Livsuppgift?
Jag har ett bra tag nu försökt komma på vad min livsuppgift är. Jag vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga för att kunna få reda på den. Någon som har tips på detta? :)
Jag kan ge dig en hel bok om det ;) Då det är inte så svårt o ta reda på vad alla har för uppgift.. Svåra är att förstå den.
Du får gärna rabbla på hur mycket du vill :D Jag är en person som uppskattar svart på vitt och raka svar hur det ska gå till osv. Med det sagt menar jag inte att jag är trög, utan vill gärna få tankar bekräftade, höra andras åsikter och tips, och gärna bli… nästan guidad på ett vis. Svårt att förklara. I alla fall, info önskas :)
Man brukar spontant och automatiskt dras till livsuppgiften, t ex om man brinner för något.. det kan vara allt mellan himmel o jord. Orättvisor, hjälpa människor, lära ut något, healing..
Vad brinner du för?
#3 Har hört det förr. Problemet där är att jag brinner inte får något så pass att jag kan känna att det är en livsuppgift. Jag är intresserad av hälsa, men jag tröttnar snabbt på saker och ting, och känslan är inte så intensiv som den borde va.
känner igen känslan. Innan jag började utvecklas medialt hade jag ingenting att brinna för heller. jag tyckte om mycket men brann inte för något.
en dag finner du ut det.
Hej jag gav ett "kort" svar på din fråga i en annan tråd.
#5 Gjorde du nåt speciellt för att påsjynda det? Hur utvecklades du medialt?
Det går att "skynda på" genom att ändra fokus. Alltså om det du gör nu skadar/får dig att gå fel. Joba åt rätt håll. De går itne o sitta ned o tro allt komemr till dig utan det är ständigt jobb för att nå utveckling och förståelse.
Kom att tänka på:
Det är inte målet som är målet, utan resan mot målet.
Det är minst lika viktigt att uppleva resans gång än bara själv målet :)
#7 instämmer med tuva
Det är inget du kan göra för att skynda på det.
Jag var mottaglig redan som liten och varit det enda tills jag stängdes av för vila vid 21 års ålder . jag öppnades för ett halvår sedan och sedan dess så har jag tagit allt i lugn och ro fast allt har skyndats på.
Men jag började med att meditera. Och ju mer jag upplevde och ju mer jag övade på att läsa av och lära mig hmmmm….."de rätta kanalerna" vet inte hur jag ska förklara. Och då jag läste av och fick starka bevis på att allt var rätt samt fick fler och fler starka upplevelser samt jag hade kontroll så blev jag att brinna för det och vill bli bättre och bättre men allt handlar en del om kunskap samt att lära sig hantera sitt innre.
Lära sig hur man fyller på sina chakran, kunskap om chakran, vad man behöver tänka på i meditationer och astralresor och så vidare och vidare.
Sitt innre… att lära sig bli kvitt rädslan och förstå sina blokeringar som kan hindra en för att utvecklas. Det är något som tar många år att hantera. Men med mitt brinnande intresse så kommer jag att ha tålamod. Även om det innebär hårda tider ibland.
Och det är det du skall finna. Den dagen du gör det är det som du funnit en till pusselbit i ditt liv och du får en innre ro.
om du gillar att läsa bäcker om dessa ämnen så finns det en fin som heter "Finn din livsuppgift" av Robin Sharma och "Finn ditt livsändamåö" av Carol Adrienne.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Många svar nu på samma gång :) Svarar på alla här på samma gång. Tack för svaren! Jag vill gärna bli mer medveten och hitta mig själv. Jag vet bara inte hur jag ska komma igång, och jobba vidare på det. Jag känner ingen stark dragning till nånting, och orkar inte riktigt ta mig vidare. Jag är trött på det mesta, och jag är trött i kroppen. På samma gång vill jag så mycket, men som jag sa, inte tillräckligt för att trycka bort det "dåliga" och gå vidare med det, och börja. Som #9 sa så måste man ju såklart jobba vidare. Det är det jag har svårt med. Gör jag inget, kan jag inte få några svar… Jag vet inte, nu börjar jag krångla till det tror jag.
#6 Vad menade du med att du gav "ett "kort" svar på din fråga i en annan tråd."? Vilken tråd skrev du i?
Youtube har också många bra andliga klipp.. kommer inte på nån just nu, men kan ge dig en länk om du vill.
Jag tycker själv ibland när man tappar fokus och orken att det kan hjälpa att titta på nåt inspirerande, så får man tillbaka lite kraft.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag hittade en bra, som tar upp lite av meningen med livet…
Du är inte din kropp. Du är en ande som har en kropp i detta liv, och fri vilja att skapa dina egna upplevelser. Livet är att uttrycka sig, att få fram din andes innersta känslor och uttrycka dom, livet är kreativitet, livet är att växa andligen genom din kroppsliga resa här på jorden.
I ande är allt ett med Gud och universum. Här på jorden kan vi vara begränsade genom vår kropp och våra tankar. Men att hitta sitt innersta, sin andes innersta känslor är en del av livsuppgiften skulle jag vilja säga.
Ja.. här är iallafall en lite video :)