Andra Sidan
Jag tror att när man gått över eller vad man ska säga så lever man nog lyckligt med de man älskar, eller så föds man om på nytt:)
Medarbetare på Skolios Ifokus.
Jag tror att vi kommer från en gemensam källa och återgår dit när vi dör.
Vi lämnar den kunskapen vi samlar i detta livet, får del av andras samlade erfarenheter, födds på nytt för att lära oss nya saker. Tror nog att samlad kunskap finns i vår hjärna om vi hittade ett sätt att komma åt den.
Ett annat alternativ är att vi alltid lever men i skillda freqvenser och att tiden är något vi skapat dvs vi finns som både barn tonåring död samtidigt.
Detta skulle förklara hur man kunde få kontakt utanför sin egen freqvens.
Intressant! Jag tänker lite som du sven-g i ditt första alternativ. Vi kommer tillbaka hit för att lära oss nya erfarenheter som vi sedan tar med oss till andra sidan.
Det här med hjärnan/våra tankar är intressant, då vi titt som tätt kommer på svar/lösningar kring saker vi inte alls kan egentligen i det liv vi lever då (nu) Det beror väl på att vi "glömmer" mycket när vi kommer tillbaka till jorden, men en del saker ploppar upp från tidigare liv.
Sajtvärd på Övernaturligt
Är mycket som jag inte borde vetat som jag tagit fram när man blivit ställd inför en helt ny situation. Deta tyder på en dold kunskap, som man kan ta fram.