Tappade tand...
Hej! Ni är säkert less på dessa drömmar men jag hittar inget svar nånstanns! Hjälp mig är ni snälla!
Jag har väldigt fina tänder och jag är väldigt rädd om dem. I natt drömde jag att jag var på fest och att jag kände på min hörntand (den som ser ut som huggtand) och den var lös, jag gick och kände på den och tillslut lossnade den såklart, jag ville inte le för då skulle folk se min glugg. Jag kollade i spegeln och då var det inte hela tanden som hade lossnat utan roten var kvar och lite mer, det var dock lite brunt där, jag tänkte att det kanske inte är så farligt och att jag kanske kan gå till tandläkaren och limma fast den, så jag höll tanden i handen. Tänkte till och med att "det kanske är en dröm, man kan ju drömma att man tappar tänder" så jag kände efter men jag drömde inte. Trodde jag :) Vaknade och kom på drömmen efter några timmar. Vad betyder detta? :)

det står i boken att om man drömmer av att tappa tänder, kan det tyda på djupt liggande känslor av rädsla eller oro eller av att tappa tennderna.
tenk efter är du rädd för nåt eller orolig för nåt eller något annat.
Ingen svår dröm alls att tyda,tycker jag *s*
du tycxker dina tänder är fina och och du är vädligt rädd om dom.
Då finns ju såklart en rädsla hos dej att det ska hända någonting
med dina tänder.Tex att dom ramlar ut.bryts av osv.
Jag är väldigt rädd om mina katter och drömmer ofta drömmar om
att dom försvinner,gör illa sej osv.Det är hjärnans sätt att försöka
"avväpna" din oro genom att pytsa ut oron på nätterna.
Det brukar betyda att man går in i nästa fas av personlig och andlig utveckling.
Vad har andliga faser att göra med tandlossning?? Man behöver inte övertolka inlägg bara för att de är skrivna på ön. Tidigare inlägg låter som mer korrekta tolkningar.
#4 Tandlossning i drömmar brukar symbolisera andlig utveckling.. inte kroppslig sådan, eftersom vi ju alla har själar. Personlig mognad är också ett bra ord.
#5 ,absolut att tandlossning kan betyda en andlig utveckling och personlig mognad.Men när trådskaparen i fråga faktiskt har en rädsla för att tappa sina tänder,så känns det mer som att det är hjärnans sätt att leva ut dom rädslorna på nätterna.Folk som har en rädsla för ormar,kanske drömmer om ormar och kan då få till svar att det handlar om dennes sexualitet.Det hade det kanske gjort,om personen med orm-rädsla INTE var rädd för ormar.
Rädsla för att tappa tänder kan betyda att man är rädd att tappa kontrollen, att känna att man inte har kontroll över något.

Ja som du ser får du olika tolkningar från olika personer eftersom tänder har olika betydelser för olika personer.
Jag som har tandläkare skräck får bara en obehags känlsla av tappade tänder och skulle tolka denna dröm på ett helt annat sätt en vad dom andra gör.
Så därför ingen annan en du själv kan tolka dina egna drömmar det kan ingen annan göra.
För det du ser i drömarna är ju specifikt för dig och att det har en speciell betydelse för dig.
Du kan gå till 10 olika drömtolkare och få 10 olika tolkningar.
Dom behöver inte vara fel utan kan stämma allihop men just det som drömmen ville visa just dig är ingen annan en du själv som kan tolka.
Lasse