Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 598 ggr
april4
0

Sjätte sinne

Är ett sjätte sinne nåt man föds med eller är det nåt man utvecklar under sin livstid? Mitt sjätte sinne eller föraningar om obehagligheter slår aldrig fel och jag lyssnar till 100 % på dom.

Nemii
0

Jag tror att alla föds med det, men vissa är mer mottagliga och så.. :)

Sol-Angelica
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tror nog att alla föds med detta,men endel tar inte sin personliga utveckling på allvar,utan dom stagnerar..endel tidigt i livet endel sent,men var man än befinner sig i livet så ska man ändå försöka att hitta sig själv,när man börjar slå in på en ny väg i livet kan många dörrar öppna sig,,dom behöver inte vara nya egentligen,dom kan bara ha varit "osynliga",,för långt bort i från dig för att du skulle nåt dom,,men vill man så kan man,,inget är omöjligt!

april4
0

En grej som hände mig när jag bodde i en annan stad. Jag skulleut och plocka blåbär och hade ryggsäck med fika med mig. Jag var tvungen att passera under en viadukt där E18 gick. precis när jag kom under viadukten får jag syn på 3 ynglingar med en moped.

Då får jag en obehaglig känsla som säger, gå inte dit. Istället väljer jag en stig direkt till vänster om mig. I samma ögonblick jag kom in på stigen så smäller det. Det kändes som ett stort fågelsvingslag och jag trodde att en örn eller falk  flög på mig.

Jag blev rädd och sprang in i skogen. Det visade sig senare att jag hade blivit beskjuten av något slags vapen och det hade gått hål på jackan. När ja gkom hem efter några förfärliga timmar i skogen polisanmälde jag tilltaget. Det visade sig att samma ynglingar hade skjutit på en 9-årig pojke i ryggen och ungdomarna åkte fast till slut.

april4
0

så otroligt fina änglar. Sol-Angelica. Tack för bildenGlad

flymybike
0

Det är varsel. Det gäller att lyssna sig själv. Lita på sin intuition. En sådan episod som du berättade är bra o tydlig. Huruvida man födds med det, fins det olika uppfatningar om. Men det fins en del logik bakom det hela. När jag läser ditt tråd , du talar om negativa händelser som aldrig slår fel. det reagerade jag för. Får en känsla du är bunden till vissa tankar som du inte kommer ifrån även om du så ville. Vill man skapa förändringar o utvecklas bör det komma inifrån. Du kan ju givetvis gå ngn kurs eller så. det är inte kursen som ändrar dig, det är du själv i såna fall. Just förändringen skapar i själen det ,som vi undermedvetet söker. Att ha ett mål som leder framåt Är som att få livskraft, energi som man sedan kan sprida i sin egen takt till andra.