är jag som bor i detta " spökhuset"
Det har en gång bott ett disponentpar här. Huset är byggt på 40 talet.
Och mormor..det är nog jag..hehe ..jag tror att jag är den förvirrade kvinnan, känner igen mig där lite
,kan också vara så att det bott en kvinna här en gång som varit ensam, ibland kan jag känna av det . Häxan är intressant….mannen med käppen har vi mött många gånger nu…mannen med det lockiga håret skulle kunna vara min man…
Barnet har jag sett och hört, så hon finns…angående trollen så har jag haft en känsla av dem, men trodde inte att devar snälla, ibland har jag märkt dem stå och se på mig vid min säng
, kanske är det dem som katterna fräser åt ?
Här finns en ond man…
Och vi har ormvråkar härutanför de har bo i skogen bredvid , de brukar sitta här i vår trädgård.
U R us
Inget mer? det ska ha hänt något alldeles speciellt här en gång i tiden…..innan huset byggdes….
U R us
Verkar vara tragiskt det som hänt. Jag fick fram att det varit en slags "galgbacke" för väldigt länge sedan. Iallafall en avrättningsplats, vem vet kanske häxbål? Jag ser nämnligen eld också, så något med att flera människor dött tragiskt.
Får vi se hur det går denna gången med min tolkning
Kram

Hm.. jag blir lika chockad varje gång jag ens är i närheten av att vara rätt… Hur kan jag? Får ofta känslan när jag ser korten att jag vill känna på det för att få tydligare bilder. O Choklad.. jag kände direkt att det var ditt hus
. Känner mig lika förvirrad frågande o undrande som du över allt som plötsligt bara väller in och kommer över en..
Kramar lillajex
# 13 du är på rätt väg..mycket intressant detta ..jag ryyyser…ska berätta lite senare…
# 14 Ja,,visst är det både chockerande och härligt? som att vara med om en bergochdalba…..och när jag lyckas blir jag så himla glad! Man förstår inte hur i all världen det går till detta att kunna se det så där bara..men jag vill lära mig mera…
U R us
# 15 Nu är lite senare, sedan är ännu senare. Spännande att vänta såhär
Ok ..jag försökte lägga ut fler bilder, från trädgården..men mina "inneboende" verkar inte vilja att jag lägger ut dem…
plötsligt blev allting bara helknas med datorn…
Men jag hoppas att jag får berätta:
Det har varit 2 eller 3 soldater begravda här precis invid husets mur, och det var ett par pojkar som har bott här som fann dem när de lekte och grävde i jorden.Detta hände för längesedan när huset var nybyggt.
Kan mycket väl tänka mig att det varit något med häxor och avrättning.
Hoppas att jag får lägga ut detta nu, utan bilder…
U R us
Jaha, det var längre bak i tiden som jag var och for efter. Soldaterna svischade förbi men de fick jag inget mer om så jag tog det drastiskaste jag såg
. Kul var det iallafall att få vara med och träna på att känna. Tack, Kram
(Väldigt fint hus du har iallafall och det känns verkligen som att du trots allt har det lugnt och fint där med hjälp av beskyddare.)
#11 Men vänta nu! Finns det en ond man? Och häxan….
Jag är ju inte medial, men har hört att man kan träna upp sig…
Blev alldeles skakig inombords…. och lycklig! Även om det inte var mycket så ändå…
#11 Men nu undrar jag, varför var häxan intressant?
Jaha, nu såg jag vad du hade skrivit om häxor…
# 19 Just det, det har du rätt i ja. Självklart är det så. Bra.
Förstår exakt vad du menar.
#22 Känner mig alldeles omtumlad när jag tänker på det. Har aldrig känt av nåt foto förut.
Kanske bara var rena slumpen, vad vet jag, men jag hoppas att det är så att jag börjar öppna mig, eller hur man säger. 
Hur coolt som helst! 
Det viktigaste är trots allt att man vågar säga det man ser utan att tänka logiskt. Man har det inom sig med hjälp av andar och det gäller att inte filtrera och göra något logiskt. Coolt? Javisst e det
#24 Det är inte så lätt att inte börja tänka, bara känna. Men nu ska jag verkligen fortsätta att försöka känna av fler bilder… 
Jag ska träna!
Jag brukar sitta och läsa vad andra känner av vid foton och blir så imponerad av alla som känner av så rätt.
t.ex med detta kortet så kände jag direkt att det var ditt och datt men när jag såg vad andra skrivit så näe jag har inte rätt. Min logik kom in och sade mig att det som jag fått fram inte var rätt för andra hade sett annat. Men jag klämde fram till slut att det var ditt och datt, jag vågade stå emot logiken i mitt huvud. Så träna på du och det tänker jag göra också. Jag hade dessutom en meddelande/chat med en annan här inne så hon vet vad jag tampades med innan jag sade och lade in disponentfamilj.

Ja det där känner jag igen. Man känner något o sen börjar man tänka o läsa o näää ingen annan av de som kan säger samma så det är säkert bara fantasi.. Men övnign ger ju färdighet och ingen har skrattat än så jag tycker vi "rookies" kämpar på!
Yeah we will keep on fighting against the logic
#26 och 27: Ja så tänkte jag också. Men så gick jag tillbaka till bilden igen och då kände jag det där med "en ond man". Det allra första som kom var häxa.
Men så tänkte jag att: Äh, vad sjutton, jag skriver det jag känner ändå, så får vi se om det stämmer.
Ja, jag var också lite rädd att någon skulle skratta, men tänkte sen att det gör dom nog inte.
Jag skrattade inte
.
Tack Choklad än en gång för att vi fått tränat lite.
#30 Nej, jag märkte inte nån som gjorde det 
Men jag trodde inte att nåt av det jag sa, skulle stämma.
Nu vill jag ha fler kort att öva på! Men då kommer jag väl inte känna nånting förstås… 
Tyvätt har jag inga kort att lägga in för tillfället. det är dessutom bra att ta en paus, tisdag imorgon, jobbdag för mig.

Ja du Choklad, han ser ut som en grekisk gud så honom får du hålla rätt på..
Jag ljuger inte han ser verkligen ut som en grekisk gud ..wow ..
Kan mycket väl tro att det kan vara den mannen du tror för jag ser honom på många ställen, ser ut som han pinkat in sitt revir ordentligt.. ha ha
Han håller i ett barn också, han verkar vara en go en…
# 33 Oj! det säger jag bara WOW! Min "gubbe" hjälpte mycket till med ungarna….
Men jag undrar om det är någon som vet var man tar reda på saker som hänt förr ? Jag är väldigt intresserad om det där med galgbacken….det sker mycket konstigt här, gråa skuggor som "vaktar" på kvällarna när man går i området utanför ( vi bor bredvid en djurkyrkogård) det var längesen nu, men speciellt på vårarna så känner man av en viss energi…tänk om häxor har varit här en gång och utfört ritualer ???nej..nu är min fanti på högvarv..men spännande …
U R us
Kanske om man pratar med ortens gamla personer som bott i generationer där. Annars kanske det finns en hembygdsförening eller annan källa att leta i.
Vore ju kul om du kunde finna något verkligt bevis. Jag sade ju något om avrättning som du minns och jag var tyvärr inte klar över exakt vad för avrättning. Det du säger om djurkyrkogården, varför begravdes de där? Förr i tiden dödades kobesättningar när de fick klövsjukan?
# 35 Det är kommunen som har en begravningsplats för djur här bredvid som alla kan begrava sina husdjur i. Precis som på en kyrkogård för människor. Det är så fint när alla gravlyktorna är tända, det är här vi fottar alla orberna, de följer efter ungarna när de går därute….
Tack för tipset, jag ska se om jag kan kolla ..
# 33 undrar egentligen vad det kan betyda att han håller i ett litet barn? var det ett spädbarn? Här finns två flickor, en på ca 4 år och en i kanske 11- 12 årsåldern..en gång gick hon förbi utanför toalettdörren när jag var där inne..hon gnolade på en låt och gick nerför trappan från ovanvåningen. Alla utom jag var nere i undervåningen…min man brukar tala om när det är ett nytt barnbarn på gång
…..
Tack ska ni ha alla snälla, detta var väldigt roligt och spännande …hoppas att det finns fler hus att läsa av snart…Kram till er alla!
U R us

Det är ett litet barn typ spädbarn…. han håller den mot sin vänstra kind …
Ahhhh..jag undrar….då är det en flicka….om det nu är en symbol han vill visa….eller att ta emot något…kanske omvårdnad…det ska bli spännande att se vad framtiden har att visa
eller något nytt på gång…
U R us
Fick genast en stark obehags känsla när jag såg bilden nåt hemskt har har hänt här det har med mord och ondska att göra
# 39 Ok..du vill inte utveckla det mera?
U R us
jag fick några bilder i huvudet på en gång!
1.jag såg en bal med massor av människor.
2.jag såg en ond man som avrettade en kvinna.
3.jag såg en förvirrad kvinna.
Önskar att man kunde gå tillbaka i tiden och se vad som har hänt….
U R us
Jag vet inte vad det är med det där huset, men jag får dåliga vibbar när jag ser det. Fortfarande känner jag den "onda mannen" och nåt mer som jag inte kan definiera just nu…
hm ja,,det har hänt konstiga saker här ,,,,
U R us
#46 Det är första gången jag känner så när jag ser ett hus här inne på bild…
Usch…sån känsla har jag inte haft när jag såg framsidan…Om du tittar lite närmare i vänstra fönstret kan du se en kvinna klädd i grå kappa med stor svart luva…Det känns att hon "vaktar" huset på något sätt…"onda mannen" känner jag inte…ska prova en gång till..
Jag känner garanterat av en mindre trevlig man som inte är snäll med sin kvinna. Han hotar och är elak och kan även ha misshandlat henne. Det känns som om han knuffar runt henne som en trasa.
Jag får även en småotäck vibb av det stora fönstret i mitten, vad är det för rum innanför?
Annars är huset väldigt fint, speciellt. :)
Ett stort vardagsrum det ska vara en hängds kvinna häruuppe i ovanvåningen
kan det vara hon?
U R us
Choklad: Hua, nu fick jag rysningar, stämmer det? :o Jag ville inte vara för rakt på och vågar inte riktigt skriva ut allt jag känner eftersom jag inte tror på mig själv riktigt.
Vet ni varför hon hängde sig, var det självmord eller någon annan som gjorde det?
Hon känns kuvad, och jag ser att karln drar henne i håret, långt mörkt hår.
# 51 Jag vet inte, men min son xflickvän är synsk, och hon såg detta på ovanvåningen hon ville inte gå in där …hon såg mycket läskigt och det är ungefär detsamma som ni säger …bl a så såg hon mannen ni ser också….det lustiga är att jag ser de glada sakerna, här finns mycket kärleksfulla andar ….
U R us
Hu! Vad läskiga växter! Och för stora och för många fönster!
# 53 haha ja, men de håller vi på att såga bort. Kan inte ta bort de som syns nu, för det finns fågelbon i dem..
U R us

Det är första gången jag seriöst verkligen försöker att känna.. Känner mycket men har svårt att få ord på känslorna..Lite messy head.. får träna..
på bild 43an så känner jag att jag vill bakom hörnet, eller precis vid hörnet.. vet inte varför.. men jag vill liksom gå bakom hörnet och kika.
på 44an så känner jag enbart sorg och stolthet.. något mer som jag inte riktigt kan sätta fingret på..
men sen så är jag ju nybörjare också :P
Äldre man. blå rutig skjorta, bruna byxor,, typ gabardin, ganska breda hängslen. röker cigarr och går med käpp.
HAr en hår krans som går från öra till öra. flint på huvudet.
Använder käpp och gubben har glimten i ögat,, men kan vara ganska så svår att ha att göra med,, envis så in i norden.
han bryr sig inte om vad folk tycker eller tänker om honom.
En härlig personlighet,, när han bjuder på sig själv.
Inne i köket står en kvinna vid spisen.
hon använder en sjalett av något slag på huvudet(vit)
Pedant och ganska så sträng, inbunden och svår att nå.
Omgivningen uppfattar henne som annorlunda och lite skrämmande.
Choklad!
KAn man inte söka info om området där du bor på stats arkivet?
Vet inte har inte tänkt på det..det har ju varit en grav här med två eller tre skelett i, som de grabbarna hittade som bodde här på 40 talet..deras far byggde detta huset, han var den som ritade upp det och ett hus till på tomten här bredvid, det revs för ca 1 år sedan…detta huset ska också rivas så småningom, det ägs av kommunen…jag bara hyr det. Jag skulle vilja veta vilka de skeletten var….det var ju krig när huset byggdes….
U R us
Oj, vilket intressant hus! Det enda jag får till mig riktigt starkt är att det finns två barn som brukar leka på övervåningen. De springer runt så det dunsar och så brukar de stå och titta ut genom fönstret.
# 51 Då har du sett "våra" två tjejer..de har jag både hört och sett…de är snälla och trevliga och fnittriga…en av dem ville leka med mitt barnbarn när han var liten..ja eller mindre heter det väl.
Så det är de som dunsar….ja då behver jag inte fundera på det längre då, jag undrar vad det är som låter som att en kula rular över golvet ibland, men ingen finns på övervåningen, inte ens katterna..
U R us
Oj, jag menar inte allra längst upp utan den våning som är över botten våningen.
Är det inte påfrestande att bo i ett hus med så mycket tung historia. Jag skulle nog bli lite mörkrädd…
# 61 Nej det är inte så konstigt egentligen, de låter oss vara vifred för det mesta, och det är mest sn älla andar som är här. Möljigen är det våra egna andar som finns med oss alltid, historien kan vi inte göra så mycket åt. Men i vissa rum rum känns det tryckande när man går in dit och då får man säga ifrån …
Ahaa ja men då kanske det är mina barnbarn du känner av? De kan busa en hel del…och här finns plats att springa på så..det kan bli full rulle ibland
Är det ingen som känner av vinden?
Om ni inte tröttnat så kan jag ta och sätta ut ett foton på den också…
U R us
Usch,,, får jag skriva så utan att såra dig choklad.
Där står en magerlaggd kvinna med med stram knut uppe på huvudet.
svartsjuka genomsyrar hennes väsen på ett otäckt sätt.
Hon bär en mörk klänning med smal midja,, och med vit spets krage och hon håller en smal käpp eller trägren i handen, avkvistad för aga.
KAn ju bara vara min fantasi som skenar,, skratta inte åt mig snälla
men ojojojoj….usch
….nej jag blir inte alls sårad…det bekräftar till stor del vad min före detta sons flickvän har sagt, att de två flickorna hade inte ett bra liv här när de bodde här, det har varit för många många år sedan….
Varför skulle jag skratta åt dig? kan hon ha varit någon sorts tjänstefolk eller lärarinna tro? Skulle gärna vilja veta vad det har varit här innan detta huset byggdes…ska se om man kan gå in på stadsarkivet via internet..
U R us
Gör det,, skulle vara jätte spännande o veta lite mera,, hoppas du delar om du finner på något.
Ang, kvinnan så tror jag att hon är modern,, vet inte varför det käns bara så,, eller styvmor kanske, styvmor känns mer rätt,, eller hade man guvernanter här på den tiden?? Nu blandas logiskt tänkande in för mycket,, lämnar detta en stund nu.

Kan du inte gå upp på vinden och fota lite Choklad?
Jag vet hur "trevligt" det kan vara där (för er som undrar vad jag menar så är Choklad min kära mor) Eller be nån av glinen att gå upp och fota! Jag har bara precis stoppat upp huvudet på vinden och kikat lite, men tyckte det var rätt läskit där…
Det har hänt en del i detta huset, jag själv har varit med om en del "spökerier" med där när jag bodde hemma!
//Jessica
Tittar på bilden av husets gavel sida. Det med ett fönster bara.
Det är förmodligen bara trädens lövverk som speglar fram formationerna som jag tycker mig se,, men samtidigt får jag den här känslan att jag ska släppa logiken,, Shoot.. Tänkte jag.
Här kommer det:
Vänster fönsters högra hörn:
Straxt ovanför den vita krukan inne på stora bordet, Anar jag konturerna av en yngre kvinna som håller på att klä sig. Hon har håret uppsatt som en krans runt sitt huvud. Anar mer än ser hennes klänning. Känns som mycket länge sedan. Hon känns undergiven och tillplattad av livet,,, någon slags hopplöshetskänsla runt henne
Efter detta framträder sakta en bild av ett uppförstorat mans ansikte.
Jag mer anar än egentligen ser hans profil, ett skuggat öga, näsan, kort mustasch,, och kort skägg just runt munnen. Väl ansat så att säga. Fylliga läppar.
Ansiktet är enormt stort och det känns som det är han som dominerar både den unga kvinnan och rummet. Hela bilden känns fruktansvärt tung och det känns som det trycker över halsen.
Mycket obehaglig bild,, men som sagt,, kanske är det bara lövverkens skuggor som eggar min fantasi.
Ett litet P.s det är inte samma kvinna som jag kände på vinden
jag kan fråga Mikael om han och Peetr vill gå upp där, bara det att det verkar som att han har sett något han inte ville se, för han blir lite underlig när man frågar..han kommer nog hem på onsdag, kan fråga då
# 69 ojoo det är mycket konstigt, jag har sett konstiga saker vid det fönstret….usch..och katterna har fräst många gånger där i den fönsterkarmen….jag tror att jag ska ta och sammanställa era syner som ni har fått fram ..det är riktigt spännande det här Jag undrar om du kände nåt om mannen har ångest?
U R us
kände av dominans från hans sida, Kontrollbehov,, men sån kan ju styras av ångest oxå(?)
jo det kan det ju…….det har hänt konstiga saker här en gång i tiden…på ett sätt skulle jag vilja rensa ut lite med någon sorts rökelse eller annat bara för att få bort den tunga atmosfären. Tror inte det skulle störa andarna? Jag vill ju kvar mina kära andar, de som är snälla…
U R us
Vit salvia rensar bort negativa energier, så du borde lugnt kunna använda dig av den utan några goa andar försvinner.
Jag förstår dig,,,

Är inte duktig alls på de här, men får en tung & kväande känsla av vänster sidan på huset.
Usch!
Får verkligen inga bra vibbar av det där huset
/IA
Gammal tråd