Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 1852 ggr
[Gesus]
0

På andra sidan

Jag har (fortfarande) lite funderingar om "det andliga" och hur det fungerar på "andra sidan".

Eftersom jag oftast får till svar, att "du vet inget om hur det fungerar", är okunnig och inte förstår o.s.v när jag undrar över ngt, så tänkte jag att ni gärna vill klargöra lite för mig (och andra).

Jag såg i ngt program ett medium som "kommunicerade" med ett barns ande, men barnet hade dött före födseln.

Så fundering 1.

Hur gick det till? Och växer barns andar upp efter döden, eller blir dom "andebarn" för alltid på andra sidan?

Jag börjar med den, så kommer det fler om ngn vill svara, vilket jag hoppas.

white lady
1

Vad är din fråga egentligen  ??

En själ är väl inte kronologisk.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Magi-cat
1

Föreslår några böcker du kan läsa:

Gordon Smith (medium) har skrivit t.ex. Varför? Att acceptera förluster.

James van Praagh (även han medium) har också skrivit en del bra och lättlästa böcker.

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

tarotlasse
1

Det är ju inte en lätt fråga tror du kan få olika svar från olika personer och olika medium och att man kanske uppfattar saker på olika sätt.

Ingen kan säga vad som är rätt eller fel för finns ingen som kan veta med säkerhet.

Min egen erfarenhet och upplevelse är att när barn kommer igenom så visar dom sig som dom var när dom levde på jorden.

Dom använder sig av sina och våra minnen i kominikationen för att vi ska kunna känna igen anden.

Men i själva verket så har inte anden ngn fysisk kropp utan är en energie ett ljus sken som jag upplever det.

Så andens rätta form är ett ljus men som medium så kan jag ju inte säga att jag har ett ljus här vet du vem detta ljus är.

Utan därför visar dom sig som dom var i livet och det vi minns och vad dom minns så helt enkelt minnen.

Jag har ju upplevt barn som kommer i genom har en kunskap och en klokhet som är mer en vad man kan förvänta sig av ett barn så man utvecklas väldigt mycket på andra sidan även som barn.

Men tid och ålder existerar inte i andevärlden.

Jag har även ett barn i mitt andeteam eller guide om man vill säga så.

Vi har ju alla en huvud guide men finns även fler som har olika uppgifter i personens utveckling.

Jag har min huvud guide som jag vill säga har huvud ansvaret o som ger mig råd o vägledning i det mesta.

Sedan har jag en healing guide som hjälper mig när jag ger healing.

i trancen och det fysiska medium skapet så har jag ytterligare 3 st ett av dom är ett barn.

Barnets uppgift är att höja energien skapa glädje och lätta på stämmningen.

Så väldigt mycket bus som  lockar till många skratt men detta barn har även en mycket stor kunskap och väldigt inteligent och kan berätta och förklara helt otroliga saker för oss.

En kunskap som ligger på en helt annan nivå en för ett barn.

Så är helt övertygad om dessa andebarn utvecklas otroligt mycket kunskaps mässigt även om dom inte visar att dom åldras.

När det gäller spädbarn eller ofödda barn så har jag ingen erfarenhet av detta för har alldrig haft ngt ofött eller ngt spädbarn som kommit igenom hos mig.

Lasse

[Gesus]
0

#1 Min fråga är om barn som dör "växer upp" i andevärlden. T.ex, om man dör som 5-åring, har man då kunskap och erfarenhet som en 5-åring för alltid i andevärlden.

Har för för mig jag hört James Van Praagh säga att dom växer upp.

#2 Ja fast annars kan du ju svara här…

[Gesus]
0

#3 Tack Lasse, skoj med ngn som vågar svara.

Du säger att det inte finns tid och ålder och att andarna inte har ngn fysisk kropp utan är i form av ett ljussken, Men sen säger du att du har ett barn i ditt andeteam.

Hur vet du att det är ett barn då? Då måste det ju vara ngn skillnad på en "vuxen ande" och en "barnande"?

Vintersnö
3

Jag tror att själen är evig, har funnits oändligt länge och kommer aldrig att upphöra att finnas till. Barnet som dog är därmed inget andebarn i mina ögon, utan en hel och fullständig själ, lika gammal som du och jag och troligen med flera tidigare livstider i bagaget. I några livstider kanske man dör mycket ung medan man andra gånger lever tills man blir riktigt gammal, men det har ingen betydelse för andens "ålder" när kroppen dör. Glad

Det verkar förresten som att de människor du frågat innan varit ganska dumma. Svarar man någon så som du beskrev betyder det nog att man helt enkelt inte har något vettigt svar att komma med. Flört

tarotlasse
1

Som jag beskrev för dig så komunicerar dom med hjälp av sina minnen och visar då hur dom såg ut när dom levde.

Så var dom barn när dom avled som visar dom ju sina minnen av hur dom såg ut som barn.

Så även omdu ser ett ljus så får du upp en bild på hur anden såg ut inne  i ditt huvud.

ungefär som när du drömmer så avled personen som barn så ser du ett barn i ditt inre och då ska man som medium kunna beskriva detta barn så att den blir igenkänd och identfierad.

Lasse

[Gesus]
0

#6 Nja dumma vet jag inte ( jo iofs ;-] )… Jag tror mer att dom är rädda för att andra har andra förklaringar. Det är så ljusskyggt och mycket hysch hysch i denna "branschen"

Jag tror ju inte på ngt efter döden och så, men är intresserad av hur det sägs vara, och ditt svar var ju enkelt och bra.

[Gesus]
0

#7 Ja jag tänkte mer på att du inte hade ngt minne av anden som barn (jag uppfattade det som du inte visste vem anden var i livet) och därför inte "behövde" bli identifierad som barn liksom.

I detta fall så hälsade barnets ande till pappan och sa att hon älskade honom mm. Jag undrar hur barnet kan älska honom när hon inte ens vet vem han är, hon hade ju aldrig träffat honom.

Det blir väl också lite klurigt hur barnet visade sig när det dog ofött?

tarotlasse
2

jag kan ju inte överbevisa dig om ande världens existens för dig i dessa inlägg.

Nej jag hade alldrig träffat detta barn så visste inte vem det var inte heller dom som sitter i min cirkel men alla har setta detta barn så visst kan den visa sig.

Vid en storseans så kom det igenom ett barn och jag beskrev barnet för en person i publiken utsende mässigt hur barnet var som person och vad barnet avled av.

Personen kunde inte känna igen min beskrivning av barnet men fick ytterligare en ande som jag kunde beskriva och då kunde personen känna igen  denna anden som sin morfar.

Så efter seansen så ringer hon sin mormor och berättar om detta så berättar hon om detta barn som hon inte kunde känna igen och mormorn brister ut i gråt.

Då visade sig att detta barn existerat men att man hade helt enkelt inte pratat om denna händelse efter döds fallet för att det var så smärtsamt.

Så personen i publiken hade ingen vetskap alls om detta barn men sedan fick en bekräftelse att detta barn existerat.

Vilket även ger mig som medium bevis att jag inte läser av personen utan att det verkligen är en andekontakt.

jag hade vid ett annat tillfälle där jag fick kontakt med en avliden dam som jag beskriver för min klient jag berättar för klienten att detta är hennes mamma vilket klienten förnekar eftersom hennes mamma lever.

Men kan känna igen beskrivningen på en annan kvinnlig släkting.

Ngt år senare avlider klientens mamma och efter dödsfallet visar det sig att det hon trodde var hennes mamma inte var hennes biologiska mamma.

Utan hon var adopterad och att hennes biologiska mamma var denna släkting som kom igenom vid  första sittningen.

Så var fick jag informationen från om det inte var från anden.

Det är mycket vi inte kan förklara eller vet ngt om men att ande världen existerar det har jag fått mängder av bevis för.

Lasse

[Gesus]
0

Nej jag är inte ute efter ngra bevis lr ngt, jag är bara intresserad av att försöka förstå hur det "sägs fungera" liksom…

Likadant det här med guider, som du säger du har, är det andra döda människor bara?

Vintersnö
1

#9 Angående frågan hur det döda barnet kunde älska sin pappa när hon dog innan hon lärde känna honom. Om min tro stämmer så existerar alla själar tillsammans på andra sidan i evigheten, och då och då väljer man att födas ned på jorden som en del av andens utvecklingsprocess. Flickan och hennes pappa kände därmed helt säkert varandra på andra sidan, och därför kunde hon säga att hon älskade honom. Hon kände hans själ sedan innan, och behövde därför inte lära känna honom i detta livet för att veta att hon älskar honom. :)

white lady
1

# 4 Vad hindrar dig från att söka själv ?

Andras svar utvecklar väl inte dig ?

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

tarotlasse
1

Jag tror ju att våra guider är avlidna själar som kommit så långt i sin utveckling att dom blir vägledare till oss för att hjälpa oss i våran utveckling i detta fysiska liv och då även dela med sig av sina egna erfarenheter o förmedla  sin kunskap.

Jag har fått bevis på att min huvud guide levt här på jorden genom dom uppgifterna denna guide lämnat under trance sitt namn när han levde vad han arbetade och var han levde han har även berättat vad hans far hade för yrke.

Så när jag letade efter informationen sökte på namnet osv så hittade jag honom och fick bekräftelse på att informationen stämde.

Nu underlättade mitt sökande för det visade sig att denna person var en offentlig och vällkänd figur inom sin kultur.

Även om jag inte hade den blekaste aning vad det var för ngn för ingen som är allmänt känd i vår kultur.

Min Healing guide har berättat att han var läkare under sitt jorde liv men där har jag inte kunnat hitta uppgifter som kan bekräfta om det stämmer det han berättat om sitt liv.

Den lilla  pojken har berättar vad han heter vilket land och stad han levde i hur gammal han var när han dog vilket år han dog och hur han dog.

Han är även berättat om sin familj så det borde gå att finna om han existerat o om det stämmer.

Men inget jag  har lagt ner ngt arbete på att finna faktiskt kanske finns det tid för det i framtiden.

Lasse

Lasse

[mia-38]
2

Gesus.

Du skriver inne på SiF att du inte fått svar på din fråga här inne.
Men det har du ju.
Eller ville du ha annat svar än det du fick?

[Gesus]
0

#15 Jepp, Jag undrar

"Hur gick det till? Och växer barns andar upp efter döden, eller blir dom "andebarn" för alltid på andra sidan?"

Var är "svaret" på det?

Lasse säger "du kan få olika svar från olika personer och olika medium" och Vintersnö säger vad hon TROR

Men du får gärna visa var "svaret" är för jag ser inget

Det komiska med detta är att i den andra tråden där i över 400 inlägg svaras det på om någon vill förbjuda "tro" ÄNDÅ tjatas det om det fortfarande

Sen när jag inte får ngra direkta svar här (enligt mig) efter 14 inlägg DÅ har jag fått solklara svar och ska lägga ner… Direkt hoppar moderatorn in och ska styra bort det från ämnet istället

Jag förstår INTE varför det är så hysch hysch här VARFÖR vill ingen upplysa om hur det sägs fungera?

Vintersnö
1

#16 saken är nog den att ingen kan veta helt exakt 100 % säkert vad som väntar på andra sidan och hur det är där. Det är ingen vetenskap, det är något mycket större än så. Man kan tro, man kan vara helt övertygad (jag är totalt övertygad själv) men man VET inte. Så mer direkta svar än såhär lär du inte få, och det kan du inte förvänta dig heller. Och vad du får allt det här med hysch hysch ifrån, det vet jag inte. Jag tycker att diskussionerna här på Ön förekommer väldigt öppet och att alla svarar så gott de kan. :)

Amandla
2

Jag tror att alla själar befinner sig på olika utvecklingsstadier, vi har kommit olika långt i vår utbildning och därför har vi olika kunskap/insyn/tro på hur livet på andra sidan ser ut. Inget konstigt med det, jämför med att fråga en fyraåring om vem som bestämmer i världen, en tjugoåring och en sextioåring (kanske dumma exempel men ändå, du kanske förstår hur jag menar).

Angående barn på andra sidan, så tror jag att så länge det finns någon på jorden som kan minnas dem så visar de sig så för oss, precis som andra andar visar sig som vi kan minnas dem. Det är för att bli igenkända.

Jag skriver TROR och jag baserar min tro på vad jag själv varit med om under meditationer, seanser, spontana upplevelser, kurser, drömmar (jo!), vad jag läst i böcker. För mig har allt det här vävts samman till en stark övertygelse om att det finns ett liv efter döden, att vi föds, lever, dör, är en period på andra sidan och sen föds igen, om och om igen.

Eftersom jag tror att vi lever vidare på andra sidan efter att vi dött, även barn som dött innan födseln, så tror jag att ett sådant barn kan kommunicera med ett medium. Bara för att fostret dog i moderlivet innebär inte det att anden är som ett nyfött barn på andra sidan.

Läs gärna Michael Newtons "Själarnas öde" och "Själarnas resa". Du verkar vilja lära dig mer om det här Flört oavsett vad du väljer att tro på. Jag tror till exempel inte på idén med anarki men kan ändå välja att läsa om det för att få mer kunskap om hur det fungerar och kanske mer förståelse för de människor som känner att det är rätt väg att gå för dem.

[mia-38]
1

#16.
Du fick bra svar ovanför här.
Det GÅR inte att ge direkta svar då vi inte vet.

"Det komiska med detta är att i den andra tråden där i över 400 inlägg svaras det på om någon vill förbjuda "tro" ÄNDÅ tjatas det om det fortfarande"

Oj…vad texten blev stor….Men iallafall så har väl ändå inte det med denna tråd att göra.

"Sen när jag inte får ngra direkta svar här (enligt mig) efter 14 inlägg DÅ har jag fått solklara svar och ska lägga ner… Direkt hoppar moderatorn in och ska styra bort det från ämnet istället"

Du kan nog inte få "direkta" svar på detta då ingen vet säkert.
Vart styr en moderator bort ämnet?

Du frågar sen varför det är sån hysch pych och varför ingen vill upplysa.

Det går inte att ge direkta svar på detta. Och vart är det hysch pysch??

[Gesus]
0

#19 Nej jag vet att det inte går att ge exakta svar MEN det hade varit intressant med era funderingar på det. Som Vintersnö och amandla perfekt skriver här Det är väl inte så konstigt eller svårt..!

(Jag vet inte men jag har fått för mig att det finns en hel del medium här och det är mest dom jag tänker att dom kanske vill upplysa hur det fungerar Det är ju trots allt dom som kan tala med döda)

Nej den tråden har inte med denna att göra men du tog upp det och jag tycker det ÄR KOMISKT att du igen, inte första gången, hoppar in och talar om att jag fått svar så tidigt i tråden! Medans där efter över 400 inlägg några "härifrån" fortfarande inte låtsas som dom fått det, vilket dom fått svart på vitt ett antal ggr

Du får gärna visa var du tycte jag fått "svar" innan, som du skriver jag fått Och jag måste väl få ställa följdfrågor, eller?

Hysch hysch inte hysch pysch tycker jag det är när oftast ingen vågar "svara" när man undrar ngt (som du tex) utan bara tar upp annat

Är inte du moderator? Då menar jag att du vill få det till att jag FÅTT svar, och "styra" bort det…

Menade inte DIREKTA svar, ser att det kan se ut så, menade mer som några liksom…

Amandla
1

Gesus, jag tror på ett enkelt missförstånd här. Om jag jämför det du skrev om att du ville ha fler svar i #16 med dina två första meningar i #20 citat: "Nej jag vet att det inte går att ge exakta svar MEN det hade varit intressant med era funderingar på det. Som Vintersnö och amandla perfekt skriver här Det är väl inte så konstigt eller svårt..!" så blir det väldigt mycket tydligare.

Är det våra funderingar du vill ha så skriv det!

Tror många fastnat för att de ofta får det eviga hojtandet om krav på bevis till svar och har tröttnat på att skriva Flört

[Gesus]
0

#21 Nja jag skriver ju i #0 att jag har funderingar och fundering 1 är denna.

Jag menar inte svar som svar på exakt hur det fungerar utan mer svar på mina funderingar liksom, men förstår att det kan tolkas så när man läser det

Jag är som jag skriver bara intresserad av hur det sägs fungera, eftersom jag har många funderingar om hur det skulle kunna funka (jag tror ju inte på det som du väl vet/förstått)

[mia-38]
1

Gesus.

Så här skrev du inne på SiF,
Sista stycket….där du skriver att ingen vill förklara för dej.
Du har fått flera försök till förklaringar till din fråga.
De går inte att ge exakta förklaringar.
Du har fått försök till förklaringar på din fråga både från Lasse och Vintersnö.
Klart du får ställa följdfrågor. Men svaren kanske inte blir de du hade tänkt då detta inte är så lätta frågor att få svar på.

"#26 Fick mig att tänka på att i förra programmet av Det okända, där pratade Terry Evans med en ande "från" ett barn som dog innan det föddes! (hur det nu går till)  Inga problem med språk lr ngt

(vilket jag undrat om i en annan tråd, som INTE Magicat (eller ngn annan) vill förklara för mig)"