Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 3687 ggr
Britt-Marie
0

Röklukt

Var nyligen och hälsade på en släkting. Hon ville jag skulle komma för att känna om även jag kände lukten av rök.

Hon har fått sagt till sig att det är en man, som levde på 1700 talet och som ägde en Herrgård i närheten, som skall finnas i hennes närhet.

Den dagen jag var hos henne, så börjde det att sticka i min hals och jag såg även på min släkting att nu var nått i görningen. Jag sa - Är han här nu? Jo. det var han. Men hon sa att han var väldigt mild av sig denna dagen. Någon dag efter hade han puffat på henne hela tiden av röklukt.

Hon har även kännt av andra andliga kontakter. Men det gör henne inte så mycket. Vi vet att en släkting besöker henne.

Hon har försökt fått hjälp att föra över denna ande till andra sidan, men det har inte lyckats.

Finns det nått hon kan göra själv, för att kunna bli fri från dett? Hon mår inte bra av att ha det så här. Det tar mycket energi från henne.

Amandla
1

Din släkting verkar ju vara öppen och medveten om att hon är medial. Det kan mycket väl vara så att den besökande anden redan är i ljusetmen kanske vill förmedla något slags budskap/ berätta något och det är väldigt vanligt. Be din släkting att försöka känna efter vad anden kan vilja, det första hon får in kan mycket väl stämma. Hon kan be sin släkting på andra sidan om hjälp, om hon känner sig tryggare av det.

tarotlasse
1

Håller med föregående inlägg allt tyder på att det är en som redan gått till ljuset.

Vilsna andar som inte hittat till ljuset är fruktansvärt rädda och har en fruktansvärd ångest dom skulle alldrig någonsin lämna sitt eget hus som är deras enda trygghet i världen.

En jord bunden eller som  man säger en plats bunden ande som man också kallar dom eftersom dom alldrig någonsin lämnar den platsen där dom hör hemma på.

Så skulle det röra sig om en vilsen ande så är det inte denna 1700 tals man från ett annat ställe i närheten.

Utan ngn som till hör platsen där din släkting bor.

Däremot så en ande som gått till ljuset den kan och förflyttar sig helt utan problem från plats till plast utan några problem alls o utan rädsla.

Så som så många andra måste din släkting lära sig att stänga ner och lära sig hantera sin medilitet.

Om hon tar hem ett medium som hjälper henne med denna ande så stänger hon inte ner så dyker nästa ande upp väldigt snabbt igen.

Är man öppen så sänder man omedvetet en signal till ande världen kom o prata med mig vilket ande världen ser.

Så länge hon är öppen så kommer bara nya andar o vill prata med henne.

Vill hon inte detta så får hon lära sig att stänga ner finns massor av inlägg här på forumet  om hur man stänger ner.

Var bar för ett par veckor sedan om ett par som flyttat 3 ggr bara för att slippa andebesöken men var dom en flýttade så hade dom ande aktiviter i husen .

Jag gjorde ett hembesök där dom boende var helt knäckta för dom hade flyttat 9 ggr och dom flyttade hela tiden in i nya spökhus som dom sa.

Men inga fel på huset eller på ande världen utan på dom själva som omedvetet gick runt o var öppna och då hela tiden får besök av ande världen.

Är man stängd så varken man ser eller upplever andevärlden och ngt man kan lära sig o hantera och kunna vara öppen när man vill vara det och stängd när man vill vara detta.

Det är typiskt också det man ser i många program av det okända att ngn i huset upplever ande aktiviteterna men ngn annan i boendet upplever inte ngt alls.

Vilket beror på att en går runt o är öppen och den andra är stängd.

Så inte ande världens fel att man har besök utan ens eget fel och ngt man kan påverka helt och hållet själv.

Lasse

Britt-Marie
0

Tack för ditt långa svar Lasse! Och Tack Amandla!

Hon vill lära sig stänga ned. För nu har hon haft det jobbigt. Men vet inte riktigt hur hon skall göra detta.

Det som sagts som denna mannen, från 1700-Talet är att han haft denna Herrgård som ligger en bit bort från där min släkting bor. Men han har även ägt området där hon nu bor. Husen där nu är byggda på 1970 talet. Vad tror ni om det? Att han kan vara där för att han ägt området med?

Min morbror, som även han finns på andra sidan och var sambo med henne som jag hälsade på. Har själv varit med och byggt detta huset. Att hon känner av honom gör henne inget, det är mer att han kommer och hälsar på. Han har varit död i 32 år, blev bara 36 år gammal.

Även min far var med och byggde på detta huset. Min bror och min mormor man. Bara min bror finns kvar i livet av dessa.

Amandla
1

Mannen kan mycket väl ha ägt stället. Men en ande behöver varken ha anknytning till en plats eller person för att komma på besök, det räcker att h*n ser att det finns en människa som är öppen. För öppna människor är som tända ljus, de syns på långt håll för andar.

Det bästa är om din vän kan lära sig att stänga ner, då kan hon själv kontrollera när hon kan ta emot besök och stänga ner när hon vill vara ifred. Det finns trådar om hur man lär sig att stänga ner, till exempel den här: http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/4e3d6d0688f4721964002c46-till-alla-radda

Shirin
1

Hej

Jag är ny här, men kan nog hjälpa henne, jag för över andar även på avstånd. Men skulle behöva åtminstone hennes förnamn, så jag kan göra en bild av vem hon har där, innan jag sätter igång.

Britt-Marie
0

Vill tacka alla er som skrivit om råd för min släkting. Har talat med henne om era svar.

Men hon har också fått hjälp från annat håll att lära sig stänga ned sin kanal till andevärlden och det verkar som hon lyckat så här långt.

Hon har försökt sända så mycket ljus till den här anden som det bara går och det verkar ha hjälp henne. Men även det här att lyckats stänga ned är ju henne mycket till hjälp.

Tack än en gång för alla era svar och tips och råd.

/Britt-Marie