skrämmande upplevelse
Hej!
Jag har länge funderat över en händelse som jag var med om när jag var ca 12 år (1989) som skrämde mig väldigt.
Jag är uppvuxen i ett hus, i ett villaområde som byggdes 1980 i ett mindre samhälle. Utmed vår tomtgräns gick/går en gammal stenmur och stora gamla ekar växte med jämna mellanrum utmed den här långa stenmuren som går mycket längre än vår tomt. Redan i småskolan läste vi om lokal historia och det berättades att ängarna där våra bostadsområde byggdes för mycket länge sedan använts som galjekrog. Dvs där de förr i världen hängde människor.
Jag vet att området där våra hus byggdes på är gammalt för vid två tillfällen hittade jag gamla rostiga hästskor som helt plötsligt stack upp i vår gräsmatta som jag fick bända upp.
Med denna bakgrund vill jag berätta om något som jag upplevde som mycket skrämmande.
När jag var ca 12 år så hade jag i mitt sovrum en tradtionell träsäng med en träbåge uppe vid huvudet och nere vid fötterna. Mellanrummet mellan trästommen och "bågen" nere vid fötterna var ca 5 cm.
En natt vaknar jag av att det känns som att jag rycks neråt i sängen (jag sov på rygg) precis som om någon hastigt slitit/ryckt mig neråt i sängen. Det var med sån hast och när jag vaknar så vaknar jag av smärta då mina fötter/ben är indragna i mellanrummet mellan träbågen och trästommen på sängen. Ordentligt så att vristerna är inklämde helt.
Jag funderade mycket på om jag drömt nåt som fått mig att slänga mig neråt i sängen och jag provade flera gånger att ligga på rygg och försöka slänga mig av egen kraft neråt i sängen när jag låg på rygg. Detta var helt omöjligt..
Jag fick direkt känslan av ondska, så om det var någon hos mig så var det för att skrämma rejält.
Vad tror ni jag upplevde?

Läskigt! Det låter som nått ondskefullt tycker jag. Det brukar finnas onda väsen på platser där det har varit för mycket negativ energi och som gör allt för att skada och förstöra för levande så fort de kan. De brukar kallas demoner.
Jag har varit med om något liknande nästan även i mitt sovrum på morgonen och jag tror att jag var 11 år då.
Jag drömde att jag höll på att drunkna och jag kände hur jag verkligen inte fick nån luft och det gjorde ont om halsen som om något klämdes men vaknade tillsist och började andas stort tills jag kände att jag fått tillräckligt med luft. Jag tänkte att jag måste slutat andas i sömnen och därför drömt att jag drunkna. Eftersom jag kände mig illa till mods så gick jag upp och ut till köket där mamma och pappa satt men jag hann knappt komma innanför köket förrän mamma gav mig en skräckslagen min och sa uppskrämd: "Nämen gud, vad har du gjort?! Du är röd på halsen!" Jag visste inte vad jag skulle tro och gick in till badrummet och såg mig i spegeln och jag hade 2 röda likadana tryck på båda sidorna av halsen som liknade tumavtryck precis där tummarna skulle vara om någon strypt mig!
Jag har ingen aning om någon historia från vårt hus eller område som, enligt mig, inte ser ut att vara över 50 år ens men jag har ofta en känsla av att det är nånting som är riktigt fel här och det är fler än jag som känt det, även personer som inte trott på andar eller liknande.
Men det finns äldre hus på en plats en bit härifrån där många påstår sig se saker om nätterna nästan överallt och som till och med fått de "tuffaste" tonåringar att vända hem!