Dröm
Hej!!
Jag undrar om någon här vet vad det betyder när man blir jagad av en älg i en dröm..jag drömde det i natt att jag o min mamma var ute i skogen o hon var bakom mig..när jag vänder mig om så kommer det en älg som går efter oss..sen så anfaller han genom att bita o nafsa, men vi klarar oss..det konstiga är att den här älgen blir till en människa istället..en kvinna som vi sedan gör upp med och vi får fortsätta o gå vidare..

Jag kan inte så mycket man är intresserad av att tyda mina mina egna drömmar.
Så här har jag lärt mig:
Skogen anses symbolisera vårt undermedvetna. Den kan vara mörk och dyster men också vara genomsilad av ljus och ha upplysta gläntor att var i. Skogen föreställer alltså dig själv, de faror och glädjeämnen du finner där finns inom dig själv. Känner du oro i drömmen beror det på att du är osäker på dig själv och dina möjligheter.
Moder - drömmer du om din mor eller att du själv är mor, anses det röja en önskan att utvecklas, en längtan efter högre ställning eller mer att säga till om. Du vill dominera. Andra drömtydare anser att det är vad modern gör eller säger som är det betydelsefulla i drömmen.
Djur, mata: glädjande underrättelse. Springa undan för: du blir svartsjuk.
Det här är saker jag sparat för att ha när jag försöker tyda mina drömmar.
Okej, tack för hjälpen
Finns det någon mer här som e duktig på att tolka drömmar? Jag tar gärna emot fler svar :)
i min drömbok av cassandra eason står det att:
om älgen anfaller finns det en person som struntar i dina känslor och bara stövlar på.
#4 Okej…jag kan ju inget om hur man ska tolka drömmar så att det är svårt tycker jag..men jag är tacksam för de svar jag får här :)
Jag känner en som verkligen har blivit attackerad av en älg! Han var MYCKET nära döden….hualigen…
#6 Usch vad hemskt..ja dem e inte o leka med dem djuren..Jag skulle inte vilja träffa en älg mitt i skogen..ryser..