Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 5771 ggr
Elisabeth-J
0

EVP

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

När jag var tonåring så var vi några som testade EVP och fick in lite märkliga röster och ljud men dåtidens tekniska utrustning som vi använde var inte den bästa. Nu ska jag testa det igen då här finns mycket aktivitet i huset. har ni testat och vad hände i så fall?

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Bybo
0

Vad kul att du tog upp det. På sista tiden har jag haft det i tanken, ja att testa. Men har känt mig lite omogen eller nåt. Ja, har sett nån läbbig film och att en del jämför det med Anden i glaset typ. MEN, är egentligen inte rädd, för känns som om man är seriös och lärleksfull m.m så är det ingen fara….

Elisabeth-J
0

#1 Läskiga filmer kan ju verkligen skrämma upp :)

Elisabeth 

Bybo
0

#2 Ja, men det är väl fånigt asså!! *skratt*

Eija
0

Jag har varit med om detta i min ungdom med, och hört en kort komentar på bandet bl a……

Detta var en intressant sait, skall bli kul att höra om det är fler….Man skulle kanske återuppta detta, men då måste man skaffa sig en liten bandspelare…..och ett stort sällskap, för ensam törs jag inte vara när man spelar upp…..och hemma vill jag nog inte spela in något….jag vill inte veta…..bätte då inspelning på en öde kåk eller så….

kram

Cristine
0

När vi hade mycket ljud och händelser i det hus jag bodde i innan jag flyttade monterade sonen upp mikrofoner från ett program på datorn och spelade in ljuden på nätterna i ett par veckor för att övertyga oss själva och andra..så vi sa godnatt och gick och lade oss. Eftersom golven knakade mycket när man gick och man hörde tydligt när det var någon av oss som steg upp så gick vi fram till mikrofonen och talade om vem man var och vad man gjore så det inte skulle bli några misstag. Och det var mycket olika ljud på nätterna. En natt hördes en röst men väldigt dåligt som vi tyckte sa Vad gjör ni? Det kändes lite kuslig för det var precis som att någon stod och talade i ett tomt rum. Jag har också ett band som jag spelade in när det hördes en mansröst från datorn  trots att vi hade dragit ur alla sladdar.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

wolfie
0

#5  Jösses!!!Det där var ju helfränt!!Jag har aldrig upplevt sånt med o spela in o så..men jag får ju idéer helt klart!

Cristine
0

#6 Jag har ju också en liten microcasette som jag spelade in rösten med..den kostade bara 200:- Olympus pearlkoder S600.

wolfie
0

#7 tack för tips!

Cristine
0

Programmet på datorn heter Goldwave talar sonen om.. och det är gratis.

Imasy
0

Men jag fattar inte.

Människorna på filmen verkar ju ha en dialog med andarna via bandspelar bandet?

jag trodde att man spelade in, för att sedan lyssna om nån säger nåt ;)

Elisabeth-J
0

Man kan ju göra på olika sätt och själv tänker jag bara spela in och sen lyssna.

Elisabeth 

Imasy
0

Men är det möjligt att "prata" med andarna via band sådär?

Men hur gör man när man spelar in? Tar man bara ett vanligt kassettband i bandspelaren och spelar in? Det funkar ju inte om man vill spela in en hel natt. Hmm.

Jane-Lyzell
0

EVP är en väldigt långsam kommunikation och tar mycket tålamod av en som utövare - inte bara attt spela in(vilket bör göras under ordnade förhållanden, cirkelform för bästa resultat)

Det är ett idogt lyssnande och träning att uppfatta ljuden - vi har haft andra trådar här inne om just evp- där ni kan läsa mera!

Menar om ni sätter ett 90 minuters band eller mer på inspelning under en natt - så tar det ju lika lång tid att lyssna igenom - så stor portion tålamod!Skrattande Menar det kanske inte blir något de första 10-20 banden! eller mer!

Det Fredrich Görgensen gjorde var att han använde radiovågor och även television - som han spelade in på band och höll andekommunikation på det sättet - men utan han som medium kom inget in - så det måste alltid finnas någon medial person i närheten som figgurerar som medium för att det ska fungera!

Samma om ni gör egna experiment - någon figurerar alltid länk som medium!

Finns som elisabeth redan skrivit flera olika sett man kan utföra evp på - men det vanligaste nu för tiden är att man spelar in korta sekvenser och ber andevärlden att sätta sitt avtryck på bandet!

Vi gör sådana expriment här iblan på Ramsbergsgården!

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Cristine
0

I goldwave så ser man utslagen som har blivit under natten så man behöver bara lyssna på de små snuttarna.. annars skulle man få bo framför datorn:) Det är ett väldigt känsligt program så det hörs på en gång om det är något där..tror inte det skulle gå på en vanlig bandspelare om man inte gör som jag gjorde.. spelar in när man hör något ovanligt med örat..men jag hade min bredvid datorn

Jane-Lyzell
0

#14 teknikens under - inget som  jag kan tyvvär - låter ju mycket underlättande att slippa lyssna igenom meter timmar av band!

Cristine
0

# Jane det är mycket lätt att hantera programmet och dom talar utförligt om hur man ska göra. Programmet tar du in genom Google.:)

Jane-Lyzell
0

#16 okay - får ta det någon dag när jag känner mig tekniskSkrattande

Tack Jane

Mizzi
0

Mycket intressant ämne sånt här intresserar mig mycket.

Jag kommer i håg min kompis och jag när vi var små och satt och spelade in på min bandspelare.

Rätt var det är kommer det in en karlsröst mitt i inspelningen klart och tydligt hördes han också.

Min kompis och jag blev mycket förvånade och stirrade på varandra med stora ögon och gapande munnar.

Jag börjar prata med den här karln och ställer frågor, det roliga är att han svarar hela tiden högt och tydligt men svaren blir lite tokiga.

Typ:  Vem är du vad heter du ?

Svar : ja du det kan man aldrig veta.

Fråga: Vill du ha lite kaffe ??

Svar: Njae det skulle nog se bra tokigt ut.

Vi : Förvånad Obestämd

Fråga: Va !!! varför skulle det se tokigt ut om du vill ha kaffe?

Svar: Ja du, det är ju en bra fråga.

Så där höll samtalet på en bra stund, och svaren blev tokigare och tokigare (minns naturligtvis inte allt som sades i dag)

Allt kom dessutom med på bandet vi spelade in och vi spelade upp det för mina föräldrar och syskon sen som kiknade av skratt över detta samtal.

Sedan förklarar min Far att det troligen var någon lastbilschafför med eller någon som sitter hemma med sådan där sändare som kommit in på samma frekvens, och att han inte alls pratade med oss utan någon helt annan.

Men att vi fick bara in honom men kunde inte höra den han pratade med.

Så något övernaturligt var det inte den gången, men vi fick oss alla ett gott skratt när vi lysstnade igenom samtalet sedan Skrattande , och jag önskar att jag hade sparat det så man kunde lysstna på det än i dag.

Vi försökte flera gånger efter den och testa igen, men detfungerade bara den enda gången Tungan ute

Kom att tänka på denna händelse när jag läste tråden och kunde inte låta bli att berätta, vi trodde ju då att vi varit med om något helt otroligt, men tji fick vi.

Men mitt intresset och faschinering för just EVP väcktes i alla fall den gången Skrattande

//Mizzi

stina63
0

Jag själv har försökt någon gång men inte har där varit något på bandet. Men sen vid en sittning då kom där in en ung pojke på bandet.

Och jag har varit så rädd om detta band Men av någon anledning så har hela bandet raderats.. Och på den tiden använde jag enbart cd som jag spelade musik från och inte band,,usch låter som jag är lastgammal På den tiden…..Skrattande

barajagigen
0

Jag har en fråga. Det finns ju appar nu för tiden till smartphones. Dessa skall mäta energifält samt kan spela in ljud. Tror ni att dessa fungerar?

Hälsningar

barajagigen

fotoninja
0

mobilappar är rena leksaker. skaffa en emf mätare istället. det är riktigt kul att använda Glad

tarotlasse
0

Detta med EVP är jätte spännande och precis som Jane säger så är det man kan träna och under ordnade former så blir det lättare för ande världen att göra dessa fenomen.

Min Pappa o en vän till honom sysslade ofta med detta då dom satte sig ner och bad ande världen att komunicera med dom på banden.

Dom använde sig av en rullbandspelare på den tiden  och hade fantasiska resultat.

Med andar som kom igenom och pratade på inspelningarna.

Jag frågade min Mamma för ngt år sedan var dessa band fanns men hon hade ingen aning om vad dom tagit vägen tyvärr.

Finns varken rullbandspelaren eller några band kvar ngn stans.

Men EVP behöver ju inte bara var röster även om det är det ultimata att få en ande att prata på bandet men kan vara många olika ljud fenomen som kommer med på bandet.

För några år sedan så hände det ofta att det kom med olika ljud fenomen på inspelningarna från mina sittningar det kunde vara allt från brus till rejäla smällar på banden.

Vid ett tillfälle ringde en person som jag lagt tarot kort för som var helt skakad för det fanns en annan röst på bandet också som hon trodde var sin pappas röst som sa att han älskade henne.

Men det har bara hänt en enda gång vad jag vet under alla dessa år och jag har inte fått höra det själv.

Mina klienter tyckte det var lite ledsamt att inspelningarna blev förstörda av brus knackningar  smällar osv  Så dom inte kunde höra vad som sas på inspelningarna.

Så jag bad Andevärlden att lugna ner sig och dessa ljudfenomen upphörde.

O det hände både vid ande kontakt och under tarotläggningar.

Men i höstas så började dessa fenomen i gen och när jag pratar i början av bandet så kan man höra min röst men så fort jag får en ande kontakt så blir det bara brus och väldigt svaga röster som inte går att urskilja.

När jag avslutar ande kontakten och lägger några tarotkort  så är det precis som vanligt igen o man kan höra inspelningen igen.

Det hände vid 4 tillfällen på raken och  bara under ande kontakter inte ngn gång under tarotläggningarna.

Hade otroligt vackert möte mellan mor o dotter i början av  december månad  men bara brus på bandet när anden var närvarande.

Så klienten var ju jätte ledsen att detta inte kom med på  inspelningen.

Allt annat prat kom med på inspelningen men inte ande kontakterna.

Så återigen bad jag dom att låta bli band spelaren och då slutade dessa fenomen igen.

Mina sittningar o tarotläggningar  spelar jag in med vanlig kassetbandspelare.

Men under trance cirklarna som vi spelar in med en digital diktafon så händer det också  i bland att vi får dessa ljud störningar på inspelningarna.

Den diktafonen jag har kan spela in ca 12 timmar så den skulle man kunna ha på inspelning en hel natt men vem hade orkat att lyssna igenom detta.

Men vi har planerat in en kväll  under våren då vi enbart ska prova på detta med EVP.

Lasse

webbsmurfen
0

EVP fungerar, men igentligen ingenting jag rekomenderar. Dels är det svårt att höra och du måste lyssna noga. Ibland låter det som en viskning, ibland som en skrapning.. Vissa gånger är rösten snabb och svår att urskilja.

Jag rekomenderar EVP bara till att komma om någonting finns där, inte till att försöka föra en dialog, dels då det är lätt att missuppfatta och dels för att det tar sådan tid att föra en dialog på detta vis..

tarotlasse
0

Det handlar om utveckling och träning från både mediumet och ande världens sida.

I början kan det som sagt vara väldigt otydligt o svårt att utskilja.

Men sätter man sig i en cirkel ett par stycken och kör regelbundet en gång i veckan så kommer det ske en enorm utveckling om mediumet har förutsättningar för just detta mediumskap.

Det är ungefär som en trance cirkel  man brukar säga att man får räkna med minst  10 års utveckling i cirkel med träffar varje vecka innan man får riktigt bra  trance resultat.

Fysiskt mediumskap kan ta ännu längre tid att utveckla så detta är inget man kan räkna med sker på en gång utan mycket arbete och ett enormt  tålamod  innan man får  bra resultat.

Så märker man att det sker dessa EVP fenomen för ett medium så rekomenderar jag att mediumet lägger ner lite tid o arbete för att träna upp denna kominikation för så kan det bli riktigt bra.

Är nog delvis därför mycket av det gamla mediumskapet försvinner eftersom man inte har tiden och tålamodet att sitta i regelbundna cirklar för att utveckla dessa speciella medium inriktningar.

Utan dom flesta utvecklar i stället det mentala mediumskapet som oftast går snabbare att utveckla.

Men förr så hade man en helt annan fritid det fanns inte TV och utbudet av offentliga nöjen var inte heller så stort.

Så folk träffades då hemma hos varandra och underhöll sig själva och många medialt intreserade satte sig då i mediala cirklar och utvecklade då dessa speciella inriktningar.

EVP fick man ju väldigt ofta genom radio apparaten förr innan man använde bandspelare o annan inspelnings utrustning.

Lasse