Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 1501 ggr
Obeskrivligt
0

Obehag

Hej! Det är så att jag är barnvakt åt några barn en kille och tjej på 6 å 7 år. Dom bor i en vill och på kvällen när dom hade somnat satte jag mig i soffan för att kolla tv. Och då började jag känna riktigt obehag, vad visste jag inte. Jag är inte mörkrädd eller något sådant. Men allt kändes obehagligt. Jag vågade inte gå på toaletten, fick tvinga mig dit och när jag var inne på toan och skulle gå ut. Så stod jag där i två minuter för att ta mod till att gå ut därifrån. Sen under tiden hade jag svårt att andas eller inte svårt men det va tungt brukar aldrig känna såhär annars.

Sen så var jag barnvakt en andra gång och då när dom hade lagt sig så hörde jag att det var barn som sprang där uppe och då gick jag å kollade då låg dom i sinna sängar och jag är 100% säker på att dom sov. Gick ned och så hörde jag barnröster gick upp dom sov. Och så var det samma obehagliga atmosfär och det var tungt att andas. Våga inte gå på toa osv. När jag gick där ifrån så lättades allt från mitt bröst och jag kunde andas vanligt.

Vad kan detta vara? Är det en anda där som vill något?

Glad för svar, för ska vara barnvakt där igen om en månad.

tarotlasse
1

Hej på dig detta du kände behöver inte alls var en ande men kan ju även vara det.

Men jätte svårt att svara på om man inte varit i huset.

En ande kan mycket väl visa sig på det viset men det kan lika gärna vara att du känner av ett platsminne från en händelse som skett i huset många år tidigare.

Eller så kan det vara ett platsminne från en tidigare boende som kanske hade andnings problem och det kan ju bara det skapa en obehags känsla.

Så långt i från alla sådan här uppleveser är andar utan kan lika gärna var ett minne.

Precis som man läser av ett föremål och dess historia kan man läsa av en bostad eller plats historia och händelser.

När man läser av så gör man det med sin egen intuiton så behöve rinte vara en ande som visar detta.

Kunde ju var en idé att du utvecklar detta och lär dig mer om det mediala.

Dels för att kunna hantera det och kunna stänga av det och dels så att du inte blir skrämd av det.

Lasse

Obeskrivligt
0

Jag undrar det här med plastminne, måste det vara att någon har dött i huset? eller bara lämnat kvar ett "minne"?

Det ska jag, ska läsa på mera.

/Elin

tarotlasse
0

#2 Nej det behöver inta vara ngn som dött för att man ska känna av det. Man kan lika gärna känna av en levande persom som bott i huset eller bor där. Jag var på ett hembesök där kvinnan i huset kände av hur att ngn slog henne och hon fick även blåmärken på kroppen av det hon kände av. Hon trodde det var en ond ande som gjorde henne illa. När jag kom dit så fanns det ingen ande i huset som hade med detta att göra. Det visade sig att dom som bodde i huset innan skilt sig och och sålt huset. Där mannen dömts till fängelse för den misshandel han gett sin fru. Båda personerna levde fortfarande så allt är inte andekontakt men många missförstår detta och då blir det så lätt fel. Även typiskt i detta fallet att kvinnan öppnat upp helt omedvetet och kunde känna av energier därför hon upplevde detta. Mannen däremot var stängd och upplevde inget överhuvudtaget i huset. Så därför viktigt att lära sig att hantera sin medialitet och lära sig att kunna stänga ner och slippa uppleva saker när man inte vill göra det. Lasse

Obeskrivligt
0

Okej, tack så mycket för svaren :)