Dröm som gör ont!!
I natt hade jag en dröm om att en kille som mobbade mig i högstadiet (Jag har inte sett honom sedan dess och faktiskt aldrig tänkt på honom) helt plötsligt dök upp och var flyförbannad på mig och jag vet inte varför. Helt plötsligt flyger han på mig och trycker mig balåt tills jag tillslut krockar med en parkerad bil och han böjer mig bakåt tills jag hör hur det knastrar och knakar i ryggen på mig. Senare vaknar jag upp med världens smärta i tyggen!
Vad betyder detta? kan drömmar göra ont?
Vilken obehaglig dröm. :( Ofta brukar det ju vara så att om man råkar göra något fysiskt när man sover (slå armen i väggen, råkar riva sig osv) så kan det gå in i drömmen om det känns tillräckligt mycket. Låter som att du kanske legat fel eller att du överansträngt ryggen under dagen och att det sen gick in i drömmen? Men det är bara min teori. :)
Jo men det gör extremt ont, inte som när man sovit konstigt! jag brukar ha ont i ryggen, men inte såhär. Nu känns det som att jag har spjut instuckna i tyggen här och där…
men det kan ju vara så… Fast drömmen var obehaglig ja, speciallt när man dessutom vaknar med smärta efter!!
Någon får gärna tyda drömmen! :)
Obearbetad stress tror jag, du har inte befriat dig från de känslor som mobbingen väckte i dig. Ryggen kan stå för det som håller dig uppe, har du känt dig otillräcklig och stressad av dåligt samvete kanske?
#4 Ja dåligt samvete har jag haft…. Tack för att du tog dig till att tolka min dröm! :)