Kan det bli så?
Hej, jag undrar (här spökar det då och då) om det kan bli värre och värre med spökerierna? Om man inte bryr sig om att det spökar /händer konstiga saker__såsom en Blomkruka far långt ut på golvet (blomkrukan stod på en hylla en bra bit ifrån det ställe där krukan hade farit i golvet.(både krukan med blomman var hel och stod upp på golvet), En STOR kartong högt uppe på ett skåp (kartongen hade stått där i flera månader) for ner i golvet med en jättesmäll, liksom en Dalarhäst som stod i ett fönster och som for i golvet med en jättesmäll när jag och barnen såg på tv i samma rum.(Dalarhästen hade stått där i många år och fönstret var ej öppet__vi blev skiträdda), Då och då kan jag och familjen (och flera andra av våra vänner har hört likadant) höra något som kraffsar eller river någonstans här i huset och Ibland har vi hört som en tung duns av något som ramlar hårt i golvet,när jag och resten av familjen har vart på nedervåningen,när vi har gått och kollat så finns det ingenting där som har ramlat eller något alls.Det har hänt än hel del konstiga saker här och våra hundar har kommit spingandes till oss (inne) och verkat jätterädda ibland. Nu undrar jag? kan det bli värre eller/och vad gör man åt det? Tacksam för svar.
Ja, det är svårt att svara på…det kan bli både värre och bättre. Du skriver att om man inte bryr sig om att det spökar så händer konstiga saker. Jag tycker det verkar som om spöket eller spökena vill ha uppmärksamhet. Jag förmodar att du inte vill ha detta och som en första åtgärd (om du inte har testat innan) så kan du helt enkelt säga till spökena t.ex "Jag vet att ni är här och jag ber er vänligen att lugna ner er!"…Ja eller nåt liknande…..ibland kan detta räcka för att det ska sluta!!
Hjälper inte det så kan du komma tillbaka hit och fråga igen.
Annars kan du bara skicka spökena till mig
Lycka till!!
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
Ett alternativ kan vara att det är en jorbunden ande och en annan att det är någon släkting eller vän som är där för att hälsa på.
Är det en släkting/vän så är det bara att be dom lugna ner sig och att ni förstår att dom är där och hälsar på. Fråga om dom har något meddelande och uppmärksamma eventuella tankar eller känslor som kommer till dig.
Är det en jordbunden ande så söker den uppmärksamhet för att den behöver hjälp att komma över till andra sidan. Ett sätt då är ju att ta dit ett medium för att hjälpa den över, men att ignorera den kan nog göra att den bara hörs mer.
Bra idé…..men jag tycker alltid man ska fråga anden innan man sänder den över….en del vill stanna!!!
Värmland"
#3 ja, eller njaaa. Jordbundna andar mår oftast inte så bra. De kan vara rädda för att bli "dömda" på andra sidan för något de gjort, förvirrade, arga, ledsna, har ångest osv. att vara jordbunden innebär alltså att man hamnat lite "fel", det är inte en naturlig situation och dom utvecklas inget i det tillståndet. Det mest humana man kan göra då är att skicka dom i rätt riktning. För när man väl gått över så kan man komma och hälsa på lite när man vill istället. :)
Tack för svar, ska ta och sända en fråga(till spöket/anden) genom tankekraft nästa gång det spökar här och fråga vad denna vill oss.
Tuva - jag är fullt medveten om att det finns en del jordbundna andar som inte vet sitt bästa, som är förvirrade. När det gäller dom kan jag hålla med om att man åtminstonde kan försöka att övertala dom att gå över. Men många är medvetna om att dom "sitter fast" och har en speciell orsak till det…..varför då bara "rycka bort" dom mot sin vilja?
Jag vill gärna att plågade själar som vill bli befriade blir befriade och sända till ljuset…men inte emot deras vilja!!
Man måste fråga först, tycker jag!!
Värmland"
#6 Sjävklart ska man fråga varför dom är kvar och hjälpa dom med det problemet. Tror inte att man kan "knuffa" in någon i ljuset som inte vill. ;)