Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettmedialitet
Läst 4287 ggr
aangeleyes
0

Löjligt

Hej

En sak som gör mig lite irriterrad och undrar vad ni folk tycker om den här saken.

Folk som är mediala märker det redan när man är liten man kanske inte vet vad det är men man känner saker och får svaren generellt sätt i tonåren andra tidigiare.

Jag tycker det är så otroligt löjligt att folk har kurser där ikke mediala människor går till, och tror fullkomligt på att dom nu är mediala efter x antal kurser bara för att dom är intresserade av detta. Klart  man kan vara intresserad osv, men det ska finnas i blodet.

Bara för att man är ett medium så tycker jag att man inte behöver ha ett certifikat för det, man är född med det.

// F i i

razina1
7

Jag tror att alla föds med en medial förmåga, men att de flesta av oss inte lyckas plocka fram det, pga olika omständigheter i våra liv och vårt samhälle. Däremot tror jag att även om man inte upplevt något direkt "övernaturligt" när man var barn så kan det komma att utvecklas senare. Dock håller jag med dig om att det inte sker över en natt eller med hjälp av en kurs, men efter en del övning tror jag absolut det kan det. :)

Eija
2

Jag förstår hur du menar, men att det finns kurser är ju inte för ickemediala endast utan det är väl för att de som är mediala skall kunna utveckla sin medialitet…..Obestämd

Men sen håller jag med dig fullständigt om att sådan som inte har denna sida, och springer där o gör av med pengar helt i onödan är fel, och lite borde väl kursledarna se igenom detta, och kunna vägleda dem istället o förklara att dom tyvärr inte kommer längre….och stannar upp istället….

För jag spådde en gång för många år sen, men la av p g a vissa saker som jag inte går in på här….men hur som helst så märkte jag ju att vissa kom hela tiden o ville bli spådd, dom liksom styrdes av detta….helt sjukt….så jag sluta att spå dom helt enkelt, vänligt men bestämt…..jag förklara att det jag spådde var sådant som dom kunde vända o styra själv, att alla har ett val….. men då blev det ännu värre……så därför  var det en av dessa anledningar till att jag la ner….men inte huvudanledningen….

Så man måste vara lite människokännare med, för att inte låta saker gå för långt för vissa….man bör vara medmänsklig och förklara hur läget är…..inte så lätt alla gånger, men har man gett sig in i detta så måste man även klara av alla sorters människor

kram

Eija

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
aangeleyes
0

#2 hej jo det är klart man kan utveckla sin medialitet på det sättet vissa av oss är självlärda och vi lär oss mer via dessa kurser, men känns liksom att det nu finns mediala i varje hörn. hehe

tack för era svar =)

[Mastre]
1

Kanske det handlar om människor som har svårt att hitta sig själva och letar efter någonstans att höra hemma… Mediala har jag inte så mycket erfarenhet av men ett fenomen jag har sett är personer som kallar sig andliga men som backar när de möter någon som vill använda sin andlighet i praktiska situationer/verkliga livet: då reagerar de med "men du tar det väl inte på allvar?"

Andllighet och medialitet kan se ut på många olika sätt, och det egna sättet hittar man genom att lyssna på sig själv. Tyvärr uppfostras vi tidigt till att lyssna och lita på andra istället och inte "tro att vi är något". Så istället för att ställa frågan inåt: "Vem är jag?" tittar vi oss omkring och härmar vad andra gör, t.ex. "Titta, de är mediala, det vill jag också vara!"

Choklad
3

Det ska vara mediala i "varje hörn", eftersom vi alla håller på att utvecklas mer och mer åt det mediala, eller om man säger att vi nu äntligen får slippa bli behandlade som "konstiga" eller rent av bli inlagda på psyket, för att vi ser saker ..

medialiteten finns hos alla levande varelser, men vi blir nertryckta sedan vi föds.

Detta har skett alltid, sedan vi blev "kristnade"

men nu är det tid att ta igen våra förmågor, och det är det som sker nu.

Även om det på dagis och liknande ännu sägs att "det finns inga spöken"

Men det finns..Tungan ute

vill man inte gå till kurser för medium, så kan man be sina guider att lära en, det gör de hela tiden försök till, men det är inte lätt när vi inte lyssnar på dem.Som jag ser det så är det ett mediums uppgift (bl a) att hjälpa andra att se och höra andevärlden och att upptäcka den mediala förmågan som vi bär på. Inget konstigt med detta alls, utan den föds vi med, alla …den är lika naturlig som allting annat vi gör, som att dricka ett glas vatten. Livsnödvändigt, t.  om

U R us

mayolica
2

Det är upp till var och en att själv bestämma om man vill gå en kurs. Alla kan utvecklas medialt på sitt vis,att gå en kurs i medial utveckling behöver inte betyda att man till varje pris tänker bli ett medium. Många gör det kanske mest för att dom tycker att det är intressant och vill lära sej mer om ämnet,andra för sin egen personliga utveckling. Tycker du att det är löjligt med kurser så kan du bara strunta i dom,var och en får tycka och göra som han eller hon vill tycker jag.

~ mayolica ~

Magi-cat
1

Det ena behöver inte utesluta det andra, tycker jag….

Jag tror för min del att alla är mer eller mindre mediala. Det är en naturlig del av att vara människa i den här världen. Alla har mer eller mindre aning om "något mer". Inte minst när vi är små barn, innan dörrarna stängs.

Därmed inte sagt att alla ska verka som medium. Likaväl som alla som lär sig laga mat inte blir professionella kockar. (ursäkta jämförelsen) Men vissa blir det och då kan utbildningar vara bra, inte minst för träningens skull och för att lära sig av mer erfarna medier hur man hanterar förmågan, där många känt sig ensamma förut.

Jag har själv en gång i tiden gått en kort medial utvecklingskurs. Det var väldigt roligt och jag lärde mig enormt mycket. Om mig själv och att testa gränserna, få en inblick i det som finns utanför det materiella. Men jag är inte medium för det!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Rumblebee
1

Jag håller med om att alla mer eller mindre är mediala, men att det trycks undan i dagens samhälle när vi växer upp.

För några år sedan, om jag läste om folk som pratade om personliga guider och speciellt änglar, så tänkte jag ärligt talat ''ehmm… okeej…. om du säger det så….'' och alltså var väldigt skeptisk.

Och jag vet ärligt talat inte vad som hände som fick mig att ändra syn. Jag har alltid varit fascinerad av spöken, så har alltid gillat att läsa om andras upplevelser. Jag hittade trådar från mediala personer som skrev om sina guider som hjälper dom i sitt arbete och ju mer jag har blivit insatt, destå mer saker tycker jag verkar börja hända.
Och jag är då alltså 24 år, och har främt i ett, max två år, börjat känna av saker, och se saker med ett annat synsätt.

Så man kan ju se det på två sätt, antingen föds alla med medialitet, eller så är det bara vissa som gör det.
Så…är jag en av dessa ''utvalda'' till att födas med medial 'förmåga', men som blev undantryckta under min uppväxt, fastän jag inte har något minne av alls att ha upplevt något… konstigt. ELLER, är jag som alla andra, och föddes med medialitet, som i alla dessa år bara har varit dvalande inom mig?

Jag gillar Magi-cats jämförelse mellan mediala och kockar. Alla har förmågan att lära sig laga mat. Vissa blir duktiga nog för att kunna laga mat som duger åt sig själva, andra blir så pass duktiga att dom kan laga god mat åt andra.
Samma sak med medialitet. Vissa blir bara så pass mediala att dom kan använda det för egen skull, medans andra blir mer utvecklade och kan hjälpa andra. Och vill man utveckla sig, så är ju kurser en bra grej, oavsett om man gör det för egen skull, eller för att man känner att man vill hjälpa andra.

tarotlasse
3

Alla mäniskor är mediala  men alla behöver inte bli medium för det.

Jag anser detta är ett av våra sinnen o ngt vi alla har.

Man kan ju jämföra med ett av våra andra sinnen Rösten alla kan sjunga men alla blir inte opera sångare för det.

Men alla kan utveckla sin röst så den låter bättre precis det samma som med medialiteten.

Många som kommer på kurser o mediala cirklar upplever och känner av ande världen men dom vet inte hur dom ska komunicera eller hantera sin medialitet.

Många tror att ande världen komunicerar på ett visst sätt och missar kominkationen för dom inte vet att ande världen kan komunicera på så många olika sätt och det kan variera väldigt mycket från person till person.

Så på en kurs kan man få hjälp att finna det sättet dom själva komunicerar på.

Plus att man får lära sig att hantera sin medialitet och sina egna rädslor.

Att lära sig vad är från ande världen och vad är från din egen intuition.

Inte ovanligt man får se ett medium utan utbildning säga att dom har en ande kontakt när dom i själva verket läser av klienten med sin intuition.

Men dom är själva överygade om att dom har kontakt med en anden för dom vet inte o har inte kunskapenn om skillnaden i dom 2 arbets sätten.

När det gäller certfierings kurser så är det inte bara en kurs i att komunicera med ande världen.

Utan även hur man bemöter en klient vad man säger och inte säger till en klient.

Hur arbetar du på en storseans och vad man bör tänka på där när man arbetar för en stor grupp av mäniskor och vad man kan stöta på under en storseans.

Även här kan det dyka upp väldigt känsliga saker och hur man ska hantera detta utan att göra ngn generad eller lämna ut personen inför alla mäniskor.

Hur man hanterar olika situationer som man kan råka ut för när man tar emot okända personer.

Hur hanterar du en situation med psykiskt sjuka eller personer med andra problem o sjukdomar.

Det finns även lagar o paragrafer  som man måste följa som arbetande medium.

Finns även internationella regler på hur ett certfierat medium ska arbeta på att man ska kunna lämna bevis på att man verkligen har en ande med sig.

Vad anses som bevis och vad anses inte som bevis på en Andes närvaro.

Så en certfierings kurs är så mycket mer en att bara komunicera med ande världen.

Det är så mycket mera man behöver kunskap om när man arbetar som medium.

Samma varför skulle jag gå en utbildning till Snickare för jag kan ju redan slå i en spik.

Men det finns så mycket mer en bara att slå i en spik.

Samma gäller det mediala arbetet.

Lasse